Lekenvraag; geen audio dubbing op videocamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oxide

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
15
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een videocamera Sony DCR-SR37E te kopen maar heb geen ervaring met digitale bewerkingen.
Bij de specificaties staat dat er geen audio dubbing op de camera zit.
Kan ik met software toch achtergrondmuziek of geluiden bij de beelden "plakken"?

Alvast bedankt!!

Met vr. gr.,
Oxide
 
Kan ik met software toch achtergrondmuziek of geluiden bij de beelden "plakken"?

De camera gebruikt als video formaat mpeg2...

Handig formaat want elke tv en dvd speler kan hier mee overweg....

Echter minder handig, maar zeker niet onmogelijk, om dit te bewerken (geluid toevoegen, beelden toevoegen/verwijderen). Je zult het de mpeg film eerst moeten "rippen" om een los audio en los beeldspoor te krijgen... pas daarna kun je er van alles aan "vertimmeren".
 
Bedankt voor de snelle reactie, ErpCity.

Wat zou je een leek adviseren? Een andere camera kopen?

Ik had gehoopt dat ik met simpele software op de PC wat geluiden toe zou kunnen voegen. Helaas....

In ieder geval nogmaals bedankt voor de snelle reactie.

Oxide
 
Ik ken deze camera niet, maar al zoekend naar welk videoformaat dat ding afleverde, kwam ik wel veel positieve commentaren tegen voor wat betreft de videokwaliteit (lettend op de prijs/kwaliteits verhouding)... men was een stuk minder gelukkig met de kwaliteit van de foto's.... De camera heeft ook veel mogelijkheden....

Het rippen van een mpeg bestand is niet erg complex, hiervoor zijn veel (gratis) programma's te vinden, het zijn wel een paar extra bewerkingen voordat je met bewerken kunt beginnen..... maar niets onoverkomelijks...

Niet helemaal duidelijk is of je de filmbestanden via de usb kabel direct in je PC kunt inlezen... de gebruiksaanwijzing meldt ergens dat je daarvoor een (niet bijgeleverde) Memorystick zou moeten gebruiken.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan