Nieuw pc oude pc backup laten maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

twiskt

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
12
:thumb:Hallo helpmij forum,

Graag wat advies van jullie, Ik wil voor mijn kantoor een nieuwe pc kopen deze gaat draaien onder windows7 professional, mijn oude pc daar draait windows xp professional op.

Nu is mijn vraag mijn oude xp pc wil ik als backup computer gaan gebruiken voor mijn nieuwe pc hoe kan ik instellen dat deze xp pc bijvoorbeeld elk kwartier een backup maakt op de harde schijf van de xp pc van de geselecteerde mappen van mijn nieuwe windows7 pc?

En hoe verbind ik deze pc`s met elkaar via een router of is er een andere manier die beter is?

Met welk programma kan ik het best de backups instellen, het mooist zou zijn als de oude pc constant de mappen controleert en gelijk houd op beide pc`s

Wie kan mij hiermee adviseren

Bijvoorbaat alvast mijn dank
groet Thom
 
wat je kan doen is in de nieuwe, win7 computer een kleinere harddisk steken, gewoon voor de programma's die je nodig hebt, en in die oude pc 2 even grote hardeschijven insteken, die in RAID1 staan, en op die oude XP pc een versie van windows server installeren, dus de nieuwe win7 pc voor gewoon gebruik, met de oude XP computer (geen xp meer -> windows server 200*) als server, met 2 grote, even grote harde schijven die in RAID1 werkt.

En RAID1 is dat er 2 schijven in je pc zitten, maar dat er 1 van de 2 word gebruikt, terwijl de 2de schijf altijd, iedere seconde van de dag volledig hetzelfde heeft staan als de eerste schijf, en dus werkt als backupschijf.
 
ok bedankt voor je reactie,

in de xp machine zit al een raid 1 dus dat zou kunnen werken, was het niet dat 1 van de programma`s die ik veel gebruik speciaal geschreven is voor mij en dit programma het niet accepteerd om gegevens op te slaan anders dan op de harde schijf van de computer waar het programma op geinstalleerd is!

dit programma is essentieel voor mijn bedrijf omdat hiermee de hand computers worden onderhouden.

groet thom
 
zomaar een ideetje hoor maar waarom installeer je op de nieuwe pc geen acronis true image ? koop je een externe harde schijf en maak je daar je backups op.

je hebt dan een paar voordelen.
1 je hebt geen extra computer nodig
2 geen extra stroom kosten (wel van de extra schijf natuurlijk, maar dat is een stuk minder dan de 2 de computer)
3 als je de extra schijf mee naar huis neemt heb je altijd een kopie voor als je pc gejat word.
 
Windows 7 enterprise/ultimate is zelf instaat om een backup te maken ergens op een netwerk, of dit nou een computer is of een externe hdd maakt niet uit.
Je kunt dus inderdaad je oude xp-computer als backup gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan