Ubuntu 9.10 desktop effects werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenhvt

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2006
Berichten
26
Heren !!

Ik heb al een onderwerp op een ander forum plaatst kreeg helaas niet veel reactie!!

met groot vertrouwen plaats ik m hier dan maar nog eens!!

Ik heb ubuntu 9.10 erop staan met compiz!

alle veranderingen die ik invoer doen het niet (kubus wiebelende vensters et etc )
nu heb ik wel eens bij een oude laptop van mij gehad dat ik dan naar system --> preferences --> appearance -- > VISUAL EFFECTS moest gaan en die op extra moest zetten
op 1 of andere manier werkt dit niet!!

als ik naar hardwarestuurprogrammas ga ziet hij ook niks

toen ben ik gaan kijken of terminal mijn video kaart etc wel vind...

command; lscpi ingevoerd

toen kreeg ik dit :
ruben@AIRFORCE-desktop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]/GE/PE DRAM Controller/Host-Hub Interface (rev 01)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82845G/GL[Brookdale-G]/GE Chipset Integrated Graphics Device (rev 01)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #1 (rev 01)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #2 (rev 01)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #3 (rev 01)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBM (ICH4/ICH4-M) USB2 EHCI Controller (rev 01)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev 81)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) LPC Interface Bridge (rev 01)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801DB (ICH4) IDE Controller (rev 01)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) SMBus Controller (rev 01)
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 01)
01:04.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. Atheros AR5001X+ Wireless Network Adapter (rev 01)
01:06.0 Multimedia audio controller: Ensoniq 5880B [AudioPCI] (rev 02)
01:09.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation BCM4401 100Base-T (rev 01

Dus zoals je ziet! hij ziet alles ook mijn video kaart

ik heb ubuntu er net op ingespoeld dus mischien moet ik nog wat activeren???


ik heb geen idee ....


groetjes
 
Heb je al geupdate enzo? Dat kun je uitgebreid doen via de terminal. (zo doe ik het tenminste.):
Code:
sudo apt-get update
als die na een paar seconden ofzo klaar is:
Code:
sudo apt-get upgrade
en daarna:
Code:
sudo apt-get distupgrade

Nu nog ff herstarten.
Het zal waarschijnlijk nu nog niet zijn opgelost maar dit is wel belangrijk om het op te lossen.

Nu moet je in het instellingen menu ergens kiezen voor hardware-stuurprogramma's

die gaat zoeken naar hardware. Als die wat heeft gevonden installeer dat dan. (kies wel de nieuwste versie).

Nu moet je naar de desktop instellingen (rechtermuisknop op "bureaublad"). dan kies je in het menu effecten en dan maar inschakelen die hap :p

Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
Google wil wel eens helpen: http://wiki.zenwalk.org/index.php?title=82845G/GL_Integrated_Graphics_Device
Zenwalk is net als Ubuntu op Debian gebasseerd. Voordat je aan de slag gaat, maak voor de zeker een back-up van de xorg.conf met:
Code:
sudo cp -v /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.backup
Mocht met een herstart X er de brui aan geven, druck up ctrl-alt-f1, login and typ:
Code:
sudo cp -v /etc/X11/xorg.conf.backup /etc/X11/xorg.conf
En herstart met "sudo shutdown -r now" (zonder de quotes).
 
Zit nu op Vista, dus weet het niet precies.
Maar probeer dit is:
Desktop rechts klikken -> Background -> Er opent zich een nieuw venster.
In een van de tabbladen, ik geloof de laatste, staan 3 opties. De onderste daarvan, is de effecten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan