Televisieaflevering van internet downloaden en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

OA22

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Berichten
13
Hallo,
ik weet niet zeker of mijn vraag in het juiste forum staat, als dit niet zo is, mijn excuses.

Ik probeer al een tijdje televisie-afleveringen van dit programma (klik) te downloaden zodat ik ze kan opslaan op mijn eigen computer, met de bedoeling om ze in iTunes te zetten zodat ik ze kan afspelen op mijn iPod. Dit laatste is geen vereiste, ik wil allereerst de afleveringen op mijn computer kunnen afspelen zonder dat ik daar de website voor nodig heb (na een tijdje verdwijnen deze afleveringen van de website omdat er een nieuw seizoen begint...).
Nu komt mijn probleem; het lukt me namelijk niet om de afleveringen te downloaden. Al verschillende programma's geprobeerd; URL Snooper (om de url van de aflevering te vinden), BS Player, Web Stream Recorder, Safari, etc. Nu lukt het mij toch niet om de afleveringen probleemloos te downloaden.
Wie-o-wie kan mij helpen met een makkelijk en goed werkend downloadprogramma, een beknopte handleiding of enig anders?
Alvast bedankt!
Groetjes,
OA22
 
Als je realplayer download
en als je bijv een filmpje kijkt op youtube of uitzending gemist dan staat er boven
download video.

RealPlayerDownloadVideo1.png


En die kan je vervolgens weer converten naar .avi
 
Dank jullie wel voor het snelle antwoorden! Heb intussen de RealPlayer gedownload en ben nu bezig om de eerste aflevering te downloaden, ik hoop zonder problemen.
 
Ik loop toch nog tegen een probleem aan. :( Als volgt; er zit bij elke aflevering een kort stukje reclame voor (20 seconden). Tijdens deze reclame verschijnt de knop van RealPlayer wel, maar als deze reclame is afgelopen verdwijnt 'ie en kan ik hem niet meer terugvinden. Met als gevolg dat ik wel de reclame kan downloaden en converteren maar niet de aflevering (ik heb het net geprobeerd - de reclame wordt gedownload zonder de aflevering erbij). Of zie ik dit fout?
 
Op welke site is de aflevering te bekijken ?
Dan kunnen wij een geschikt programma vinden.
 
Die staat geloof ik al in de beginpost: deze site. Klik dan op 'gemist' in de horizontale menubalk, daar staan de afleveringen (en uitslagen) van het programma.
 
Realplayer om te downloaden

Als je even wacht tot de originele film start
en vervolgens de muis opnieuw op de film zet komt er weer een optie om te downloaden
Stel wel de library in zodat je hem weer kunt vinden.
 
Er verschijnt bij mij geen optie om te downloaden. Bij andere filmpjes op internet (youtube e.d.) verschijnt de optie wel.
De reclame is intussen weggehaald.
 
Realplayer om te downloaden

En alls je rechts klikt terwijl de film draait ?
Komt dan wel eenoptie om met real te downloaden?
 
Nee, ook niet. Als ik op de film zelf klikt krijg ik enkel de optie 'Silverlight' en als ik ernaast klik de gebruikelijke opties van de rechtermuisknop.
 
Net alles uuitgeprobeert alles werkt met realplayer sp
ik heb GEEN silverlight geinstalleerd, dan werkt hij niet
RON
 
Dus het lukt jou wel om een aflevering te downloaden? Wat doe ik precies verkeerd?
 
Met Real Player sp downloaden

Met realplayer downloaden lukt niet met Silvertlicht
De keuzebalk van realplayer verschijnt dan niet

Als je uitzendinggemist start moet je dat niet kiezen
 
uitleg

je start uitzendinggemist
je klikt een film aan

het programma dat DAN de film afdraait is:
het normale programma
of
een betere kwaliteit dat silverlight heef
(even goed het scherm lezen)

Als je de film afspeelt in uitzending gemist en je klikt op de film met je rechtermuis knop dan speelt hij af met silverlight'

Dat heb ik net even geprobeerd.

Als je dan kennelijk silverlight gebruikt dan kan je realplayer en orbit downloader niet gebruiken

vervolgens heb ik realplayer 11 gedownload en alles werk weer goed
 
Laatst bewerkt:
Okee, ik snap het. Dus met realplayer 11 zou ik de afleveringen wel kunnen downloaden?
 
Real Player

Als ik alles lees hierboven
Dan zeg je zelf dat je wel de optie van Real Plaer lkrijgt op youtube
Dan zeg je zelf dat je de optie downloaden vana Real player wel krijg bij de reklame
Maar niet bij de film

OK
Dus je hebt wel realplayer in gebruik die kan downloaden
Je gebruikt kennelijk geen silverliht omdat je de optie van downloaden wel krijgt

Het enige wat ik kan verzinnen is dat je als de film die je wilt downloaden op jdraait je even met de muis over het scherm moet bewegen (op de film en er van af) en kijken of je dan wel die optie ziet komen.

Als die optie niet komt of te snel weg floept dan moet je even bij de instellingen van RealPlayer opgeven dat hij langer zichtbaar blijft.
In het menu van Real Player
Ga naar Tools
Ga naar Preference
Links onderaan Downloding & ....
En de goede instellingen opgeven

Lukt dit allemaal niet
Dan zou ik overgaan op het programma
Orbit downloader

The End
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan