Ondertitels verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlyingVorstin

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
2
Hoi!

Ik ben net nieuw en ik weet niet of mijn vraag al eens gesteld geweest is. Ik heb via DVDdecrypter een dvd geript en op mijn externe harde schijf gezet. Daar staan nu een hoop BUP, VOB en IFO-bestanden. Na lange tijd rondlezen heb ik hier gevonden dat je gewoon op dat IFO-bestand kunt klikken om te boel af te spelen, ik kreeg dat namelijk niet gedaan. :D
Ik speel ze dan af met Windows Media Player. (Ik weet dat men zegt dat je die bestanden best met VLC media player kunt afspelen, maar dit lukt blijkbaar ook.)

Ik wil de dvd niet branden, ik wil gewoon graag films op mijn externe schijf.

Toen ik de dvd aan 't rippen was, kon ik kiezen om alle opties te behouden of zoiets, dus zodat 't een volledige kopie van de dvd zou maken. Fijn, ik kan verschillende opties selecteren, maar ik kan de ondertitels niet uitzetten. Ik kijk niet graag met Nederlandse ondertitels, die zijn soms zo slecht vertaald. Maar ik hoef ook niet in 't Engels constant zinnetjes te zien als: "Majestic theme continuing" en zo. :rolleyes:

Hoe verwijder ik die subtitles? Welke bestanden moet ik daarvoor weg doen?

Bedankt!


Oei, de boel blokkeert. Ik had de film gestart om het eens te checken en op 18 minuten en iets stopt hij opeens en krijg ik het venster van media player niet eens meer geopend. (Stond geminimaliseerd, ik was nog met andere dingen bezig, namelijk dit schrijven. :p) Wat nu?
Twee keer tijdens het rippen kreeg ik de melding dat een bestand niet geript kon worden en werd er gevraagd of ik 't opnieuw wilde proberen, 't negeren of 't overslaan (tenzij die laatste twee hetzelfde betekenen, dan was er nog een andere optie, weet ik niet meer) en toen heb ik het overgeslagen of zo. Ligt dat daaraan?

Sorry voor de lange uitleg! :eek:
 
Sorry voor de lange uitleg

nee hoor is alleen maar goed, beter dan "hij doet het niet, wat nu?"

op een dvd zit vaak beveiliging, misschien kan decrypter deze niet verwijderen.
een dvd rippen (de beveiliging omzeilen) is tegen de wet, alhoewel het niet exact in de regels staat ga ik je niet niet verder mee helpen.

als je goede afspeel software heb kan je net als een dvd speler gewoon via het menu kiezen om de ondertitel uit te zetten (meestal in de setup)
met vista en wmp 11 kan het in ieder geval
anders kan je de ondertitel verwijderen met dvd shrink
 
nee hoor is alleen maar goed, beter dan "hij doet het niet, wat nu?"

op een dvd zit vaak beveiliging, misschien kan decrypter deze niet verwijderen.
een dvd rippen (de beveiliging omzeilen) is tegen de wet, alhoewel het niet exact in de regels staat ga ik je niet niet verder mee helpen.

als je goede afspeel software heb kan je net als een dvd speler gewoon via het menu kiezen om de ondertitel uit te zetten (meestal in de setup)
met vista en wmp 11 kan het in ieder geval
anders kan je de ondertitel verwijderen met dvd shrink

Bedankt voor je reactie!

Het is wel gelukt met een andere film. Maar daar kon ik dan enkel Engelse ondertitels selecteren (terwijl Frans of Nederlands ook zou moeten gaan). Ik kon ze wel uitzetten als ik dat wou. 't Is geen ramp dat dat niet lukt, maar ik wil wel graag weten hoe dat komt. (Gewoon interesse eigenlijk.)
Tiens, is een dvd rippen verboden? Allez, als je gewoon een kopie wil maken van je eigen origineel, he.
Dvd shrink krijg ik niet geïnstalleerd. Dan geeft die de melding: "Setup was unable to create the directory bla bla (plaats van 't bestand)
Error 5: Toegang geweigerd"
Vreemd. :confused:
 
shrink komt gewoon in C:\Program Files
instaleer je wel als administrator??
re muis klik op de installer >> als administrator uitvoeren >> wachtwoord ingeven
 
Ik gebruik ook DVD shrink voor hetzelfde probleem.

Dat wou ik even laten weten...:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan