Thuisnetwerk via USB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Berichten
80
Beste,

Momenteel ben ik hard bezig mijn huis te verbouwen, en nu toch alles open ligt wil ik daar
optimaal van profiteren.

Het idee is als volgt:

zolder een pc
1e verdieping 2 pc's
begane grond TV (met usb ingang)

Wat ik nu wil maken, is een netwerk waarbij ik bijvoorbeeld gedownloade films direct op de tv beneden kan bekijken. een LAN met de standaart netwerk aansluiting gaat niet passen op een tv, dus vandaar de USB.

Heeft iemand:
a. ervaring met een USB netwerk
b. ervaring met films kijken vanaf je compie op TV via USB?

alvast bedankt voor jullie respons

groetjes,

Ps., of misschien zijn er nog betere alternatieven?
 
zoiets gaat alleen gebaard met lan.
op een andere manier kan je geen verbinding maken met andere computers.
 
maar dan moet je waarschijnlijk weer iets omzetten van LAN naar .... om het direct af te kunnen spelen?
 
ik heb er niet zoveel ******* verstand van.
maar wat ik wel weet is dat je een usb stick nodig heb die een netwerk kaart bevat.

mag ik vragen heb je een media pc bij je tv?
of wil je echt van computer naar tv. want dat gaat namelijk niet werken.
wel kan je een kabel trekken. en je beeldscherm in 2e splittsen... alleen gaat dat ook niet altijd goed.

ik ken het heb je net nieuwe huis dus dan wil je alles netjes hebben.
Geloof me dat verandert toch wel.. computers blijven on dingen ;)
 
haha, ben bang dat je wel gelijk heb. Nu zijn de plannen nog groots, zal vast iets minder worden naarmate het werk meer wordt ;)

Gisteren werd ik gewezen op onderstaand apparaat. Iemand daar ervaring mee? Zoals het eruit ziet lost het heel veel problemen op:

http://www.pcontv.com


Hoor graag, bedankt alvast
 
Hoihoi!

Ik zou persoonlijk eerder voor een mediabox oplossing kiezen; vaak zijn de bedragen om en nabij hetzelfde, maar heb je wel ook meteen een stukje centrale opslag. Verbinding zal dan zijn tussen je router en het media station en het media station zal bij je televisie staan. voorbeeldje is bijvoorbeeld op http://www.pixmania-pro.nl/nl/nl/774535/art/storex/story-disk-cd14778-2-tb-m.html (snel opgezocht hoor, niet exact een goede vergelijking bekeken, maar een beetje google en prijsvergelijking doet wonderen). Maar bij een dergelijke oplossing heb je voor minder geld een stand-alone oplossing met flink wat opslag en ben je niet afhankelijk van A) het aanstaan van je desktop en B) netwerkperikelen.

groetjes en succes met de verbouwing!
 
allereerst bedankt Maurice, het verbouwen gaat gestaag verder ;)

Ik wist eigenlijk helemaal niet dat die mediastations bestonden. Opzich ook wel een mooie oplossing, alleen bij even googlen zag ik wel wat negatieve reacties staan. Dan met
name voor de beeldkwaliteit etc.
Heb je toevallig weleens een mediastation werkend gezien? bedankt alvast
 
wisselende berichten inderdaad; maar vind deze bijvoorbeeld nogal lovend:
http://tweakers.net/pricewatch/reviews/245049/western-digital-wd-tv-live-media-player.html
Overigens is over de kwaliteit van PCONTV ook weinig te vinden, terwijl het aantal media-player gebruikers veel breder is, dus biedt dat meer ruimte voor tests en reviews. Heb er echter zelf op dit moment geen thuis, ik probeer mijn Home Cinema aan de gang te krijgen :s deze heeft een LAN aansluiting en is rechtstreeks op het netwerk aangesloten, in de stille hoop binnenkort gewoon zooi vanaf de NAS en Desktop te kunnen spelen.. :shocked:
 
Met de PCONTV van Dutchtronics zou je tot 8 PC's via het elektriciteits netwerk eenvoudig kunnen aansluiten. Je kan dan de complete desktop ervaring naar de TV brengen, films en foto;s bekijken etc. Ga naar PContv.com

Beste,

Momenteel ben ik hard bezig mijn huis te verbouwen, en nu toch alles open ligt wil ik daar
optimaal van profiteren.

Het idee is als volgt:

zolder een pc
1e verdieping 2 pc's
begane grond TV (met usb ingang)

Wat ik nu wil maken, is een netwerk waarbij ik bijvoorbeeld gedownloade films direct op de tv beneden kan bekijken. een LAN met de standaart netwerk aansluiting gaat niet passen op een tv, dus vandaar de USB.

Heeft iemand:
a. ervaring met een USB netwerk
b. ervaring met films kijken vanaf je compie op TV via USB?

alvast bedankt voor jullie respons

groetjes,

Ps., of misschien zijn er nog betere alternatieven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan