cannot load illegal module ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Probeer het volgende:
Start op de server AutoRuns
Laat die alle scannen.
Kijk dan waar je die vage aanroep tegenkomt. Gebruik desnoods ook het 'verrekijkertje' (van Zoeken) of Ctrl-F

Niet dat het een oplossing is, maar ik merk dat het je irriteert niet te weten waar die melding vandaan komt.

Succes,

Tijs.
 
Hebbes dat progje,

Ik zie dat term serv device drivers gewoon de juiste padn heeft ook. Ik snap dus niet hoe die verwijzing richting .SYS komt...terwijl dit toch iets anders zou moeten zijn.

Kan ik niet ergens het pad veranderen ?
 
Laatst bewerkt:
Wat schrijf je nu eigenlijk? Dat je een idee hebt wat die ....\.sys eigenlijk had moeten voorstellen?

Praat ons dan even bij, want we hebben vanuit een forum maar zeer beperkte blik op wat jij ziet/denkt/vindt.

En wat bedoel je met: Kan ik niet ergens het pad veranderen? Het pad van wat dan precies?

En heb je nog in AutoRuns gevonden waar dat ...\.sys genoemd wordt? Indien ja, waar dan precies? Wellicht een schermafdruk met die entry aangeklikt hier op het forum zetten zodat we het kunnen vergelijken met onze eigen W2003 servers?

Tijs.
 
Kijk op de eventlog zie ik staan ;

Cannot load illegal module: C:\wnnt\stystem32\drivers\.SYS

Ik zie, en kan nergens die .SYS vinden , deze word verder ook niet omschreven als een bepaalde .sys.

Ik zie in autorun wel de term service enzo staan ook de rdc etc etc...

Dus ik vroeg me af of je ergens in een opstart pad van die termserv iets kan veranderen zodat deze niet meer zoekt naar .SYS, maar gewoon de juiste *.SYS pakt..

In heel die map drivers staat niets wat alleen .SYS is.
Of denk ik nu helemaal verkeerd, ls je googled op bovenstaande fout, dan krijg je niet veel te zien. Maar 1 hit en daar schiet ik zelfs ook niet veel mee op...die geven aan "opnieuw installen".


Het zal er waarschijnlijk wel opneer komen, maar daar begin ik niet aan voor de komende feestdagen.
 
Als Autoruns geen duidelijkheid geeft, dan zou het betekenen dat die ...\.sys vanuit een programma wordt aangeroepen. [Eigenlijk vreemd, want .sys bestanden horen drivers te zijn.]

Wat je daaromtrent dan zou kunnen doen, zeker als je het probleem gemakkelijk kunt reproduceren/'veroorzaken' is gebruik te maken van programma's als ProcessExplorer en dan capture beginnen voordat de melding ontstaat en stoppen zodra de melding stopt. Je zou dan hopelijk de aanroep van het .sys bestand (of de aanroep van de melding over "Illegal module") kunnen terugzoeken in de capture.

Als je daar niet uitkomt (of het levert niets op) dan zou ik ook aan herinstallatie gaan denken.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan