Cmos-bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

GDSS

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2008
Berichten
36
Hallo,

Mijn computer komt na een poging tot installatie van Windows 7 niet verder dan "Verifying DMI pool data...."

Nu weet ik dat je de jumper van de CMOS een pinnetje verder moet zetten (als ik het goed heb gedaan gaat de pc dan niet meer aan) en deze vervolgens terug moet zetten. Echter dit heeft niet gewerkt.
Ik ben een behoorlijke leek en heb net ook geprobeerd de BIOS batterij eruit te halen, maar hier zit de grafische kaart in de weg en wanneer ik het pinnetje aan de kant duw van de batterij wil ie niet los raken.

Kan iemand mij op weg helpen? Wellicht via een andere oplossing?

Mijn dank is groot.
 
Hallo,

Mijn computer komt na een poging tot installatie van Windows 7 niet verder dan "Verifying DMI pool data...."

Nu weet ik dat je de jumper van de CMOS een pinnetje verder moet zetten (als ik het goed heb gedaan gaat de pc dan niet meer aan) en deze vervolgens terug moet zetten. Echter dit heeft niet gewerkt.
Ik ben een behoorlijke leek en heb net ook geprobeerd de BIOS batterij eruit te halen, maar hier zit de grafische kaart in de weg en wanneer ik het pinnetje aan de kant duw van de batterij wil ie niet los raken.

Kan iemand mij op weg helpen? Wellicht via een andere oplossing?

Mijn dank is groot.

Welke harddisk IDE Sata.

Koppel tijdens het installeren zoveel mogelijk apparaten los, zoals printers, geheugenkaart lezers externe hd's en zo,
 
Laatst bewerkt:
Welke harddisk IDE Sata.

Koppel tijdens het installeren zoveel mogelijk apparaten los, zoals printers, geheugenkaart lezers externe hd's en zo,

Al sla je me dood, hoe kom ik erachter? Ik heb de kast open, maar geen idee om welke gegevens je me nu vraagt.
Alles behalve het scherm, de stroom en het toetsenbord is afgekoppeld.
 
Het bios is wel een van de laatste dingen waar je aan moet klooien, vooral als je niet precies weet wat je doet of hoe het hoort.
Wat stond er eerst op die computer, xp oid.
Zitten alle kabels van je hardware goed vast, kun je nog in het bios komen om te kijken of je de harde schijven ziet. Staat je harde schijf op master. Hoeveel harde schijven zitten er in.
 
Het bios is wel een van de laatste dingen waar je aan moet klooien, vooral als je niet precies weet wat je doet of hoe het hoort.
Wat stond er eerst op die computer, xp oid.
Zitten alle kabels van je hardware goed vast, kun je nog in het bios komen om te kijken of je de harde schijven ziet. Staat je harde schijf op master. Hoeveel harde schijven zitten er in.

- Er stond Vista op. Ik wilde de pc sowieso formatteren, dus ik dacht er gelijk W7 van te maken.
- Alle kabels zitten goed vast.
- Ik kan via DEL of F12 bij menu's komen, ja.
- Ik heb één harde schijf die op first boot staat, als je dat bedoelt.

(Ik heb nog een externe harde schijf (niet aangekoppeld) mocht ik deze ergens nodig hebben).
 
- Er stond Vista op. Ik wilde de pc sowieso formatteren, dus ik dacht er gelijk W7 van te maken.
- Alle kabels zitten goed vast.
- Ik kan via DEL of F12 bij menu's komen, ja.
- Ik heb één harde schijf die op first boot staat, als je dat bedoelt.

(Ik heb nog een externe harde schijf (niet aangekoppeld) mocht ik deze ergens nodig hebben).

Als je in het bios kunt, kun je ook zien welke harddisk het is.
Heb je nogmaals geprobeerd om te starten met de Win7 dvd, Heb je hem legaal, of gekopieerd ivm dat hij wel bootable is.
 
Als je in het bios kunt, kun je ook zien welke harddisk het is.
Heb je nogmaals geprobeerd om te starten met de Win7 dvd, Heb je hem legaal, of gekopieerd ivm dat hij wel bootable is.

Het kan dan toch maar één harde schijf zijn, neem ik aan?
Ik heb 'm gekopieerd. Deze installatie ging goed tot de laatste keer herstarten, sindsdien heb ik deze melding bij het opstarten.
 
Het kan dan toch maar één harde schijf zijn, neem ik aan?
Ik heb 'm gekopieerd. Deze installatie ging goed tot de laatste keer herstarten, sindsdien heb ik deze melding bij het opstarten.

Hier staan de mogelijkheden wat er zou kunnen zijn.
http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm

Het kan maar één harde schijf zijn, daar heb je gelijk in, maar in het bios (meestal bij het opstarten op F8 en soms F5 rammen) kun je zien welk merk, of hij op automatisch staat, of in ieder geval alles goed staat.
Misschien is je MBR wel defect geraakt dan moet je tijdens het booten van de win7 dvd niet op enter maar op R drukken om MBR te repareren. Voor mij is het op afstand ook een beetje gokken wat er aan de hand is, dus hoe meer info des te beter, soms ook voor anderen die dit lezen want wij zijn niet de enige hier.
 
-
- Ik kan via DEL of F12 bij menu's komen, ja.
- Ik heb één harde schijf die op first boot staat, als je dat bedoelt.

.
je moet je DVD als first boot zetten, anders kan je niet van je DVD opstarten.
gelijk als je opstart op een toets drukken en Win 7 instaleren.
 
je moet je DVD als first boot zetten, anders kan je niet van je DVD opstarten.
gelijk als je opstart op een toets drukken en Win 7 instaleren.

@tmol, gelukkig dat jij het zag, ik zag door alle oplossingen de bomen in het bos niet meer.
 
Als GDSS het ook ziet,gaat het helemaal goedkomen.:thumb:
 
tmol; zei:
je moet je DVD als first boot zetten, anders kan je niet van je DVD opstarten.
gelijk als je opstart op een toets drukken en Win 7 instaleren.

ik ga het zometeen als ik thuis ben proberen! Ik had al iets dergelijks geprobeerd toen ik de dvd als first boot had gezet kreeg ik een melding na de 'verefying DMI pool data'. Maar ik post straks meer als ik er alsnog niet uitkom!
 
je moet je DVD als first boot zetten, anders kan je niet van je DVD opstarten.
gelijk als je opstart op een toets drukken en Win 7 instaleren.

Even nog een vraagje tussendoor: bij het branden van Win 7, moet ik dan de iso branden, of de inhoud van de iso?
 
Even nog een vraagje tussendoor: bij het branden van Win 7, moet ik dan de iso branden, of de inhoud van de iso?

Met Nero selecteer je image, je zoekt de ISO op selecteerd hem en branden.
 
Met Nero selecteer je image, je zoekt de ISO op selecteerd hem en branden.

Ik typ nu vanaf mijn pc waar Windows 7 ondertussen opstaat! De oplossing was inderdaad door even een iso'tje op een dvd te zetten, de dvd als first boot in te stellen en vervolgens pakte de computer 'm wel!

Allemaal heel erg bedankt voor jullie oplossingen en adviezen! Zonder jullie was ik nog steeds radeloos geweest! Thanks!
 
Maak een goede backup, en toch ook weer wat geleerd.:thumb::thumb:!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan