computer vliegt eruit bij branden DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaadeWee

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Berichten
5
Heb een film geknipt en geplakt in Windows DVD maker, nu wil ik hem branden en telkens als er 17% voltooid is vliegt mijn laptop eruit. het is een bestand van 1,1 MB, ik heb een Acer 7720 met 2 Duo processor, zat harde schijfruimte, gister C gedefragmenteerd, eh wat is nog meer belangrijk? iemand een idee waarom het niet lukt?
 
Het antwoord vind je denk ik tussen gisteren en het branden wat je geprobeerd hebt. Je hebt mogelijk een driver, programma of tool niet geïnstalleerd na de herinstallatie van Windows. Je hebt de chipsetdrivers ook geïnstalleerd?
 
dank voor je reactie, eh, ik ben een leeeeeeeek. ik heb inderdaad niks geinstalleerd, gebruik gewoon wat er standaard op mijn laptop staat, volg alle stappen en het is me ooit gelukt om langs deze weg wel een dvd te branden. enig idee wat ik nu zou kunnen doen?
 
Het antwoord vind je denk ik tussen gisteren en het branden wat je geprobeerd hebt. Je hebt mogelijk een driver, programma of tool niet geïnstalleerd na de herinstallatie van Windows. Je hebt de chipsetdrivers ook geïnstalleerd?
 
Andere vraag: Kijk even na of je C: partitie (en evt. D: partitie, als je die ook hebt) in Schijfbeheer ([Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc) als NTFS zijn geformatteerd.
Indien de C: schijf (en misschien is de status van de D: schijf ook relevant) als FAT32 is geformatteerd ipv. als NTFS, dan kunnen geen bestanden van groter dan 4 Gigabyte worden gemaakt, en misschien probeert Movie Maker dat wel tijdens het 'brandproces'.

Tijs.
 
Hai, ik heb gekeken en zowel C: als D: als E: zijn als NFTS geinstalleerd en ik heb respectievelijk 17, 114 en 69 GB over, dus dat lijkt me voldoende. chipsetdingen kan ik niet vinden, maar als het me eerder is gelukt zou het nu toch ook moeten kunnen? of is dat iets wat je telkens opnieuw moet installeren?
 
De chipsetdrivers dien je idd. ná elke nieuwe Windowsinstallatie te installeren.
 
dank, ik had vóór gister ook nog nooit van defragmenteren gehoord, ze zouden best een onderhoudscursus bij een nieuwe computer kunnen doen voor mensen zoals ik. ik ga even op zoek naar de installatiecd en anders kan ik vast iets van internet downloaden..bedankt vast voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan