installatie Windows 7 lukt niet na inelkaar zetten computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimKo

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
175
hallooo
Ik heb net mijn computer af:
Asrock 775 twinsHDTV.
Maxtor 300GB
MSI MX8600GT
2GB RAM.

Gelukkig is het gelukt om hem in het biosmenu te krijgen. maar als ik als instelling DVD/RW als 1st boot. gaat hij verder en krijg ik een scherm met: press a key to boot from dvd/rw drive ofzoiets. dus ik klikken,klikken,klikke, maar hij reageerd dan niet. even later krijg ik een scherm met als enige keuze recovery menu. dus ik kan geen windows installeren. ook kan ik niks veranderen. dus later kom ik in dat recovery menu, en als ik kies voor recover system, zegt hij dat de problemen niet automatisch opgelost kunnen worden.
Moet ik dan misschien beginnen met xp ofzo, en dan upgraden of is het iets anders.
Ook krijg ik te zien dat ik ddr1 en 2 gebruik, maar dit betwijfel ik.
dus kan iemand mij helpen!!!!!!!!!!!!???? please!!:confused:
 
Even voor mijn duidelijkheid.

Je schrijft en ik maar klikken en klikken en klikken. Met je muis?

Bedoeling is dat je een toets op je toetsenbord indrukt om vanaf de cd te starten.
 
ja, tikken dan. maar hij reageert niet, en dan na een paar seconden, kom ik in zo'n menu met wat ik wil doen, normaal starten, of veilige modus etc.
Misschien dat ik de Harddisk moet formatteren?
Maar dit kan ik ook niet doen, tenzij ik de harddisk in de computer terugzet, waarhij daarvoor zat. want ik zie bij recovery menu ook niet dat daar een harddisk is, maar bios herkent hem gewoon wel:confused:
 
Originele win 7 schijf?

Zo niet, is de schijf wel opstartbaar?
 
USB toetsenbord?
Probeer het eens met een PS/2 toetsenbord.
 
Originele win 7 schijf?

Zo niet, is de schijf wel opstartbaar?

hij is gewoon legaal. want heb windows aangeschaft, en toen gebrand op een cd. en wat bedoel je met opstartbaar?
ik heb met de schijf ook eerder onze gezinscomputer windows 7 geinstalleerd. dus ik denk niet dat het aan de schijf ligt.
 
hij is gewoon legaal. want heb windows aangeschaft, en toen gebrand op een cd

Dit snap ik niet zo goed....

Windows staat toch al op DVD als je die koopt?:eek:
 
is het een originele win7

heb je die origineel aangekocht of heb je die op dvd moeten branden onder recoverie
 
hoe bedoel je?
Het probleem is simpel: de enige keuze die ik heb om te kiezen is: recovery menu, als ik fouten ga controleren, zegt ie kan niet automatisch oplossen, ik kan ook geen memory controle doen, want volgens hem is hij niet geboot uit de DVD?CD writer. Het rare is dat de schijf het eerder wel gewoon deed op een andere computer. moet ik misschien iets doen met de hdd ofzo?
want op de site zie ik dat als je een besturinssysteem wilt installeren op een sata, dat je dan een driver oid op een floppy moet hebben, of begrijp ik het niet helemaal?
kijk hier maar: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=775Twins-HDTV&o=XP
 
Je reageert niet meer op de vragen over de Windows 7 DVD, ben toch benieuwd hoe dat zit.

Daarnaast zeg je in je startpost:

Ook krijg ik te zien dat ik ddr1 en 2 gebruik, maar dit betwijfel ik.

Dat Asrock boordje heeft inderdaad zowel DDR als DDR2 sloten.

Hebt toch niet 2 verschillende geheugen modules geplaatst he, dus 1x DDR en 1x DDR2?
 
geen floppy nodig

een recover dvd is een dvd die je moet branden bij een nieuw merk computer
zoals paccard-bell / hp / tochiba enz enz
indien het geen merk computer is moet je een dvd hebben met een windows op
weet niet hoe het bij u is
ik vermoed dat het een merk computer is aangezien het een recover dvd is
klop dat

mvg
 
Je reageert niet meer op de vragen over de Windows 7 DVD, ben toch benieuwd hoe dat zit.

Daarnaast zeg je in je startpost:



Dat Asrock boordje heeft inderdaad zowel DDR als DDR2 sloten.

Hebt toch niet 2 verschillende geheugen modules geplaatst he, dus 1x DDR en 1x DDR2?
nee ze zijn allebei DDR2
 
een recover dvd is een dvd die je moet branden bij een nieuw
ik vermoed dat het een merk computer is aangezien het een recover dvd is
klop dat

mvg
nee, het is gewoon een installatie dvd van windows 7 die ik er zelf op heb gebrand. waarbij hij het eerder wel deed op een andere computer.
 
nee, het is gewoon een installatie dvd van windows 7 die ik er zelf op heb gebrand. waarbij hij het eerder wel deed op een andere computer.

Dan is het dus een niet-legale versie. Dat kan, maar dat kun je dan wel beter gewoon zeggen...
 
zelf gebrand

maar waar heb of hoe heb je hem gebrand
van een merk computer of van een originele win7
daar zit al een groot verschil in
 
gewoon met een programma, (magiciso), via een merkcomputer (packard bell).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan