Netwerkprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0216

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
39
Hallo allemaal,

Heb vandaag een nieuwe draadloze router met 4 bekabelde aansluitingen aangeschaft (Belkin N Wireless router).
Thuis staat een Vista pc, een XP pc en twee XP minilaptopjes.
Tevens staat er een HP Photosmart 2575 series printer en dat is ook gelijk het probleem.

Het lukt mij namelijk niet om deze als netwerkprinter aan de slag te krijgen. De printer is door middel van een usb kabel verbonden met de Vista pc en hangt ook aan de router.
De andere drie computers krijg ik niet aan het printen. Ik heb in Vista reeds de optie printer delen ingeschakeld en heb het wachtwoord uitgeschakeld.

Op een van de laptopjes heb ik ook de software van HP geïnstalleerd, maar dit bood geen soelaas. Als ik op die laptop via configuratiescherm naar printers zoek vindt hij geen printers, alleen de andere XP pc. De Vista pc wordt niet gevonden.

Waar kan dit aan liggen? Is het een verloren missie of zie ik iets over het hoofd?

Bij voorbaat dank,

Duuk Kanbier
 
Hoi,

Nadat de pc met de - gedeelde - printer aan staat, moet je allereerst controleren op de andere computers of ze in de netwerkomgeving worden 'gezien'.
Als dat het geval is, moet je op de andere pc's de driver en software voor de HP installeren.
Tijdens dat installatieproces is er een moment waarop je moet aangeven of het een stand-alone, danwel een netwerkprinter betreft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan