gedeelde map deelt niet alle mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten132123

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
210
hallo,
ik heb een gedeelde map gemaakt, met een hoop onderliggende mappen, ong. de helft van die mappen wordt automatisch gedeeld, maar de helft wordt niet gedeeld.
iemand een idee hoe dit kan.:confused:
ik wil gewoon dat als ik bestanden toevoeg aan die map, dat die automatisch op delen worden gezet
 
Vergelijk eens de bestandsrechten van de 50% 'onzichtbare' mappen met die van de 50% 'zichtbare' mappen.
Rechtsklik hiervoor op zo'n map, kies Eigenschappen en dan tabblad Rechten/Machtigingen.

Je zult hoogstwaarschijnlijk zien dat er dan een verschil is, waarbij bij de 50% 'zichtbare' mappen de groep Iedereen/Everyone wél rechten heeft en in de 50% 'onzichtbare' die groep geen rechten heeft (of te weinig rechten). Vergelijk hierbij ook de rechten van de groep Gasten.

Delen is dus niet alleen de rechten van het tabblad Delen, maar ook die van tabblad Rechten/Machtigingen: De minste rechten gelden..........

We horen wel of dit je verder geholpen heeft.

Tijs.
 
maar moet ik nu elke folder apart op sharen gaan zetten?
want het is eigenlijk de bedoeling dat alle bestanden die ik in die map plaats automatisch op sharen staan.
 
NEE, je moet alleen de submappen onder de gedeelde 'hoofdmap' gaan nakijken op bestandsrechten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik begrijp wat je bedoelt , maar ik heb de hoofdmap/submap en onder de submap nog een paar mappen, en die staan ook niet op sharen.
dus het is eigenlijk niet mogelijk om alle mappen op sharen te zetten d.m.v de hoofdmap op sharen te zetten volgens mij.
en als je een nieuwe map in de hoofdmap zet, moet deze ook weer op sharen worden gezet.
 
ik heb misschien iets gevonden wat het probleem kan zijn.
als ik ga naar eigenschappen>security>advanced>change permissions.
en ik verander daar iets, en ik wil op apply klikken, dan gaat hij alle submappen omzetten naar die eigenschappen,maar bij de mappen die niet op shared waren ingesteld automatisch, kreeg ik de melding acces denied, en moest ik op continue klikken, en zo ging het bij al die mappen.
 
Kijk nog eens terug, je beschrijft het duidelijk:
1. Je deelt een 'hoofdmap'
2. Ónder die hoofdmap zijn een paar mappen aanwezig
3. Sómmigen van die mappen zijn vanaf het netwerk via de gedeelde hoofdmap te benaderen, sommigen niet.

En dus?? Precies doen wat ik schreef, en dan lijkt het me dat je daarna álle mappen via de gedeelde hoofdmap kunt bereiken.
Daarnaast: Ook al zou je de submappen per stuk gaan delen, dan zou je op dat moment nog steeds tegen die ontbrekende bestandsrechten aanlopen, ook al benader je zo'n map via zijn eigen gedeelde map-naam.

Je weet dus wat je moet gaan doen nu: Datgene wat ik in mijn 1ste posting al geschreven had.

Tijs.
 
ik had het ook geprobeerd, maar he tabblad rechten/machtigingen kon ik niet vinden:eek:
nog steeds niet trouwens
 
ik heb misschien iets gevonden wat het probleem kan zijn.
als ik ga naar eigenschappen>security>advanced>change permissions.
en ik verander daar iets, en ik wil op apply klikken, dan gaat hij alle submappen omzetten naar die eigenschappen,maar bij de mappen die niet op shared waren ingesteld automatisch, kreeg ik de melding acces denied, en moest ik op continue klikken, en zo ging het bij al die mappen.

Dat kan kloppen. Kijk na of de rechten nu wél goed staan. Het lijkt me namelijk dat niet alle mappen door 1 persoon zijn gemaakt, maar bijv. door het Installer-proces, waarmee ze normaal gesproken geen rechten bevatten voor Iedereen én je vaak ook nog met eigenaars-'problemen' te maken krijgt, zoals dat TrustedInstaller de eigenaar is ipv. de groep Administrators. Jij behoort tot de groep Administrators, maar je bent niet de gebruiker TrustedInstaller.

Tijs.
 
Tabblad Security is hetzelfde als Machtigingen, dus je zit in de juiste hoek.

Tijs.
 
het spijt me echt, maar ik begrijp je mails wel, alleen niet wat ik dan nu moet doen.
mijn bedoeling is gewoon, om ervoor te zorgen, dat als ik een map in de gedeelde hoofdmap plaats dat deze dan automatisch ook te openen is op andere pc's, en dat ik deze niet eerst apart op delen moet zetten.
maar ong. de helft van de mappen wordt niet automatisch op delen ingesteld, omdat er iets niet klopt.
 
het is wel mogelijk om ze allemaal apart in te stellen, er wordt dan niets geblokkeerd.
ik wil alleen dat ze allemaal automatisch worden ingesteld.
 
Kijk het eens na dan: Als je een map aanmaakt onder de hoofdmap én in die nieuwe submap een bestand kopieert, is die dan vanaf het netwerk te zien of niet?

Indien niet, dan zijn er ook in de 'hoofdmap' rechtenproblemen, in de sfeer dat nieuwe bestanden/mappen niet de rechten overerven van die hoofdmap.

Voor reeds bestaande mappen onder de 'hoofdmap' zul je in ieder geval de rechten nog goed moeten zetten, omdat die blijkbaar expliciet aangegeven rechten hebben die vervangen moeten worden door voldoende rechten om alles ook vanaf het netwerk te zien.

Tijs.
 
het lukt om een nieuwe map aan te maken, deze is ook zichtbaar, nu lukt het alleen niet om er bestanden in te plaatsen op de admin pc, wel op de andere pc:confused:
het is wel mogelijk om vanaf de admin pc bestanden in andere mappen te plaatsen in de hoofdmap
 
Kijk voor je laatste bevindingen zowel de huidige toegekende bestandsrechten van die ene map én de hoofdmap, maar kijk óók de share-rechten na op de hoofdmap.
Nogmaals: Standaard worden bestandsrechten overerft van de 'hoofdmap', dus daar moet je zeker ook even kijken.
De share-rechten die je op de 'hoofdmap' toekent gelden voor alle mappen / bestanden die eronder staan.

Als je er niet uitkomt zou ik je eigenlijk een goed boek over je besturingssysteem willen aanraden, want het is wat mij betreft niet de bedoeling dat alles je vanaf een forum wordt voorgekauwd. Natuurlijk kun je ook google gebruiken.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan