Iconen en minimaliseren in Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Eindelijk Win 7 ( ultimate ) en verlost van Vista. Maar ook hier weer veranderingen die mi. verslechteringen zijn! Zo staat het icoon van Live messenger niet meer rechts in de taakbalk. Wie verzint zoiets. ( wel mogelijk met een truuk, maar toch te zot voor woorden?) Tevens zie je bij minimaliseren van site niets meer op de taakbalk staan, je ben dus het overzicht kwijt want alles is dan gekoppeld aan IE en dat moet je dus eerst aanklikken. Er is vast een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen anders wel een grote misser eerlijk gezegd. Als je rechtsklikt op IE zie je gepind en vaak gebruikte items en taken. Hoe kan ik die **** kwijtraken????
 
Ik heb mijn instellingen ietwat anders dan standaard staan, en het bevalt me prima.

Taakbalk
Rechtsklik op de taakbalk en kies Eigenschappen.
Kies nu in het tabblad Taakbalk bij Taakbalkknoppen in het menuutje voor Combineren als taakbalk vol is.
Dit werkt prima voor mij, maar je zou ook kunnen kiezen voor Nooit combineren.
Ook heb ik in hetzelfde venstertje een vinkje gezet bij Kleine pictogrammen gebruiken. Dit vind ik veel overzichtelijker.
Als de instellingen staan zoals jij wilt klik je op OK.

Systemtray (rechts in de taakbalk)
Voor de instellingen welke iconen wel en niet direct zichtbaar moeten zijn in de Systemtray klik je op het pijlte omhoog,
2009-12-21_1419.png

en klikt dan op Aanpassen.
In de lijst die je dan krijgt kun je van de gewenste programma's instellen dat ze altijd zichtbaar zijn in de Systemtray door voor dat programma Pictogram en meldingen weergeven te kiezen.
Als je alle programma's juist hebt ingesteld klik je op OK.

Succes!
 
Dat bedoel ik niet!! Je kan geen websites op de taakbalk krijgen ( links dus) ze worden allemaal gekoppeld aan IE. Ook als je minimaliseert!! dus je moet eerst op IE klikken voordat je het overzicht hebt inplaats van direct op de taakbalk. Heel lastig en onoverzichtelijk omdat je niet continue ziet wat je hebt geminimaliseerd!
 
Klik met rechts op start > eigenschappen > taakbalk > taakbalkknoppen > combineren als taakbalk vol is. Als het goed is worden je vensters op de taakbalk nu met tekst weergegeven.
 
Dat bedoel ik niet!! Je kan geen websites op de taakbalk krijgen ( links dus) ze worden allemaal gekoppeld aan IE. Ook als je minimaliseert!! dus je moet eerst op IE klikken voordat je het overzicht hebt inplaats van direct op de taakbalk. Heel lastig en onoverzichtelijk omdat je niet continue ziet wat je hebt geminimaliseerd!

Je hebt het dus over snelkoppelingen naar internetpagina's. Dat is al een stuk duidelijker.
Na het zelf ook even geprobeerd te hebben snap ik je probleem ook volledig.
Het menu Snel Starten, dat er in Vista wel nog was, is in Windows 7 verdwenen. Dit is inderdaad wel jammer, zeker omdat er zelfs geen optie is om het toch terug te krijgen.

Wat misschien een klein beetje handiger is dan de "gepinde" snelkoppelingen in IE, is mischien de werkbalk Koppelingen, welke je activeert door rechts te klikken op de taakbalk. Dan bij Werkbalken een vinkje zetten bij Koppelingen.
Er verschijnt nu de tekst "Koppelingen" in je taakbalk, met een dubbele pijl erbij ( >> ).
Om je snelkoppelingen nu in het menuutje van Koppelingen te krijgen, klik je rechts op Koppelingen en dan op Map openen. Hier zet je je snelkoppelingen neer.
Nu kun je je snelkoppelingen benaderen via de dubbele pijl.
Is dat al iets handiger?


Klik met rechts op start > eigenschappen > taakbalk > taakbalkknoppen > combineren als taakbalk vol is. Als het goed is worden je vensters op de taakbalk nu met tekst weergegeven.

Dubbelop? Zie post #2 onder het kopje Taakbalk.
Toch bedankt voor het meedenken ;).
 
Ik heb mijn instellingen ietwat anders dan standaard staan, en het bevalt me prima.

Taakbalk
Rechtsklik op de taakbalk en kies Eigenschappen.
Kies nu in het tabblad Taakbalk bij Taakbalkknoppen in het menuutje voor Combineren als taakbalk vol is.
Dit werkt prima voor mij, maar je zou ook kunnen kiezen voor Nooit combineren.
Ook heb ik in hetzelfde venstertje een vinkje gezet bij Kleine pictogrammen gebruiken. Dit vind ik veel overzichtelijker.
Als de instellingen staan zoals jij wilt klik je op OK.

Systemtray (rechts in de taakbalk)
Voor de instellingen welke iconen wel en niet direct zichtbaar moeten zijn in de Systemtray klik je op het pijlte omhoog,
2009-12-21_1419.png

en klikt dan op Aanpassen.
In de lijst die je dan krijgt kun je van de gewenste programma's instellen dat ze altijd zichtbaar zijn in de Systemtray door voor dat programma Pictogram en meldingen weergeven te kiezen.
Als je alle programma's juist hebt ingesteld klik je op OK.

Succes!
is niet echt een optie, de de mogelijkheid is gewoon verdwenen. Zo kreeg je ook geen icoon meer van live messenger rechts. Dat kan je oplossen met aanzetten vn vista compatibiliteit. Ik hoopte dat dat ook kon met minimaliseren.
 
Voor het icoon van Live Messenger werkt de aanpak die ik je gaf dus niet?
En waar heb jij dan de Vista compatibiliteit ingeschakeld waardoor het icoon wel zichtbaar is?

De mogelijkheid om er een nieuw icoon bij te krijgen in de taakbalk (zonder dat deze zich bij IE8 in het menu 'pinned') is inderdaad weg. Zoals ik al zei, het Snel Starten menu was dat dus in Vista.
 
Voor het icoon van Live Messenger werkt de aanpak die ik je gaf dus niet?
En waar heb jij dan de Vista compatibiliteit ingeschakeld waardoor het icoon wel zichtbaar is?

De mogelijkheid om er een nieuw icoon bij te krijgen in de taakbalk (zonder dat deze zich bij IE8 in het menu 'pinned') is inderdaad weg. Zoals ik al zei, het Snel Starten menu was dat dus in Vista.

Op icoon live messenger rechts klikken. Dan in de verschenen window weer op LM rechts klikken. Dan op eigenschappen. Dan op Compatibiliteit en dan Vista kiezen, Herstart en hij staat rechts erin.
 
Je zou ook eens kunnen proberen om de werkbalk Favorieten te kunnen gebruiken (klik op het pijltje naast Toevoegen aan Favorieten. Vervolgens in het menu kies je voor toevoegen aan werkbalk. Je kunt nu, door met rechts op de link te klikken, de naam aanpassen. Zo hou je wat ruimte over) Na het opstarten van IE heb je dan gelijk de sites in beeld die jij snel wilt bereiken. Verder, als je het Aero thema gebruikt, dan zie je de geminimaliseerde sites in minatuur wanneer je er met je muis boven het IE iconn in de werkbalk gaat staan. Net zo handig.
Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook eens kunnen proberen om de werkbalk Favorieten te kunnen gebruiken (klik op het pijltje naast Toevoegen aan Favorieten. Vervolgens in het menu kies je voor toevoegen aan werkbalk. Je kunt nu, door met rechts op de link te klikken, de naam aanpassen. Zo hou je wat ruimte over) Na het opstarten van IE heb je dan gelijk de sites in beeld die jij snel wilt bereiken. Verder, als je het Aero thema gebruikt, dan zie je de geminimaliseerde sites in minatuur wanneer je er met je muis boven het IE iconn in de werkbalk gaat staan. Net zo handig.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Aerothema daar zeg je wat, misschien is dat de oplossing alleen nergens te vinden? Waar kan ik dat initialiseren??
 
Windows Aero uitschakelen: Rechtsklikken op het bureaublad > Aan persoonlijke voorkeur aanpassen > Naar beneden scrollen en kiezen voor Windows 7 Basic.
Windows Aero inschakelen: Zelfde handelingen als hierboven, alleen nu kiezen voor Windows 7 (onder de categorie Aero-thema's).

Dit zal echter geen oplossing bieden voor je probleem lijkt me. Dan zal nog eerder de Werkbalk Favorieten (in IE) uitkomst bieden. Zo hoef je alleen maar IE op te starten om bij je vaak bekeken webpagina's te komen.
 
Ik zit met hetzelfde grote probleem. Zeer irritant dat je de webpagina's waar je naar kijkt niet seperaat kunt verkleinen in je taakbalk. Alles wordt verzameld in de IE knop. Je bent zo het hele overzicht kwijt. Ik snap niet dat ze dti in Win 7 hebben gedaan. Ook ik wil alle pagina's waar je mee bezig bent direcht kunnen zien in de werkbalk onderin.

Dus ik kijk naar de Telegraaf en verklein hem onderin de balk, ik kijk naar een voetbalsite of meerdere en ik klik hem even weg. Maar dat even wegklikken wordt verzameld in EEN GROTE ICOON, namelijk de IE icoon.

Schandalig! en als ik het zo lees is het niet aan te passen.
 
Ik zit met hetzelfde grote probleem. Zeer irritant dat je de webpagina's waar je naar kijkt niet seperaat kunt verkleinen in je taakbalk. Alles wordt verzameld in de IE knop. Je bent zo het hele overzicht kwijt. Ik snap niet dat ze dti in Win 7 hebben gedaan. Ook ik wil alle pagina's waar je mee bezig bent direcht kunnen zien in de werkbalk onderin.

Dus ik kijk naar de Telegraaf en verklein hem onderin de balk, ik kijk naar een voetbalsite of meerdere en ik klik hem even weg. Maar dat even wegklikken wordt verzameld in EEN GROTE ICOON, namelijk de IE icoon.

Schandalig! en als ik het zo lees is het niet aan te passen.
volgens mij heb je dan niet goed gelezen, dat is juist wel aan te passen.
In het voorbeeld heb ik twee pagina's geopend, nu.nl en een google pagina.
Hier staan beide pagina's nog in één grote Internet-icoon:
attachment.php


klik nu rechts op de taakbalk en kies eigenschappen
attachment.php


In het eigenschappen scherm kies je bij de taskbar buttons voor de keuze 'nooit combineren' (of de engelse variant)
attachment.php


Na OK staan alle pagina's los in de taakbalk
attachment.php

Als je binnen de eigenschappen ook het vinkje 'kleine iconen' aanvinkt, is het vrijwel gelijk aan wat xp/vista had.
attachment.php
 

Bijlagen

  • win7a.jpg
    win7a.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 138
  • win7b.jpg
    win7b.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 141
  • win7c.jpg
    win7c.jpg
    75 KB · Weergaven: 139
  • win7d.jpg
    win7d.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 148
  • win7e.jpg
    win7e.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 145
Hoi !

Hebben jullie mopperaars dit: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=488085 al gelezen, uitgevoerd, en de mogelijkheden die er zijn doorgenomen,

Zo nee: doe dat eerst.

Zo ja, ik heb wel 'n site waar scripts (batch-file's) staan voor dit soort oplossingen, waarvan ik er zelf ook een aantal gebruik.

Alleen: die zijn NIET origineel, en dus: geen enkele garantie.

Dus: niet aan beginnen als je Win 7 niet echt onder controle hebt, en tenminste eigenaar bent van alle systeemmappen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Sorry@troedeboer, tegelijk !

Dat staat o.a. omschreven in de MasterControl-map uit m'n link !

Greetz,

Harry.
 
Heel erg bedankt dit "probleem" is voor mij opgelost. Misschien ben ik een mopperkont, maar ik heb Win 7 pas sinds woensdag dus ik zal wel meer dingen tegenkomen die anders zijn :D
 
Hoi !

Vandaar m'n opmerking betr. de MasterControl map !

Alle mogelijkheden op 'n rijtje.

Veel PC-plezier met Win 7.

Greetz,

Harry.
 
Dank je wel Harry en mijn andere vraag about Nero hoor je nog wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan