Netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Berichten
176
Hallo mede helpmij gebruikers!

Ik zit met een probleem waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Recent heeft mijn Pa een streaming client gekocht:
http://www.alternate.nl/html/produc...rn_Digital/TV_HD_Live_Media_Player/-1080689/?

Nu hebben we dit apparaat aangesloten op onze plasma tv via de HDMI en het apparaat gelinkt aan de router via een internet kabel.

Nu willen we graag een netwerk aanleggen tussen mijn PC, die van mijn vader(beide windows 7) en dit apparaat.
Zodat we vanaf beide pc's bestanden kunnen streamen naar dit apparaat.

Echter hebben wij niet zoveel verstand van het aanleggen van een netwerk. Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen.
Ik heb al een beetje zitten proberen maar het wil helaas niet zo lukken.

Mijn pc is rechtstreeks via een kabel aan de router verbonden, terwijl mijn pa een draadloze verbinding met de router heeft. Kan dit voor problemen zorgen?

Waar moet ik beginnen en hebben jullie handige tips?
alvast weer bedankt!:thumb:
M@ikel
 
Nu willen we graag een netwerk aanleggen tussen mijn PC, die van mijn vader(beide windows 7) en dit apparaat.
Zodat we vanaf beide pc's bestanden kunnen streamen naar dit apparaat.

Echter hebben wij niet zoveel verstand van het aanleggen van een netwerk. Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen.
Ik heb al een beetje zitten proberen maar het wil helaas niet zo lukken.

Mijn pc is rechtstreeks via een kabel aan de router verbonden, terwijl mijn pa een draadloze verbinding met de router heeft. Kan dit voor problemen zorgen?

Waar moet ik beginnen en hebben jullie handige tips?
alvast weer bedankt!:thumb:
M@ikel

Over dat apparaat weet ik niet zoveel, maar ik kan je wel helpen met het delen van je bestanden.

Mijn bestanden zijn ook gedeeld. Mijn bv toegang tot gedeelde bestanden in deze computer. Ik moet nog echter kijken hoe bestanden delen werkt onder Windows 7. Maar dat zou wel moeten lukken!

Om bestanden te kunnen delen moeten alle pc's en laptops zich onder dezelfde werkgroep bevinden. Dit kun je vinden onder Deze computer

Hoe deel je je bestanden?
Rechtermuisknop op een map --> Delen

Hoe kom je bij de gedeelde mappen?
Open windows explorer, mijn documenten of deze computer en typ het volgende in: \\ (COMPUTERNAAM)

Een voorbeeld van mijn netwerk thuis: http://img682.imageshack.us/i/37643737.jpg/
Ik hoop dat jullie hiermee een stuk verder komen. Anders kan ik je wel verder helpen.

Succes ermee! :)
 
bedankt voor je reactie D3NiX!

hoe kan je ervoor zorgen dat de computers dan in dezelfde werkgroep komen?

En klopt het dat als ik naar \\Computernaam ga, ik zelf deze mappen niet kan openen?

het is tot nu toe alleen nog mogelijk om op de andere pc via de media player bestanden te openen die ik gedeeld heb staan, kan dit op de een of andere manier ook gewoon via de verkenner?

alvast weer bedankt!
 
bedankt voor je reactie D3NiX!

hoe kan je ervoor zorgen dat de computers dan in dezelfde werkgroep komen?

En klopt het dat als ik naar \\Computernaam ga, ik zelf deze mappen niet kan openen?

het is tot nu toe alleen nog mogelijk om op de andere pc via de media player bestanden te openen die ik gedeeld heb staan, kan dit op de een of andere manier ook gewoon via de verkenner?

alvast weer bedankt!

Je moet ervoor zorgen dat elke pc & laptop thuis op dezelfde werkgroep heeft (Windows Vista). Voorbeeld. Gewoon dezelfde naam gebruiken als werkgroep. :)

Als je naar \\(COMPUTERNAAM) gaat, dan zou je alle gedeelde mappen moeten zien.
En het openen van de bestanden werkt via de verkenner. Maar of je via de media player toegang hebt tot de gedeelde bestanden, dat weet ik niet. Maar dat zou echter wel moeten lukken.

En wat wil je precies delen met wie?
Ten eerste neem ik het volgende aan:
PC --> Laptop
Laptop --> PC

Ten tweede:
En gedeelde bestanden kunnen openen op je TV via de media player. En je media player moet uiteraard toegang hebben naar de gedeelde bestanden op je Laptop en PC.
 
bedankt weer voor je reactie!

de 2 computers die ik in het netwerk wil zetten zijn allebei desktops.

Maar hoe kan ik dan de computers in dezelfde werkgroep krijgen?

Dus ik wil het volgende delen:

PC1 --> PC2
PC2 --> PC1
mediaplayer --> PC1 + PC2

alvast weer bedankt!
 
bedankt weer voor je reactie!

de 2 computers die ik in het netwerk wil zetten zijn allebei desktops.

Maar hoe kan ik dan de computers in dezelfde werkgroep krijgen?

Dus ik wil het volgende delen:

PC1 --> PC2
PC2 --> PC1
mediaplayer --> PC1 + PC2

alvast weer bedankt!

Volgens mij heb ik meerdere malen uitgelegd hoe dat moet. Maar ik zal het weer doen.
Via je je Systeemeigenschappen (rechtermuisknop op deze computer --> eigenschappen) kun je de werkgroep aanpassen. Door op instelingen wijzigen te klikken kunt je de werkgroep wijzigen. Zie link .

Nadat je dezelfde naam hebt gegeven bij alle pc's, moet het mogelijk zijn om alle verbonden pc's te zien. Dit kun je, volgens mij ook in windows 7, onder start --> netwerk vinden.

Neem ook de sites van minal even door ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan