Ook problemen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een dvd van GigaByte GA-P35-DS4 wanneer ik die laat draaien heb ik de volgende mogelijkheden.

-Install Chipset Drivers
-Software Applications
-Driver CD information
-Hardware information

Moet ik gewoon rustig beginnen met het installeren van de chipsets? O.a. INF update utility, Realtek HD audio driver, Realtek 8111/8168 Lan driver for Gigabyte (vista) en Gigabyte Sata and Raid Driver?
 
Ik zou beginnen met Realtek HD audio driver en Realtek 8111/8168 Lan driver for Gigabyte (vista)
Gigabyte Sata and Raid Driver?
Je hebt geen Raid opstelling en de installatie is gelukt op de SATA schijf,dus zijn de SARA drivers op de Vista DVD gevonden.

Daarna onder apparaatbeheer eens kijken,of er nog vraagtekens of uitroeptekens staan.

Hoe is het met het beeldscherm?
 
Zojuist ook even de ATI dvd erbij gepakt en de installatie voltooid.

Het beeldscherm ziet er inmiddels weer als vanouds uit.

Voorlopig last van een internet verbinding die even verbonden is en dan met een aantal minuten op alleen lokaal springt. Ivm de Vista updates die ik moet draaien is dit nogal vervelend.
 
Er staat overigens momenteel alleen een uitroepteken bij.

- Overige Apparaten
multimedia-audiocontroller
 
Je zou denken,dat het met die Realtek HD audio driver opgelost moest zijn?

Misschien de GigaByte DVD er in,dan rechtsklikken op "- Overige Apparaten
multimedia-audiocontroller" en stuurprogramma bijwerken en hem op de DVD laten zoeken.
 
Dat vanaf de dvd lukt me nog niet helemaal als ik eerlijk ben.

Ben nu momenteel opzoek naar de juiste driver voor mijn andere netwerkkaart.

Broadcom 802.11 g-netwerkadapter.

Op de broadcom site kan ik hem zelf nog niet vinden, maar wellicht zoek ik niet op de juiste manier.

Ik hoop namelijk na een driver update dat mijn internet stabiel wordt ipv om de paar minuten uitvallen.
 
De juiste driver uiteindelijk weten te vinden. Hierdoor heb ik ook de multimedia-audiocontroller kunnen uitvoeren en deze geinstalleerd. Inmiddels lijkt het er dus op dat alle drivers aanwezig zijn. Alhoewel het geluid het nog niet doet.

Op dit moment 99 updates aan het draaien :shocked:

Ik heb inmiddels een externe hard disk van 1,5 TB dus ik moet al mijn gegevens met gemak kwijt kunnen, hopelijk valt het meeste nog te redden. Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit het beste kan worden gedaan.
 
Alhoewel het geluid het nog niet doet.
Misschien staat er ergens een geluidsinstelling op "dempen" aangevinkt?
Ik heb inmiddels een externe hard disk van 1,5 TB dus ik moet al mijn gegevens met gemak kwijt kunnen, hopelijk valt het meeste nog te redden. Ik ben ook zeer benieuwd hoe dit het beste kan worden gedaan.
Omdat je de mappen in PCMan op de PartedMagic cd kon benaderen,verwacht ik eigenlijk dat die ook te benaderen zijn vanuit Vista.

Kijk even in het bios hoe de nieuwe Vista-schijf wordt aangeduidt,b.v. met SATA-1.

Als je bootproblemen krijgt,nadat je de "oude" Vista-schijf hebt aangesloten,weet je middels het F8 scherm de juiste schijf te selcteren ;)

Btw,heb je de nieuwe Vista ook al geactiveerd?
 
Ik zal zo eens kijken naar de instellingen van het geluid.

Je verwacht dus dat ik beide schijven gewoon weer kan aansluiten en ze dan in de Vista omgeving kan benaderen en eventueel leeg treken?

Je had het er toch ook nog over dat ik zodra ik Vista opnieuw geinstalleerd had een bepaalde scan moest loslaten op de schijf?

Wat bedoel je precies met geactiveerd?
 
Je verwacht dus dat ik beide schijven gewoon weer kan aansluiten en ze dan in de Vista omgeving kan benaderen en eventueel leeg treken?
Eigenlijk wel ja.
Je had het er toch ook nog over dat ik zodra ik Vista opnieuw geinstalleerd had een bepaalde scan moest loslaten op de schijf?
Op de oude Vista-schijf ja,maar wel nadat je alle data hebt over gezet ;)

Er waren nogal wat beschadigde sectoren en misschien is het zinvol voor de scan een tool van de fabrikant te gebruiken.
Van welk merk is de oude Vista-schijf?
Wat bedoel je precies met geactiveerd?
Zie hier uitleg.

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/activationfaq.mspx

Greetz
 
Ik heb de 'sleutel' direct ingevuld aan het begin toen er om gevraagd werd, dus dat zit allemaal wel goed neem ik aan.

Maar nu je daar toch over begint. Ik mag volgens mij met deze versie 3 verschillene pc's voorzien van dit besturingssysteem, hoe werkt dit dan precies? Er staat een versie op de laptop van mijn vriendin en dus de versie waar ik de laaste dagen dus niet meer in kon komen. De geinstalleerde versie van vandaag zou dan 3 betekenen, maar als ik straks al mijn data heb, dan haal ik de schijf leeg en is vista dus ook verdwenen. Niet dat ik me hier druk om maak ofzo hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

Ook zolang ik mijn data nog niet heb, dan zal ik niet meer beginnen over die scan, want dat is voor latere zorg begrijp ik.;)

Ik zit inmiddels op 26 van de 99 updates!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 'sleutel' direct ingevuld aan het begin toen er om gevraagd werd, dus dat zit allemaal wel goed neem ik aan.
Dat is de installatie sleutel en iets heel anders dan activeren ;)

Klik met rechts op Deze Computer en dan eigenschappen,onderaan het scherm vindt je of Vista al is geactiveerd.

Het kan zijn,dat je al tijdens de installatie hebt aangegeven automatisch te activeren,dat weet ik dus niet.
Maar nu je daar toch over begint. Ik mag volgens mij met deze versie 3 verschillene pc's voorzien van dit besturingssysteem, hoe werkt dit dan precies?
Geen idee,geen ervaring met dergelijke versies.Waar heb je die info vandaan?

Greetz
 
Weer wat geleerd!:thumb:

Inmiddels is het activeren dus gebeurd.

Ik dacht dat ooit eens ergens gelezen te hebben, maar zou zo gauw niet meer weten waar. Vind het voor de rest ook niet zo heel erg belangrijk.

Ik ga zo eventjes kijken hoe de Vista schijf nu wordt aangeduid, voordat ik de schijven er weer aan ga hangen.
 
Fijn dat het activeren gelukt is,dat scheelt een hoop gedoe (bellen naar Microsoft om de situatie uit te leggen b.v.) en eindelijk eens iets positief ervaren in deze problemen is ook wel mooi ;):thumb:
 
Geen idee of ik de goede info uit de bios heb weten te halen, maar ik zag alleen dit staan over de enige harde schijf die er nu in zit.

Ide Channel 0 slave ST3200822AS

Bedoelde je dit? Of moet ik nog opzoek naar wat anders voordat ik weer ga proberen op te starten met de 'oude' hard disk eraan?
 
Ide Channel 0 slave ST3200822AS
Elk bios weer anders natuurlijk,je hebt kans dat de oude schijf als "master" i.p.v. "slave" kan staan en ook als eerste in de bootvolgorde,dat zal de PC proberen van de oude schijf op te starten.

Kwestie van even proberen.Bij problemen de "nieuwe" schijf aansluiten met de bekabeling van de oude schijf.
 
Ik ben begonnen met de D schijf er aan te koppelen. Deze wordt direct gezien zordra ik in de nieuwe Vista omgeving opstart.

De bestanden staan er allemaal nog op!

Er staat ook een 'bootex' in kladblok vorm over deze schijf.

Dit zijn de resultaten daarvan.

195357695 KB total disk space.
190484608 KB in 24891 files.
14860 KB in 2619 indexes.
3020504 KB in bad sectors.
101187 KB in use by the system.
65536 KB occupied by the log file.
1736536 KB available on disk.

4096 bytes in each allocation unit.
48839423 total allocation units on disk.
434134 allocation units available on disk.

Wat denk je? Is het verstandig om de huidige bestanden over te zetten naar de nieuwe externe hard disk? En dan deze schijf te formatteren of is dit overbodig?

Ik hoop dat mijn C schijf net zo makkelijk valt te benaderen als deze btw.
 
Ik had overigens mijn schijf waar Vista nu opdraaid verdeeld in partities zoals jij zei dat verstandig was. Nu vraag ik me af of ik wel zo verstandig heb gedaan. Ik zie net dat Vista draaid op een gedeelte van net geen 30 GB, hiervan is nu momenteel nog 4,47 GB van over. Ik had ergens gelezen dat de volledige installatie maar 10 á 12 GB in beslag zou nemen.
 
Even de driveletters goed uitelkaar houden nu,want anders gaat er misschien iets mis ;)
Ik ben begonnen met de D schijf er aan te koppelen.
Dit is de oude Vista-schijf?Zoja,blijf hem dan zo noemen.

Hoeveel GB is de oude Vista-schijf

Je nieuwe Vista installatie is nu voortaan de C:\ schijf
Ik hoop dat mijn C schijf net zo makkelijk valt te benaderen als deze btw.
Welke schijf is\was dit voorheen?
Wat denk je? Is het verstandig om de huidige bestanden over te zetten naar de nieuwe externe hard disk? En dan deze schijf te formatteren of is dit overbodig?
Ja,de bestanden moeten er zeker vanaf,voordat we er iets mee gaan doe t.a.v. het repareren.

De vraag is alleen waar naartoe,want naar een externe schijf duurt best lang denk ik?
Ik zie net dat Vista draaid op een gedeelte van net geen 30 GB, hiervan is nu momenteel nog 4,47 GB van over. Ik had ergens gelezen dat de volledige installatie maar 10 á 12 GB in beslag zou nemen.
Minder zelfs nog,mijn Vista beslaat net 9GB.

Dit zou betekenen dat er ongev. 16,5 GB door iets anders wordt gebruikt :shocked:
Zoek eens uit waar die gebruikte ruimte allemaal zit,heeft het soms van doen met al de updates?

Wellicht temporary files,misschien schijfopruiming draaien.
 
Ja sorry, ik maak er een beetje een onoverzichtelijk iets van op deze manier.

Ik heb dus nu naast mijn C schijf (de nieuwe Vista installatie) 1 van de 2 oude schijven gehangen. Dit was de oude schijf, zonder enige Windows installatie en alleen maar met documenten, foto's en muziek. Van deze schijf waren dus die resultaten in mijn vorige post.

Die 2e oude schijf die er (nog) niet aanhangt was dus mijn oude C schijf met dus ook de oude Vista installatie. Op deze schijf zitten ook nog heel wat documenten en foto's die ik graag terug zou willen krijgen. Ook zou ik het prettig vinden om nog bijvoorbeeld dingen als 'favorieten' in de explorer terug te halen en wellicht andere dingen waar je in eerste instantie niet gauw aan zou denken bij een crash van een pc.

Ik heb opzich wel de tijd om dit te doen, en misschien kan ik zo gelijk een goed overzicht maken van alles.

Ik kan nog zo gauw niet vinden waarom er al zoveel verbruikt is? Zie alleen in de map Windows een map SoftwareDistribution die al 3,15 GB is.

Schijfopruiming heeft nog niet echt geholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan