dvd bekijken op externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

seppe9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
1
hallo
ik heb een externe harde schijf ge kocht van 500 gb en zou daar graag dvd's willen op zetten om te bekijken . Dus ik ben wat op internet gaan kijken hoe je een dvd kunt rippen en ben zo op dvd shrink 3.2 gevallen . Dus ik rip mijn dvd maar als het klaar is zie ik dat het uit een 10 tal stukjes bestaaten zonder ondertitels en ook te veel rumte in beslag neemt.
Dus mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen met mijn dvd in één stuk te kunnen maken en met ondertietels

( op mijn externe harde schijf stond er dat er 110 dvds op kunnen en 750 dvdx op kunnen ik zou het dus lieftst op dvdx formaat willen )

alvast bedankt

ik heb net vernomen dat je je dvd nie in één stuk kunt zetten
maar weet iemand hoe je het kunt omzeten naar dvdx en dan wel heel de film kunt afspelen( dat het niet uit verschillende stukken bestaat maar dat je het in 1 keer kunt afspelen (ook het menu om ondertietelingen te kiezen )) of is dat niet mogelijk

grt seppe9
 
Laatst bewerkt:
een externe harde schijf kan geen bestanden afspelen.
maar je zal wel een multimedia player gekocht hebben die je dan weer direct op je tv aan kan sluiten, is het niet??

op zo'n speler staat wat software en hiermee kan je dan afspelen
het hangt helemaal van de software af wat je af kan spelen, kan je ons vertellen welk merk en type het is!

een geripte dvd bestat uit de volgende bestanden
VIDEO_TS.IFO , dit is de besturing van de dvd
VIDEO_TS.VOB , dit is de eigenlijke video (en geluid en ondertitels)
VIDEO_TS.BUP , dit is een back-up bestand van de IFO

het is de bedoeling dat je een dvd start met één van de IFO bestanden , een VOB kan wel maar dan krijg je een deel van de film en meestal geen ondertitel.

**
als je speler echt geen dvd af wil spelen zou ik 'm terug brengen
maar je kan van een dvd ook een avi maken met bv autoGK
www.autogk.me.uk/
bedenk wel dat het maken van een goede avi een hoop tijd kost (afhankelijk van de pc 2 tot 8 uur)
 
als je een dvd speler fmet een usb aansluiting er op kan je natuurlijk ook hem daar op aan sluiten en dahn je film selecteeren ps.............. zeg even als het is gelukt:thumb::):)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan