Movie Maker + nero; hoe verbeteren beeldkwaliteit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kockiekoi

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
Berichten
7
Ik heb een film vanaf een Sony camera in Movie Maker geïmporteerd en bewerkt en opgeslagen als .wmv. Door middel van Nero heb ik hem gebrand op dvd. Op de computer is het een prima kwaliteit, op de tv is het waardeloos.

Nu heb ik her en der al gelezen dat ik het bestand moet wijzigen naar een .avi bestand. Maar hoe doe ik dat en moet ik daar altijd extra programma's voor downloaden en krijg ik dan ook daadwerkelijk een betere beeldkwaliteit? Of heeft iemand andere suggesties? Alle tips, ook voor het bewerken van al die andere filmbanden die ik nog heb liggen, zijn welkom!
 
Avi geeft op zich geen betere kwaliteit dan .wmv Om de hoogste afspeelkwaliteit te behalen moet je vertellen:
- Welk model je camera is.
- Hoe je films via de TV bekijkt, via een DVD speler (welk merk/model)?
- Welke TV je hebt, een beeldbuis of een platte (dan ook merk en model).
 
Merk en type apparatuur

Het gaat om een:
- Sony Digital 8 Handycam (DCR-TRV738E PAL)
- een Samsung DVD speler (1080P7)
- een Samsung Plasma TV (HD Ready)

Van camera naar TV gaat prima middels het bijgeleverde sony kabeltje.

Ik heb inmiddels gevonden hoe ik in Movie Maker mijn bestand opnieuw kan opslaan, maar nu in een avi bestand. Nu maar even afwachten of dat wat helpt. Mocht u meer tips hebben, dan zijn ze uiteraard welkom. Ik ben nog maar een superbeginner en ook geen computertechneut, ben al doende aan het leren, dus alles (in voor mij begrijpelijke taal ;)) is welkom.

Het hoeft ook geen oscar-nominatie op te leveren, maar de eerste dvd was niet om aan te zien :confused:
 
avi is wel degelijk beter maar je moet dan wel kiezen voor dv-avi (niet gecomprimeerde video)
dit houd dus in dat de video opgeslagen wordt zonder compressie (compressie is verlies)

als je gecomprimeerde video gaat bewerken moet het programma het eerst decomprimeren, bewerken en dan weer comprimeren.
onnodige handelingen en kwailiteitsveries.

het meest handige is dan dus:
- capture de video en laat opslaan in dv-avi formaat
- ga bewerken
- sla weer op in dv-avi
- en nu kan je er een dvd van gaan maken

** als je heel veel wilt gaan bewerken is het handig om je project zo af en toe tussen tijds op te slaan
als de boel dan fout gaat (crash of je doet zelf iets fout) ben je niet alles kwijt.

** wel een nadeel van dv-avi is de grote van de video is ong. 13gigabyte per uur
als je dus een uur film hebt en je slaat die 2 keer op en dan nog het eindresultaat....
dat is 4X 13 gB = 52 gB ruimte op je harde schijf
 
Aan de slag

Bedankt voor het advies. Dit is voor mij begrijpelijk. Ik ga gewoon overnieuw beginnen, maar dan meteen goed :D Misschien jammer van de tijd, maar ik heb wel even goed kunnen oefenen in het bewerken ;)
 
En nu nero nog...........

Alles gedaan zoals boven, opgeslagen als avi, Nero opgestart, menu gemaakt en preview bekijken............heel schokkerig! Terwijl de film in movie maker soepeltjes loopt. Wat nu.............. :( Of is het zo dat de preview gewoon schokkerig vertoont en de dvd soepel gewoon soepel loopt. Ik heb het niet uit durven proberen, zonde van het dvd-tje. Eerst maar de kenners vragen........:D

Dus bij deze mijn vraag: hoe krijg ik een .avi film, opgeslagen op een harde schijf met genoeg ruimte, in goede kwaliteit op een dvd met Nero?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan