PC geen internet toegang geven maar wel netwerk toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

leilax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2009
Berichten
1
De titel zegt het eigenlijk al, ik heb een computer in m'n netwerk die geen verbinding met de buitenwereld mag maken of externe verbindingen mag ontvangen, alleen mag deze bereikbaar zijn in het netwerk als server (voor shares).

Hoe doe ik dit?
Oh ja ik heb de livebox van online.

Mvg Leilax
 
ik heb hetzelfde probleem. ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar werkte niet. Misschien werkt het wel bij jouw.

Als je een router hebt, moet je even je handleiding pakken en Mac-adress cloning doen.
1opdrachtpromt, invullen: ipconfig/release
2daarna bij opdrachtpromt: ipconfig/renew
2Modem uitzetten
3Mac adress clonen op de router ( inloggen staat vaak aangegeven in handleiding)
4router rebooten.
5modem weer aan.

dan kan het werken, alleen werkte dit bij mij niet, of deed ik het niet goed. dus laat me weten of het lukt bij jouw :)

grt Matt
 
Als je een router hebt, moet je even je handleiding pakken en Mac-adress cloning doen.

Ik zie niet zo goed in waarom dat zou gaan werken. Je router krijgt dan hetzelfde MAC adres als de PC die je niet op internet wilt hebben. Ik heb dit nooit getest maar volgens mij kun je dan wachten op onverklaarbare problemen in je interrne netwerk.
 
nou ja, ik heb 2 pc's, op de ene werkt internet wel, de andere niet. dus probeerde ik het Mac-adres van de werkende pc op de router te zetten, zodat de niet internet pc ook internet kan krijgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan