bestanden verplaatsen, melding in gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Berichten
820
Knipsel.JPG


Bovenstaande melding krijg ik regelmatig wanneer ik bestanden wil verplaatsen. Ik zal wel iets eenvoudigs over het hoofd zien, maar mij lukt het alleen om bestanden te verplaatsen na het opnieuw opstarten van de computer. Kom er maar niet achter wat ik verkeerd doe.
 
Er is mijn inziens niets mis met windows7 en er zijn ook geen bestanden corrupt oid. Ik doe blijkbaar iets verkeerd bij het simpel veplaatsen van bestanden. Wil er graag achterkomen wat ik verkeerd doe. Ga er dus vooralsnog niet vanuit dat er iets aan de hard- of software mankeert, maar dat ik iets verkeerd doe.
 
Kun je bij de processen zien of er wellicht een progamma is wat je betreffende map bezig houdt ?
 
Peer,
het is m.i. een typisch Windows bugje met de naddruk op het verkleinwoord. (Ik werk overigens met Vista en daarvoor XP en ook bij deze 2 gebeurde het zo nu en dan)
Het gebeurt mij met Vista ook regelmatig en ik heb ontdekt dat één van de mogelijke oorzaken de volgende is:

ik bekijk vanuit de verkenner met een dubbele muisklik wat foto's. Vervolgens stop ik en wil ik een foto verwijderen. Ik krijg dan die melding. Het bugje van Windows is m.i. dan dat die foto op de één of andere manier resident aanwezig blijft in het RAM o.i.d. tengevolge waarvan Windows 'm dan als 'in gebruik ziet'.

Hetzelfde verschijnsel doet zich soms ook voor bij Word bestanden als de voorbeeldweergave in de verkenner aan staat. Zo'n bestand is dan daarna, ook al is de verkenner gesloten geweest en weer geopend, simpelweg niet te verwijderen, anders dan na een herstart.

Vanzelfsprekend kan ik mij 'gloeiend' vergissen maar dit is mijn hypothese voor het verschijnsel.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat ook al te denken dat het ergens in het geheugen blijft hangen. Zal komende tijd eens opletten of ik er enige lijn in kan ontdekken. Voor de rest leer ik er wel mee leven...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan