Meerdere AVI's op 1 DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonnowagt

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
445
Hallo,

Ik heb vier speelfilms in AVI, respectievelijk 750, 780, 850 rm 860 MB groot. Totaal dus 3340MB. Ik kan deze natuurlijk afzonderlijk branden, maar doordat de films bijelkaar horen wil ik deze vier AVI's graag op 1 DVD. Is dit mogelijk en met welk programma.

Ik heb wel eens twee films op 1 DVD gebrand maar dan waren het VOB bestanden. Ik "shrinkte"deze films eerst waarna ik beide films inlaadde in ConvertX en daar ook een menu maakte.

Dus de exacte vraag is hoe brand ik AVI en dus meerdere op 1 DVD.

Vriendelijke groet
 
Gewoon als DATA DVD branden met vier mapjes met films
 
meerdere AVI op 1 DVD

Data branden?. Kan ik deze films dan afspelen op mijn huiskamer DVD speler?
 
Als die DivX ondersteunt wel ja, anders niet.
Maar dat was je vraag ook niet.........................
 
Meerdere AVI op DVD

Hallo,

Klopt inderdaad was mijn vraag ook niet maar die vraag rees dus bij mij op toen jij mij een antwoord gaf waarvoor mijn dank, heb inderdaad op mijn DVD recorder die ondersteuning wel. Dus ik brand de vier films als data bestand naar mijn DVD 'tje, niet als 1 map maar dus als vier mapjes. Kan ik daar ook nog een menu bij maken zoals ik met DVD 's in ConvertX gewend ben te doen met VOB bestanden?.

Is daar een programma voor of is dit een domme vraag?

Groet
 
Je verhaal met de mapjes klopt precies.

Zo'n DVD met menu maken kan met b.v. Nero Vision Express (weet niet of je Nero gebrukkt...)
 
Hallo,

Allereerst bedankt voor de moeite die je genomen hebt om te reageren. Ja heb Nero Vision, dus als ik het goed begrijp het eerste mapje inladen dan de tweede enz. en Nero geeft dan wel aan waar het menu gemaakt kan worden. Ik zal vanavond direct aan de slag gaan en eventueel voor geinteresseeerden de uitkomst vermelden.

Hartelijk dank nogmaals
 
Hier kan ik ok wat van opsteken

dus je kunt een gewone AVI rechtstreeks op een DVD zetten als je DVD-speler DIVX ondersteunt. Doet de gemiddelde DVD-speler dat? en hoe brand je er dan ondertiteling bij?
 
je kan geen echt menu maken zoals je ook met dvd hebt
je krijgt gewoon de besturing van de speler ( net als met een foto cd), hier kan je een map kiezen en dan de film spelen.

ondertitel kan je met exact dezelfde korte naam (zonder rare tekens) als de film in dezelfde map plaatsen, bv:
map 1
-- film1.avi
-- film1.srt

map2
-- film2.avi
-- film2.srt

maar dit werkt alleen als je dvd speler ook srt vreet, anders moet je de subs in de film branden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan