audio stream via windows media encoder lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

shaady

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Berichten
37
hallo ik heb een probleem ik heb mijn eigen online radio station,
maar ik wil deze ook gaan aanbieden dat je bijvoorbeeld met win mobile en high end telefoons kunt luisteren. alleen krijg ik bij windows media encoder tezien dat de internet url niet gevonden kanworden dus bijvoorbeeld mijn ip adres van mijn provider en dan :8080 ik heb op mijn router sitecom wl-161 de poort 8080 ge forward en als ik mijn server direct in de modem prik werkt het wel allemaal, dus heb ik het idee dat dit niet echt wil werken de lokale ip adres krijg ik wel te zien voor mensen binnen mijn netwerk, dus mijn vraag is of ik het forwarden wel goed uitgevoerd heb of ergens een instellling gemist heb .

alvast bedankt
Ps; nou zul je deenken maar hoe zend je nu dan uit zonder media server via flatcast
 
Vlgs. (o.a.) deze link en deze link zou je poort 40123 UDP óók moeten forwarden naar je streaming server. Forward (voor de zekerheid) ook poort 40123 TCP in het geval het met de UDP poort onvoldoende blijkt te zijn.

Succes,

Tijs.
 
flatcast?

hallo tijs
bedankt voor je reaktie alleen het gaat niet om flatcast die werkt wel, maar om windows media encoder die zendt niet verder uit dan mijn thuis net werk
grt shaady
 
Ga dan even op zoek naar welke poorten nu gebruikt worden:
1. Start je 'normale programma' (Windows Media Encoder?)
2. Start Taakbeheer, ga naar tabblad Processen, kies Beeld -> Kolommen kiezen -> zet aan: PID (Process ID)
Kijk na welk PID die Windows Media Encoder gebruikt
3. Start een CMD-venster
XP/Windows2003: Start -> Uitvoeren -> CMD.EXE
Vista/Windows7: Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op het Bureaublad, rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
4. In het geopende CMD-venster:
netstat -ano
(evt., als je de uitvoer rustig wilt bekijken: netstat -ano > C:\netstat.txt
open dan netstat.txt in de hoofdmap van de C: schijf).
5. Kijk waar in de laatste 'kolom' van de netstat uitvoer het PID wordt genoemd dat je bij stap 2 hebt uitgezocht. Staan daar Listening poorten bij die niet eindigen met :8080, dan moet je die (UDP en/of TCP) poorten ook gaan forwarden in je router.

Succes,

Tijs.
 
pid staat er nie bij

Ga dan even op zoek naar welke poorten nu gebruikt worden:
1. Start je 'normale programma' (Windows Media Encoder?)
2. Start Taakbeheer, ga naar tabblad Processen, kies Beeld -> Kolommen kiezen -> zet aan: PID (Process ID)
Kijk na welk PID die Windows Media Encoder gebruikt
3. Start een CMD-venster
XP/Windows2003: Start -> Uitvoeren -> CMD.EXE
Vista/Windows7: Maak een snelkoppeling naar CMD.EXE op het Bureaublad, rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren.
4. In het geopende CMD-venster:
netstat -ano
(evt., als je de uitvoer rustig wilt bekijken: netstat -ano > C:\netstat.txt
open dan netstat.txt in de hoofdmap van de C: schijf).
5. Kijk waar in de laatste 'kolom' van de netstat uitvoer het PID wordt genoemd dat je bij stap 2 hebt uitgezocht. Staan daar Listening poorten bij die niet eindigen met :8080, dan moet je die (UDP en/of TCP) poorten ook gaan forwarden in je router.



Succes,

Tijs.

hallo
de pid van wmenc.exe staat er niet bij 3872 en van WMencagt.exe 2100 ook niet
grts
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook kunt doen is de zaak omdraaien:
Kijk welke listening ports er staan genoemd in netstat -ano, en kijk in Taakbeheer welke processen daarbij horen. Misschien heb je een proces over het hoofd gezien(?)

Tijs.
 
Nog een 'truc':
Gebruik ipv. netstat -ano
netstat -abno

Je zult dan (naast de PID) ook te zien welke procesnamen er horen bij alle poorten.

Zie hieronder voor een klein stukje van netstat -abno op mijn computer:
C:\Documents and Settings\tijs>netstat -abno

Actieve verbindingen

Proto Lokaal adres Extern adres Status PID
TCP 0.0.0.0:445 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 4
[Systeem]

TCP 0.0.0.0:2869 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 772
C:\WINDOWS\system32\httpapi.dll
c:\windows\system32\upnphost.dll
C:\WINDOWS\system32\RPCRT4.dll
C:\WINDOWS\system32\ole32.dll
[svchost.exe]

TCP 192.168.56.1:139 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 4
[Systeem]

TCP 192.168.1.100:139 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 4
[Systeem]

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
en nu?

Nog een 'truc':
Gebruik ipv. netstat -ano
netstat -abno

Je zult dan (naast de PID) ook te zien welke procesnamen er horen bij alle poorten.

Zie hieronder voor een klein stukje van netstat -abno op mijn computer:


Succes,

Tijs.

hoi tijs ik heb hem gevonden maar wat moet ik nu doen (k vond hem nu wel was vergeten te streamen :p)


Actieve verbindingen

Proto Lokaal adres Extern adres Status PID
TCP 0.0.0.0:80 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 1212
[TeamViewer.exe]

TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 1260
c:\windows\system32\WS2_32.dll
C:\WINDOWS\system32\RPCRT4.dll
c:\windows\system32\rpcss.dll
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ADVAPI32.dll
[svchost.exe]

TCP 0.0.0.0:445 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 4
[Systeem]

TCP 0.0.0.0:5938 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 1212
[TeamViewer.exe]

TCP 0.0.0.0:8080 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 2664
[wmenc.exe]

TCP 127.0.0.1:1028 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 152
[alg.exe]

TCP 127.0.0.1:9997 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 1212
[TeamViewer.exe]

TCP 127.0.0.1:30523 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 304
[klnagent.exe]

TCP 192.168.0.103:139 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren 4
[Systeem]

TCP 192.168.0.103:4342 192.168.100.5:13000 SYN_SENT 304
[klnagent.exe]

TCP 192.168.0.103:4151 129.125.136.161:80 ESTABLISHED 1212
[TeamViewer.exe]

UDP 0.0.0.0:500 *:* 1016
[lsass.exe]

UDP 0.0.0.0:445 *:* 4
[Systeem]

UDP 0.0.0.0:15000 *:* 304
[klnagent.exe]

UDP 0.0.0.0:40123 *:* 3496
[iexplore.exe]

UDP 0.0.0.0:4500 *:* 1016
[lsass.exe]

UDP 0.0.0.0:5938 *:* 1212
[TeamViewer.exe]

UDP 0.0.0.0:4121 *:* 1212
[TeamViewer.exe]

UDP 127.0.0.1:3427 *:* 3496
[iexplore.exe]

UDP 127.0.0.1:1900 *:* 1568
c:\windows\system32\WS2_32.dll
c:\windows\system32\ssdpsrv.dll
ntdll.dll
C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll
[svchost.exe]

UDP 192.168.0.103:137 *:* 4
[Systeem]

UDP 192.168.0.103:1900 *:* 1568
c:\windows\system32\WS2_32.dll
c:\windows\system32\ssdpsrv.dll
ntdll.dll
C:\WINDOWS\system32\kernel32.dll
[svchost.exe]

UDP 192.168.0.103:138 *:* 4
[Systeem]
 
Ik weet niet klnagent.exe voor proces is, maar m.b.t. wmenc.exe zie ik alleen poort 8080 TCP als luisterpoort.

Die poort had je al geportforward in je router, schreef je.
Check het nog een keer na (het kan bijv. zijn dat je streaming server ondertussen een ander ip-adres heeft gekregen, portforwarding wel ingesteld maar niet geactiveerd etc.)

Verder zie ik het niet in je uitvoer wat je evt. nog verder zou moeten portforwarden. Evt. kun je het zo doen dat je even streaming audio gaat beluisteren vanaf een andere computer op je thuisnetwerk, blijven luisteren en ondertussen op de streaming server weer zo'n netstat -abno uitdraait en kijkt of je dan a.h.v. het ip-adres van de 'radio-luisterende' pc kunt zien welke andere poort(en) erbij betrokken zijn.

Daarnaast zou je kunnen kijken wat Google te melden heeft als je zoekt op:
wmenc.exe portforwarding

Succes,

Tijs.
 
google kan ik niets vinden

Ik weet niet klnagent.exe voor proces is, maar m.b.t. wmenc.exe zie ik alleen poort 8080 TCP als luisterpoort.

Die poort had je al geportforward in je router, schreef je.
Check het nog een keer na (het kan bijv. zijn dat je streaming server ondertussen een ander ip-adres heeft gekregen, portforwarding wel ingesteld maar niet geactiveerd etc.)

Verder zie ik het niet in je uitvoer wat je evt. nog verder zou moeten portforwarden. Evt. kun je het zo doen dat je even streaming audio gaat beluisteren vanaf een andere computer op je thuisnetwerk, blijven luisteren en ondertussen op de streaming server weer zo'n netstat -abno uitdraait en kijkt of je dan a.h.v. het ip-adres van de 'radio-luisterende' pc kunt zien welke andere poort(en) erbij betrokken zijn.

Daarnaast zou je kunnen kijken wat Google te melden heeft als je zoekt op:
wmenc.exe portforwarding

Succes,

Tijs.

hoi tijs
op google kan ik niet echt iets vinden jammer

ALS IEMAND NOG EEN IDEE HEEFT ZEG HET MAAR
 
In de 2de link die ik o.b.v. die zoekterm gevonden heb (deze + de daarin gelinkte link):
Streaming from an encoder
Application Protocol Protocol Port Description
HTTP
TCP
8080 (In)
1-65535 (Out)
The Windows Media® server uses the TCP In port to accept the incoming encoder connection when the encoder "pushes" the stream to the server.

The Windows Media server uses the TCP Out port value that is specified in the encoder to "pull" the stream from the encoder. Port 8080 is used by default.

A Windows Media server can be configured to stream live content directly from an encoder source. For a broadcast publishing point to stream a live encoding session, the content path must be set so that the encoder "pushes" the content through the firewall to the server or the server "pulls" the content through the firewall from the encoder.

When pushing a stream, the encoder initiates an HTTP connection with the server through port 8080. On the other hand, when pulling the stream from the encoder, the server initiates the connection, and port configuration for the outbound port is usually not required unless the encoder administrator specifies a different port (other than port 8080). If a different port is used, you must specify the same port when you identify the encoder connection URL for the Windows Media server and when opening the port on your firewall.

Because I'm having clients using Windows Media Player PULL the streams from my encoder, I believe the above information indicates that I need to set the firewall to allow incoming TCP on port 8090 (because I'm using THAT port instead of 8080).

But I've tried various scenarios within Comodo Personal Firewall for this network setting without luck. Hence, I ask for more specifics:

Within CPF, and the Network Control Rules, what, for MY application is considered the "Source IP"? What is the "Remote IP"? Could I not set these to "ANY"?

What are the "Source Port" and "Remote Port"?
Woudn't this be 8090?

When I set these to what I just suggest above, why doesn't it work?

I will appreciate your help!

-Mike

Kortom:
a. Als je multicast radio doet, dan moeten alle poorten naar buiten zijn toegestaan. Kijk dus alle firewalls op je server na, incl. de evt. aanwezige firewall in de router. Verder poort 8080 portforwarden, maar dat had je al gedaan.
b. Als je unicast radio doet, dan moeten de volgende poorten open staan (Microsoft document):
RTSP
TCP
554 (In/Out)
Used for accepting incoming RTSP client connections and for delivering data packets to clients that are streaming by using RTSPT.
RTSP
UDP
5004 (Out)
Used for delivering data packets to clients that are streaming by using RTSPU.
RTSP
UDP
5005 (In/Out)
Used for receiving packet loss information from clients and providing synchronization information to clients that are streaming by using RTSPU.
MMS
TCP
1755 (In/Out)
Used for accepting incoming MMS client connections and for delivering data packets to clients that are streaming by using MMST.
MMS
UDP
1755 (In/Out)
Used for receiving packet loss information from clients and providing synchronization information to clients that are streaming by using MMSU.
MMS
UDP
1024-5000 (Out)
Used for delivering data packets to clients that are streaming by using MMSU. Open only the necessary number of ports.
HTTP
TCP
80 (In/Out)

Ook hier mogen geen firewalls in de weg zitten (dus niet op je pc en ook niet op de router voor uitgaand verkeer.
Verder moeten dus qua portforwarding de volgende poorten geportforward worden ("in"):
TCP poort 80 (HTTP) [Ik neem hier aan dat HTTP poort gelezen moet worden als TCP poort 8080 omdat jij dat gebruikt ipv. poort 80.]
TCP poort 554 (RTSP)
UDP poort 5005 (RTSP)
TCP poort 1755 (MMS)
UDP poort 1755 (MMS)
Misschien is dit meer dan je nodig hebt, maar test even met dit lijstje.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog even wat anders: Als er al iets luistert op poort 8080, dan kun je niet nog een ander programma óók laten luisteren op poort 8080: Het poortgebruik is exclusief.

Succes,

Tijs.
 
al gedaan

In de 2de link die ik o.b.v. die zoekterm gevonden heb (deze + de daarin gelinkte link):


Kortom:
a. Als je multicast radio doet, dan moeten alle poorten naar buiten zijn toegestaan. Kijk dus alle firewalls op je server na, incl. de evt. aanwezige firewall in de router. Verder poort 8080 portforwarden, maar dat had je al gedaan.
b. Als je unicast radio doet, dan moeten de volgende poorten open staan (Microsoft document):


Ook hier mogen geen firewalls in de weg zitten (dus niet op je pc en ook niet op de router voor uitgaand verkeer.
Verder moeten dus qua portforwarding de volgende poorten geportforward worden ("in"):
TCP poort 80 (HTTP) [Ik neem hier aan dat HTTP poort gelezen moet worden als TCP poort 8080 omdat jij dat gebruikt ipv. poort 80.]
TCP poort 554 (RTSP)
UDP poort 5005 (RTSP)
TCP poort 1755 (MMS)
UDP poort 1755 (MMS)
Misschien is dit meer dan je nodig hebt, maar test even met dit lijstje.

Succes,

Tijs.

hoi tijs deze pagina's had ik zelf ook al geprobeerd geen suc6 :(
 
Nog een aantekening: Als ik op de site portforward.com kijk, lijkt het erop dat ook poort 3690 TCP moet worden geforward voor Windows Media Server.

Geen idee waar dat op gebaseerd is, maar toch maar even vermeld! :)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
poort voor windows media player server/media center

Nog een aantekening: Als ik op de site portforward.com kijk, lijkt het erop dat ook poort 3690 TCP moet worden geforward voor Windows Media Server.

Geen idee waar dat op gebaseerd is, maar toch maar even vermeld! :)

Tijs.

hoi tijs als het goed is is die poort voor media player server en media center maar ik had bij deze hoe dan ook geen suc6

Grt
 
Ik stop er nu geen tijd meer in. Hopelijk kan iemand anders hier op het forum je nog vooruit helpen.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan