systeemtaal wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puechmirou

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Berichten
10
Na een recovery met Windows 7 (Ned.versie) heb ik de taal aangepast via een gedownloade update (naar Frans). Alle werkinformatie is nu in het Frans, maar de systeemtaal blijft Nederlands, waardoor alle info vòòr het opstarten (zoals "wachtwoord", "starten" en "afsluiten", enz) in het Nederlands verschijnen. Ik heb al gecontroleerd welke taal in de BIOS staat (dit is Frans), Toch lukt het me niet om dit laatste stukje te wijzigen.
Wie heeft er nog een suggestie?
 
Het is niet mogelijk om de systeemtaal te wijzigen. Was dit wel mogelijk, dan zou Microsoft geen Windows versies in verschillende talen uit hoeven geven!
Alleen de schermtaal is aan te passen, maar dat heb je al gedaan met die update.
Ik heb precies hetzelfde: mijn schermtaal is Nederlands, maar de systeemtaal Engels. Ik zie dus ook nog steeds Welcome en Shutting down bij het starten en afsluiten van W7.

Hopelijk is je vraag beantwoord.
 
Hoi !

Dit laatste is absoluut niet nodig !

Start - configuratiescherm - Land & Taal - beheer.

Klik op" instellingen kopieeren.`.

In het Frans zal de benaming anders zijn, maar geloof me dat het werkt

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Dit laatste is absoluut niet nodig !

Start - configuratiescherm - Land & Taal - beheer.

Klik op" instellingen kopieeren.`.

In het Frans zal de benaming anders zijn, maar geloof me dat het werkt

Greetz,

Harry.

Wijzig je hiermee daadwerkelijk de systeemtaal en niet alleen de schermtaal?
Zoals ik al zei, mijn W7 is helemaal Nederlands, op het Welcome en Shutting down na.
 
Hoi !

Just try !

Ik werk ook nu weer voor een klant met Turks als tweede taal, maar het welkomstscherm etc. is ook Turks !

Greetz,

Harry.
 
Ah volgens mij heb ik je oplossing gevonden ja.
Configuratiescherm > Klok, taal en regio > Land en taal > Notatie instellen op de gewenste taal (dan eventueel opnieuw opstarten en terug naar hetzelfde scherm) > Tabblad Beheer > Instellingen kopiëren > Vinkje bij Aanmeldscherm en Systeemaccounts. Nu weer opnieuw opstarten (ga ik zelf zo doen) en (volgens mij) voilà!

Thanks! :thumb:

Edit: het werkt inderdaad, nogmaals bedankt! Nu kan ik de mensen die het echt stoort (waarom weet ik niet precies) eens verassen ;)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. De omschrijvingen zijn in het Frans wel wat anders, maar daar was uit te komen. Het werkt. Het wachtwoord is weer een "mot de passe" geworden.
Bedankt voor jullie support.
En over het waarom. Als inwoner van Frankrijk heb ik hier alleen maar mensen om me heen die erg aan het Frans hechten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan