Windows 7 Share met (Samsung bd8200) cinema set

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceSmit

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Berichten
168
Hoi!

Ik ben al enkele dagen aan het stoeien om een map te sharen van mijn desktop met mijn home cinema set. De opstelling is als volgt:

Desktop:
OS: Windows 7
met LAN verbonden aan Router (Asus WL500g-premium)
Rechstreeks op de c-schijf een folder aangemaakt genaamd 'share' en hier de gehele hebben en houden aan muziek/afbeeldingen/videos in gezet. Vervolgens heb ik deze mbv de eigenschappen van deze map gedeeld met "iedereen" via geavanceerd delen en tevens in het tabblad 'beveiliging'. Daarnaast heb ik via 'geavanceerde instellingen' vanuit 'netwerkcentrum' de volgende selecties gemaakt:

netwerkdetectie: aan
printer bestandendeling: aan
publieke map sharing: aan
mediastreaming: uit
inscriptie: 40 of 56 bits (de lage)
wachtwoord beveiliging: uit

Home Cinema:
Samsung BD8200
met LAN verbonden aan Router (dezelfde)
De set heeft een standaard optie voor het testen of er netwerkfunctionaliteit is, en dit bleek er te zijn. Tevens heb ik gecontrolleerd of de machine was voorzien van de meest recente firmware, en ook dit was het geval.

Ik heb vervolgens geprobeerd om een 'network search' te doen, en ik zie in de lijst de naam van mijn desktop terug komen. Hierop geklikt te hebben vraagt het systeem mij om een USER en PASSWORD. Na wat enig ge-google ben ik erachter gekomen dat de 'USER', de naam moet zijn van de pc. Door dit in te tikken, krijg ik de melding 'no shared folders'... Door iets anders hier in te tikken krijg ik de melding 'wrong username or password'.

Ik heb al het eea uitgezet op de desktop, waaronder het AVG pakket en de windows vuurmuur. Beide zonder resultaat.

Zijn er mensen met een soortgelijke opstelling die dit probleem getackled hebben? Ik wil graag in de nabije toekomst een NAS erbij hebben, maar dan wel de zekerheid hebben dat de gegevens makkelijk via de home cinema kunnen worden benaderd.

Alvast bedankt voor het meedenkten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan