Stereo verhoging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazy Monk

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
43
Is het mogelijk stereo effect van liedjes te verhogen?

Als een apparaat dat stereo leest, leest een getal, waarin staat dat er meer geluid in de ene box moet dan een andere box. Is het mogelijk om simpel dit getal te verhogen zodat er meer effect inzit?

Ps. Het kan zijn dat het systeem anders is, maar ik hoop dat je mijn bedoeling snapt :).
 
Nou, ik doe een poging....
Bedoel je misschien fader? Hiermee kun je meer geluid uit de linker of rechterluidspreker laten komen.
Maar meer stereo dan stereo kan niet, zo is het namelijk opgenomen in de studio. Wat wel kan is een extreme kanaalscheiding. Zoek eens op spatial stereo.
Maar misschien wordt je vraag duidelijker als je aangeeft waar je het voor wilt gebruiken of wat er nu aan je situatie mankeert.
 
Nou, ik heb thuis heel leuk allemaal boxjes door mijn keuken/woonkamer hangen (7).
Het bevalt me wel, alleen vind ik dat er bijna geen verschil komt uit de ene box en de andere, wat ik dus wil is dit verschil vergroten. Zodat ik een (vind ik) mooier effect krijg.
 
Zijn dit boxen die aan je computer hangen? Dus zoek je een software oplossing?
Die is er in de vorm van een "stereo expander" die als plugin voor diverse mediaspelers te downloaden is....

Of hangen de boxen aan een stereo installatie?

In dat geval heb je een hardware "expander" oplossing nodig.... moet je dus zelf een beetje kunnen rommelen met elektronica....

De werking van een expander is als volgt: in het stereobeeld zit een "midden", dat is de muziek die zowel uit je linker als rechterbox komt, en er zitten stemmen links en stemmen rechts.... Door nu het "midden" wat te onderdrukken, klinken de stemmen die links en rechts zitten harder waardoor het "geluidsbeeld" uit elkaar getrokken wordt.....
 
Ja, ik heb een stereo installatie.

Maar is het misschien makkelijker om alle liedjes die afspeel eerst te bewerken op de computer met software. Ik heb dit gevonden: The AstoundSound™ Expander. Deze ga ik nu even testen. Of is er nog betere/makkelijkere software?
 
Ik gebruik geen Winamp. Maar hoe installeer je die ander dan voor WMP? Kzie alleen maar Winamp :C

En kan je daarmee de file ook veranderen. Of wordt alleen het geluid bewerkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan