film omzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohimma

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Berichten
36
hallo allemaal

ik heb een .avi bestand maar die wil ik omzetten zodat mijn dvd speler het kan afspelen.
hoe of met wet kan ik dat doen?

gr, rohimma
 
Ok dan, wellicht heb je Nero Vision Express al op je hdd staan, check dit even in de map van Nero (Ahead)

Nero Vision Express :
Handleidinkje :

Als je Nero Vision Express nog niet hebt (even checken dus in de map van Nero / Ahead) dan kun je Vision Express downloaden bij Nero (=gratis als je licentie hebt voor Nero).

Start Nero Vision Express, kies voor het maken van een DVD, DVD Video, videobestanden toevoegen en vervolgens selecteer je in het verkennerschermpje de .avi.

Daarna mag je een keer of wat schermpjes doorlopen met allerlei opties (klik ze allemaal door / weg met oké of volgende of whatever (het zijn opties voor gevorderden) en uiteindelijk kom je in een scherm waarin je kunt kiezen wáár Vision Express de Video_TS map gaat plaatsen. Selecteer een map op de harddisk (=veiliger dan rechtstreeks naar DVD branden / minder kans op brandfouten) en laat Vision Express zijn gang gaan.

Afhankelijk van de processor in je systeem kan dit net zolang duren als dat de film duurt, tot -bij een snellere processor- ongeveer 40 minuten.
De alsdan ontstane map (Video_TS) brand je gewoon met de hoofdapplicatie van Nero -> DVD- Video DVD, Nieuw en vervolgens sleep je de map video_ts van rechts naar links en tot slot kies je voor de brandknop en voila, even later heb je een DVD die overal af te spelen is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb Nero Vision Express nog niet ik ga even kijken of ik die kan downloaden
 
@rohimma : ik ken je systeem niet, maar als Vision Express is begonnen met de klus, verdient het aanbeveling je systeem gedurende het proces volledig met rust te laten, m.a.w. niet gamen, niet downloaden etc. etc. Dit geldt niet voor systemen met een processor (laat ik eens wat noemen) vanaf een Core2duo.
Theoretisch zou het met een Pentium 3 / 4 ook moeten gaan (encoderen -zo heet dat proces van .avi omzetting naar video_ts) en andere taken tegelijk uitvoeren, maar mijn ervaring is 1. dat het systeem zo stroperig als wat wordt en 2. de kans op brandfouten (vastlopers / hikjes / blokjes tijdens het afspelen later) toeneemt.
 
Laatst bewerkt:
@gast0225

ik heb het niet kukken vinden op het internet.
weet jij waar ik het kan downloaden?
 
Bij het opstarten of daarna, onder de Help knop.
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    34,9 KB · Weergaven: 31
ik heb al een manier gevonden.

tog bedankt allemaal:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan