Cmos-bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

GDSS

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Berichten
36
Hallo,

Mijn computer komt na een poging tot installatie van Windows 7 niet verder dan "Verifying DMI pool data...."

Nu weet ik dat je de jumper van de CMOS een pinnetje verder moet zetten (als ik het goed heb gedaan gaat de pc dan niet meer aan) en deze vervolgens terug moet zetten. Echter dit heeft niet gewerkt.
Ik ben een behoorlijke leek en heb net ook geprobeerd de BIOS batterij eruit te halen, maar hier zit de grafische kaart in de weg en wanneer ik het pinnetje aan de kant duw van de batterij wil ie niet los raken.

Kan iemand mij op weg helpen? Wellicht via een andere oplossing?

Mijn dank is groot.
 
Hallo,

Mijn computer komt na een poging tot installatie van Windows 7 niet verder dan "Verifying DMI pool data...."

Nu weet ik dat je de jumper van de CMOS een pinnetje verder moet zetten (als ik het goed heb gedaan gaat de pc dan niet meer aan) en deze vervolgens terug moet zetten. Echter dit heeft niet gewerkt.
Ik ben een behoorlijke leek en heb net ook geprobeerd de BIOS batterij eruit te halen, maar hier zit de grafische kaart in de weg en wanneer ik het pinnetje aan de kant duw van de batterij wil ie niet los raken.

Kan iemand mij op weg helpen? Wellicht via een andere oplossing?

Mijn dank is groot.

Welke harddisk IDE Sata.

Koppel tijdens het installeren zoveel mogelijk apparaten los, zoals printers, geheugenkaart lezers externe hd's en zo,
 
Laatst bewerkt:
Welke harddisk IDE Sata.

Koppel tijdens het installeren zoveel mogelijk apparaten los, zoals printers, geheugenkaart lezers externe hd's en zo,

Al sla je me dood, hoe kom ik erachter? Ik heb de kast open, maar geen idee om welke gegevens je me nu vraagt.
Alles behalve het scherm, de stroom en het toetsenbord is afgekoppeld.
 
Het bios is wel een van de laatste dingen waar je aan moet klooien, vooral als je niet precies weet wat je doet of hoe het hoort.