Achtergrond transparant maken SOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

guppie78

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
3
Hallo,

Ik ben nieuw hier en ook pas net bezig met Photoshop Elements 7.0. Het gaat om het volgende probleem.
Voor kerst willen we een kaartje maken met daarop een foto van onze 3 kinderen. Ik heb een leuke foto. Ze zitten op een fauteuil. De achtergrond is echter niet mooi en storend. Graag zou ik alleen de kinderen op de stoel willen plaatsen op de kaart. Dus mooi uitgesneden. Ben zover dat ik de uitsnede goed heb en er blauw/witte blokjes op de achtergrond staan. Bestand is nu een png bestand. Nu wil ik de kaartjes maken via bijvoorbeeld de HEMA/Blokker/Kruidvat site, maar die werken alleen met JPEG bestanden.
Doe ik iets verkeerd???? Beginnersfout??? Wie helpt???
Thanks!

Gr Guppie
 
Hallo, wat is nou precies het probleem, want wat je volgens mij zelf al probeert te zeggen is dat jpeg niet met transparant werkt. En dat klopt.
 
Hoe moet het dan?
Het is toch wel mogelijk om een uitsnede te maken van de kinderen in de stoel en alleen dit te openen in een ander (bestel)programma???Dus geen achtergrond meer!
 
Als je die ene afbeelding van die kinderen transparant hebt dan kan je zelfs nog met gewoon paint een andere afbeelding openen en die van die kinderen eroverheen plakken
als die van je kinderen maar .png is en dan wanneer je ze op elkaar geplakt heb kan je die afbeelding opslaan als .jpeg en dan hoor je hem met dat hema programma te kunnen openen ofzo.
als ik het duidelijker moet formuleren moet je het maar zeggen :p
 
Heb het net geprobeerd. Dus gewoon de foto van de stoel met kinderen (zonder achtergrond=schaakbord) geopend in paint. Wil verder niks toevoegen of plakken. Dus opslaan als gekozen. En als extensie JPG. Maar dat gaat dus niet. 'Eventuele transparantie gaat verloren als u deze afbeelding nu opslaat". En dat is nu dus net niet de bedoeling! Dan ben ik weer terug bij af.
Dus nog andere ideeen?

Alvast bedankt.
Gr. Guppie
 
welk besturingssysteem heb je, dan weet ik over welke paint ik moet uitleggen
 
Transparantie kan je sowieso vergeten als het bestandsformaat JPEG moet zijn.
Dat werkt alleen bij PNG en GIF bestanden.

Je zal hoe dan ook het transparante deel moeten invullen met een kleur of een achtergrond naar keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan