film

Status
Niet open voor verdere reacties.

suffie

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
161
hallo

mijn probleem is ik heb in moviemaker een film gemaakt prima gelukt.
maar nu het volgende i.v.m. dat ik hem niet kwijt zou raken voor dat ik hem op een d.v.d. zou branden. heb ik er een backup van gemaakt op d.v.d gezet. weer terug gezet om hem af te werken maar helaas als ik het projeckt open krijg ik rode kruisj waar de fotos moeten staan. hij staat wel op de p.c. wat is hier mis gegaan of is het nog te redden?????

groetjes suffie
 
Je hebt toch niet de bestanden weg gehaald waar je ze in 1rste instantie hebt opgeslagen voor je project. Je project haald bestanden op waar ze zijn opgeslagen (neergezet).
 
Hallo

nee ik heb ze opgeslagen in de map video. ook vandaaruit heb ik ze gebackupt.
weer terug gezet en uitgepakt maar het werkt niet. krijg alleen maar rode kruisje te zien waar de fotos moeten staan weet iemand een oplossing???

b.v.d. suffie
 
Als je toen voor Film maken/ Publiceren hebt gekozen, en die backup van DVD een avi, wmv of mpeg- bestand is, kun je daarmee niet meer verder in je oude projekt. Alleen als je het projektbestand gebruikt (het .MSWMM -bestand), samen met de bronbestanden, die op de originele lokatie moeten staan.
 
het projeckt bestand heb ik niet omgezet naar avi enz .
het is een mswmm bestand waar kan ik de bronbestanden vinden??
groerjes suffie
 
De bron video-bestanden. Waar je ze zelf hebt neergezet toen je met dit projekt bezig was. Maar wat heb je precies gebackuped? Wat is het formaat van die bestanden / met welke camera heb je opgenomen?
 
hallo

Daar ik nogal wat problemen had met m,n film . heb ik het volgende gedaan de gehele film opnieuw gemaakt het is me nu gelukt , na heel veel werk .

bedankt voor de informatie

groetjes suffie
 
hallo
hierbij wil
ik even het volgende vermelden

Mijn film is prima gelukt heb hem met windows D.V.D. maker op D.V. gebrand.
Maar nu het volgende . de d.v.d. heeft een speeltijd van 120 min.
En mijn film is 5 min.dus nog veel over , als ik nu weer een andere film maak. kan ik deze dan hier achter plaatsen of ben ik dan de eerste kwijt?. het is jammer zoveel speeltijd over
Wie kan mij hier een duidelijk antwoord opgeven:thumb:

groetjes suffie
 
Laatst bewerkt:
nee, tenzij je bereid bent echt serieus in het dvd gebeuren te duiken.

dvd video files hebben namelijk dezelfde namen en je kan niet meerder files met dezelfde naam op één plek neerzetten.
als je het persee wil doen dan moet je een hele nieuwe dvd maken van dvd 1 + de nieuwe video files
of je gebruikt een programma wat dvd's samen kan voegen (DvdRemakePro bv. )

als je trouwens bedoelt of je op de huidige dvd bijschrijven kan, dan is het antwoord definitief nee
als je een dvd video (op de juiste manier) brand wordt de schijf afgesloten, dan kan er echt niks meer bij.
 
hallo

Wat jammer, dat het niet lukt een film erbij.
maar goed bedankt voor de informatie

groetjes suffie:mad:
 
hallo

ja ik heb toch nog een vraag ,heb mijn film op d.v.d gebrand, maar kan ik deze nog terug kopieeren naar de p.c..om er nog wat bij te zetten ,het is wel de bedoeling dat ik het geheel op een nieuwe d.v.d zet. graag hierop een antwoord

groetjes suffie
 
ja hoor is geen probleem.
meestal is het voldoende op te kopieeren en plakken van de VIDEO_TS map
 
hallo
verschillende keren geprobeert kopieeren plakken in videos geplaatst
maar openen nee hoor. ik krijg dit bestand op internet opsporen het is wel een TS bestand
wat doe ik verkeerd even een duidelijk antwoord
b.v.d

gr.suffie
 
open een map waar je de dvd op wil slaan
open "deze computer" >> re muisklik op je dvd brander (waar de dvd in zit) >> kies verkennen >>
nu zie je een VIDEO_TS map en een AUDIO_TS map (deze tweede is meestal leeg)

re muisklik op de VIDEO_TS map >> kies kopiëren >> ga naar de eerder geopende map, re muisklik en plakken.

nu kan je de dvd map inladen in een dvd maak programma en er video aan toe voegen en een nieuw menu maken.
 
prima uitleg.

maar ik weet niet wat ik dan verkeerd doe, precies gedaan zoals hierboven beschreven staat, maar ik krijg het met geen mogelijkheid in windows moviemaker.
het staat gebrand op een d.v.d. rw maakt dat misschien het verschil?
het is een video TS maar audio TS staat er niet bij. Ik heb echt van alles geprobeert.
Hier zou je nou echt moedeloos van worden.omdat ik nog enkele dingen wil toevoegen aan deze film. om hem daarna op een nieuwe d.v.d. te branden, wie heeft er nog een ander idee????

groetejs suffie
 
je hebt vast nog wel meer dvd's liggen
probeer die eens in movie maker..

welke windows werk je mee?? volgens mij ondersteunt movie maker in xp geen dvd
en dan bedoel ik dus invoeren.

je kan dan beter eens kijken naar een dvd maak programma als
convertX2dvd o9f dvdflick
 
hallo

IK heb windows vista.maar ik heb geen d.v.d. die ik met windows movie maker heb gepubliceerd, dus ik kan niets proberen

groetjes suffie
 
hallo
daar ik een gekochte d.v.d er in heb gedaan, dat werkte wel had ik ook een map audio ts erbij ging naar movie maker na dat ik alle handelingen had verricht, kreeg daarnawel een berichtje
Het bestand video ts kan niet worden geimporteerd omdat de codec die vereist is voor het afspelen van het bestand niet op de computer is geinstalleerd.maar even daarna speelde mijn gekochte d.v.d gewoon af.daarna nog maals m,n film er staan 6 bestandjes op.kreeg er van de 6 maar 2 in moviemaker muziek speelde af maar het beeld was een verticale streep, dus beeld heb ik niet en ook kon ik niet alles importeren. ik begrijp er helemaal niets meer van,
jij weet wel raad hoop ik.

mvg. suffie
 
dat houd dus in dat wmm geen codec aan boord heeft om om te kunnen gaan met dvd bestanden.
heb het net met mijn eigen vista geprobeerd, maar helaas dvd pakt ie niet.
je kan wel de lossen VOB bestanden invoegen, maar een vob bestand breekt af op hele vreemde plaatsen.
voor windows dvd maker geld het zelfde.

korte uitleg dvd:
dvd is een redelijk lastig ding, je hebt de volgende bestanen (en mappen)
- een AUDIO_TS map, deze is bijna altijd leeg maar als deze niet op de schijf staat zullen sommige dvd spelers de schijf niet afspelen.
- een VIDEO_TS map met de volgende bestanden
.VOB , deze bevat het beeld (video), het geluid (meerdere sporen), de ondertitels.
.IFO , deze zorgt voor de aansturing van de dvd de video in de juiste volgorde met de juiste ondertitel en de juiste audio.

een echt dvd programma kan dus deze IFO inlezen en de hele dvd correct benaderen.
je kan dus wel de losse VOB bestanden er in zetten en dan zelf de volgorde correct zetten en evt wat knippen etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan