Terminal Server Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

harley525

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
26
Hallo ik zit met een printprobleem met terminalserver, ik heb een bij ons een server staan daar wordt op ingelogd door gebruikers met terminal server, nu hebben deze gebruikers ook in hun netwerk een printer die via een ip nummer gekoppeld is in hun domein.
Ik heb via een vpn verbinding een constante verbinding gemaakt die de netwerkprinter meeneemt. De gebuikers hebben deze toegevoegd en gebruiken deze, maar op een of andere manier verliezen ze iedere keer de verbinding, is hier misschien een andere of betere oplossing voor.
Ik hoor het graag. :confused::confused::confused:
 
Wat bedoel je met "Verliezen de verbinding"? Bedoel je dat het printen niet werkt of dat de hele terminal-server sessie verloren gaat?

Overigens heb je altijd nog de mogelijkheid om gebruikers hun eigen (standaard-)printer(s) 'mee te laten nemen', (instelling in de Extern Bureaublad-client, tabblad Lokale Bronnen).
Als jij er dan voor zorgt dat de juiste printerdriver op de Terminal Server aanwezig is dan kan er geprint worden zónder die ip-aangestuurde printer op de Terminal Server.

Overigens zou je ook kunnen vermelden welk besturingssysteem er draait op de Terminal Server, dan kan je vraag worden verplaatst naar de juiste sectie (Windows 2003 of Windows 2008).

Tijs.
 
Hoi Tijs de printer verliest dan zijn verbinding en wat betreft terninal server die draait op windows server 2003. Wat betreft meenemen van de printers het zit zo ze willen op het kantoor alle printers kunnen benaderen dus om printers mee te nemen met de sessie is geen optie want dan staat de zelfde printer er wel 4 of 5 x op.
ik hoor graag hoe en wat.
 
Misschien onder Eigenschappen -> Poorten de "Communicatie in 2 richtingen" uitschakelen voor die printers? Zou kunnen zijn dat de VPN verbinding 'te zwak' is voor die 2-weg communicatie.

Verder zou ik zeker gebruik maken van de printerdrivers die 'het lichtst' zijn. Dus (zoveel mogelijk) PCL drivers gebruiken ipv. Postscript (PS).

We horen het wel.

Tijs.
 
Misschien onder Eigenschappen -> Poorten de "Communicatie in 2 richtingen" uitschakelen voor die printers? Zou kunnen zijn dat de VPN verbinding 'te zwak' is voor die 2-weg communicatie.

Verder zou ik zeker gebruik maken van de printerdrivers die 'het lichtst' zijn. Dus (zoveel mogelijk) PCL drivers gebruiken ipv. Postscript (PS).

We horen het wel.

Tijs.

Hoi Tijs

Hoe bedoel je dat met de printdrivers die begrijp ik niet helemaal kun je mij die misschien uitleggen. Want de printdrivers worden toch meegenomen met de VPN verbinding????
Ik hoor graag hoe en wat.

Alvast bedankt zover.
 
Hoi Tijs

Hoe bedoel je dat met de printdrivers die begrijp ik niet helemaal kun je mij die misschien uitleggen. Want de printdrivers worden toch meegenomen met de VPN verbinding????
Ik hoor graag hoe en wat.

Alvast bedankt zover.

Printers op lokatie 1 worden vanuit de Terminal Server op lokatie 2 aangestuurd over de VPN-verbinding, niet via de Extern Bureaublad sessie.
Je zult dus op de Terminal Server bij de geïnstalleerde printers die aanpassing over tabblad Poorten -> Communicatie in 2 richtingen inschakelen moeten gaan doen (uitvinken), in ieder geval voor de printers die fysiek op lokatie 1 staan.
Hopelijk levert dat wat op.

Succes,

Tijs.
 
Printers op lokatie 1 worden vanuit de Terminal Server op lokatie 2 aangestuurd over de VPN-verbinding, niet via de Extern Bureaublad sessie.
Je zult dus op de Terminal Server bij de geïnstalleerde printers die aanpassing over tabblad Poorten -> Communicatie in 2 richtingen inschakelen moeten gaan doen (uitvinken), in ieder geval voor de printers die fysiek op lokatie 1 staan.
Hopelijk levert dat wat op.

Succes,

Tijs.


Hoi Tijs,

Ga ik uitproberen je hoort het nog wel.

Alvast bedankt zover :thumb::thumb::thumb:
 
Hoi Tijs,

Ik ben er vandaag mee verder gegaan en heb het volgende gedaan.
ik heb een vpn verbinding gemaakt van server 1 naar server 2 waarbij server 1
de gedeelde printers meeneemt naar server 2.
Dan heb ik op elk werkstation die verbinding maakt met server 2 via terminalserver een netwerkprinter toegevoegd die moet verwijzen naar server 1 (\\server\printer).
En dit werkt nu.
Moet alleen zorgen dat de vpn verbinding in stand blijft.
Eindelijk opgelost.

Ieder geval bedankt voor je hulp. :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
 
Mooi dat er resultaat is nu. Bedankt voor de terugmelding. :thumb:

Tijs.
 
Hallo Tijs,

Ik heb nog wel een probleem en dat is de Print Spool Service niet actief is, maar dit gebeurt pas na een tijdje als ik dan weer via vpn opnieuw aanmeld is dit weer opgelost.
Is er misschien een makkelijke manier dat de printspooler gewoon in de lucht blijft.
 
Je geeft zelf de oplossing: Ervoor zorgen dat communicatie met de (netwerk-)printers mogelijk blijft, dus ervoor zorgen dat de VPN stabiel is en open blijft staan.

Tijs.
 
Hoi Tijs

Bedankt weer voor je reactie,
wat betreft de vpn verbinding die staat gewoon 24 uur per dag open.
ik heb het nu zo gedaan ik heb een vpn verbinding van server 1 naar server 2 gemaakt.
En heb een ping opdracht terug van server 2 naar server 1 en idd het blijft nu al een paar dagen draaien eindelijk werkt het pfff.

Bedankt voor de hulp. :thumb: :thumb: :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan