Groot bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Berichten
307
Hallo,

Eindelijk toch in het diepe gesprongen en een database opgezet. Dit lukte eigenlijk redelijk eenvoudig. Een database voor wat inventaris met velden wat het is, omschrijving, een aantal sectievelden en tot slot ook nog een veld waar een foto in geplaatst kan worden.
Nu na het invoeren van de gegevens en foto's, zo'n 170 records is het bestand intussen ongeveer 20 mB. Lijkt me wat groot maar vind dit nog acceptabel. Foto's zijn tussen de 50 en 70 kB per foto.

Nu heb ik er een sectieveld en een memoveld aan toegevoegd en nu is mijn bestand rond de 75 mB. Dit al direct na de wijzigingen van velden te hebben toegevoegd, de records dus nog niet verder aangevuld met gegevens.
Niet zeker van mijn kundigheid ben ik teruggegaan naar de versie van 20 mB en dit blijft ook nagenoeg het zelfde met aanpassen/toevoegen van gegevens. Het vreemde is dat ik nu wat selectievelden heb aangevinkt en mijn bestand is nu ineens rond de 50 mB.

Ik ben gewend van bijv. Excel dat de grote van het bestand niet zoveel veranderd of er nu veel of heel veel gegevens instaan.

Wie kan mij vertellen of dit zo hoort dat het bestand zo groot wordt of doe ik het gewoonweg niet goed.

Groet,
deSmid.
 
Deze is te moeilijk.
Ik ga er maar vanuit dat Acces hetzelfde probleem kent. Hier is een link te plaatsen zodat de foto's buiten de database blijven. Nu nog even kijken hoe dat hier is bij de database.

Groet,
deSmid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan