Thuisnetwerk probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wverheij

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Berichten
8
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn thuisnetwerk. Ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen;


Wat heb ik:

Copperjet 1616-2P (Alice internet)
Sitecom WL – 153 MIMO-XR
PC
Xbox 360
HD DVD speler
HTC Magic (mobiele telefoon)


Wat wil ik:

Een netwerk waarbij de PC, Xbox 360 en HD DVD speler via kabel zijn aangesloten en waarbij Mobiele telefoon (en evt. toekomstige laptop) via beveiligd draadloos netwerk aan te sluiten zijn.
De Xbox 360 en PC wil ik een vaste/statische IP geven, tbv port forwarding.
Ik wil het configuratiemenu van de sitecom kunnen bereiken om daar beveiliging van draadloze signaal te regelen.


Wat is het probleem:

Op dit moment heb ik een draaiend netwerk, maar niet zoals het zou moeten. De Sitecom is via een ‘normale’ poort aangesloten ipv via de WLAN poort. Dit zodat de Sitecom een hub/switch functie heeft. De PC en Xbox 360 zijn nu via kabels op de andere ‘normale’ poorten van de Sitecom aangesloten. De Sitecom geeft volgens mij tevens nog een draadloos signaal af, onbeveiligd. Hier probleem 1.
Doordat de Sitecom als hub/switch is ingesteld, kan ik deze niet benaderen. Hier probleem 2. Ik kan wel in het menu van de Copperjet komen door in mijn adresbalk 172.19.3.1 in te voeren. Hier heb ik dan ook portforwarding voor zowel mijn Xbox 360 als programma’s als uTorrent en eMule voor mijn PC gedaan.

Mijn PC heeft van mij het statische IP 172.19.3.7 gekregen, dit is ook het adres wat ik heb ingevuld tijdens port forwarding voor bijv. programma’s als eMule en uTorrent. Deze werken dan ook prima. Ook in windows firewall heb ik voor deze programma’s uitzonderingen gemaakt.

Mijn Xbox 360 staat op automatisch IP verkrijgen en krijgt eigenlijk standaard 172.19.3.2 Ook voor de Xbox 360 uitzonderingen gemaakt in firewall. Tijdens port forwarding heb ik destijds 172.19.3.101 ingevoerd voor alle te openen poorten...? Mijn Xbox draait prima, Open NAT.

HD DVD speler en mobiele telefoon zijn nu niet aangesloten in het netwerk.


Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik nou moet doen. Ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt voor de tips.

Wouter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan