5.1 speaker surround

Status
Niet open voor verdere reacties.

barend8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Berichten
4
ik heb sinds gister nieuwe computer met windows 7, maare ik heb een logitech 5.1 speaker surround enne in mijn vorige computer moest ik daarvoor aparte geluidskaart kopen voor 5.1, maar ik vroeg bij aanschaf vn deze computer of de geluidskaart 5.1 aan kan hij zei ja. alleen nou heb ik ze ingeplugged maare khoor nu gwn maar uit 2 boxen geluid enne als ik kijk bij CONFRscherm en dan bij geluid kan ik nergens kiezen uit 5.1???

wie weet wat ik moet doen???

MVG barend

oja: als je die boxen in plugged in je compuiter kast dan heb ik bij die box een groen, beejte oranje, en een zwart draad alleen waar die inmoeten zijn groen, oranje, BLAUW...... kan het zijn dat ik dus die zwarte in die blauwe heb gedaan er zit anders geen andere kleur bij..???
 
ik heb sinds gister nieuwe computer met windows 7, maare ik heb een logitech 5.1 speaker surround enne in mijn vorige computer moest ik daarvoor aparte geluidskaart kopen voor 5.1, maar ik vroeg bij aanschaf vn deze computer of de geluidskaart 5.1 aan kan hij zei ja. alleen nou heb ik ze ingeplugged maare khoor nu gwn maar uit 2 boxen geluid enne als ik kijk bij CONFRscherm en dan bij geluid kan ik nergens kiezen uit 5.1???

wie weet wat ik moet doen???

MVG barend

oja: als je die boxen in plugged in je compuiter kast dan heb ik bij die box een groen, beejte oranje, en een zwart draad alleen waar die inmoeten zijn groen, oranje, BLAUW...... kan het zijn dat ik dus die zwarte in die blauwe heb gedaan er zit anders geen andere kleur bij..???

Klik op het luidsprekericoontje rechtsonderin je scherm (naast het klokje) en met de rechtermuisknop.
Kies dan het geluidsapparaat en klik op "Configureren".
Kies daar voor 5.1 surround.

(gebaseerd op Windows Vista, dus het kan net even wat anders in Windows 7 zijn)

Installeer anders de drivers voor de audio, wanneer je dat nog niet hebt gedaan.
De drivers kun je vinden op de cd/dvd die meegeleverd is bij je moederbord.
 
Dus als ik het goed lees heb je 3 uitgangen. Groen, Blauw, en Oranje?

Welk moederbord / pc heb je? (Even serienummer posten als jij een niet-zelfbouw pc hebt)
 
Probeer anders eens andere gaatjes uit, misschien helpt dat, want misschien heb je wel eentje in de verkeerde!
 
op de moederkast staat serienummer: 805111 (is dit goede nummer?)

maar op me moederkast zitten maar 3 kleuren ingangen blauw,groen, en ja beetje oranje roze.

maar die geluidskaart die er dus bij aanscfhaf van deze inzat kon ik er gwn inlaten van die kerel ik hoefde mijn oude geluidskaart van me vorige pc niet eropnieuw in te doen omdat deze ook volgende die kerel 5.1 surround is....... maar betwijfel dat eerlijk gezegd beetje...
 
Ik betwijfel het ook. Ik heb hier een standaart kaartje die 7.1 / 5.1 / stereo / quadrodinges ondersteund, en die heeft 6 aansluitingen.

Ik heb het vermoeden dat je geen 5.1 ondersteunend kaartje hebt.
 
op de moederkast staat serienummer: 805111 (is dit goede nummer?)

maar op me moederkast zitten maar 3 kleuren ingangen blauw,groen, en ja beetje oranje roze.

maar die geluidskaart die er dus bij aanscfhaf van deze inzat kon ik er gwn inlaten van die kerel ik hoefde mijn oude geluidskaart van me vorige pc niet eropnieuw in te doen omdat deze ook volgende die kerel 5.1 surround is....... maar betwijfel dat eerlijk gezegd beetje...

Ik heb nog nooit van een "moederkast" gehoord.
kast: van computerbehuizing/kast
moeder: van moederbord

Anders zet je die oude er toch weer in?
 
Enige dat het zou kunnen ondersteunen is Quadrophonic (Engels). OFwel, 4 speakers. 2 voor en 2 achter.

Blauw -> Achter
Groen -> Voor
Roze -> Microfoon
 
ja ik denk ook dat deze geluidskaart geen 5.1 pakt, kzal wel ff aan die kerel vragen van die winkel. maarja kheb nog die andere geluidskaart dus die kan ik ook gwn inzetten.

iig bedankt;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan