ashampoo burning studio 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Recentelijk ben ik overgegaan naar windows 7. Hiervoor gebruikte ik Vista Ultimate. Als brandprogramma gebruikt ik Ashampoo Burning Studio 2009 en altijd tot grote tevredenheid. Vandaag wilde ik voor de eerste keer een DVD branden onder windows 7. Omdat ABS 2009 geen brander meer kon vinden, vermoedde ik dat deze niet in 7 werd ondersteund en heb deze vervangen door ABS 2010. Deze herkende wel de brander. Ik heb een dvd gebrand vanuit de map VIDEO_TS en toen trad het probleem op dat het brandproces foutloos verliep (met verify ingeschakeld) maar dat bij het opvragen van de inhoud er geen files zichtbaar waren. Ter controle de dvd in een dvd-speler gelegd maar deze gaf een READ-ERROR. Film gepoogd voor de tweede keer te branden met dezelfde dvd, maar nu kwam er een melding dat de dvd al beschreven was. Samenvattend: dvd is beschreven; geen inhoud zichtbaar; dvd-speler geeft Read error.

Vervolgens zelfde procedure gevolgd met zelfde resultaat vanuit een ISO - file.

Vreemd is dat Audio CD's wel gebrand kunnen worden. Heb ook nog gekeken of er in Apparatenbeheer foutmeldingen waren tav de brander: nee dus en heb ook nog de status van de drivers geverifieerd: deze zijn van de laatste versie.

Ten slotte heb ik de film toch kunnen branden maar nu met behulp van de interne brander van windows zelf; wat erop zou kunnen duiden dat de brander zelf niet kapot is. Ik neem aan dat in principe de software ook goed zou moeten zijn; dus waarom praten soft - en hardware niet met elkaar?????
 
is Win7 beveiliging tegen niet-legale cd's / DVD's
ook kan het probleem zijn dat je drivers niet ondersteund worden door Win7
 
is Win7 beveiliging tegen niet-legale cd's / DVD's
ook kan het probleem zijn dat je drivers niet ondersteund worden door Win7

Hahahaha jij doet je naam wel erg eer aan...!! Psycho :p
Denk meer dat het aan goede driver of firmware van het apparaat ligt.
als de TS eventueel merk van de brander weet kan hij zoeken op
nieuwe soft- of firmware...

Groeten,

Remy
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, met windows zelf kan ik uitstekend branden maar zodra ik met ashampoo een voorbereide map wil branden (VIDEO_TS of ISO) leest de speler helemaal niks meer, geld voor de computer en voor de dvd speler.
Drivers zijn up to date.

hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

PS: gebruik ook windows 7.

Gr. Jeroen Martens
 
Laatst bewerkt:
Firmware is ge-update. Nog geen tijd gehad om een nieuwe dvd te branden en dus te zien of e.e.a. werkt.
 
Ik heb precies hetzelfde probleem, met windows zelf kan ik uitstekend branden maar zodra ik met ashampoo een voorbereide map wil branden (VIDEO_TS of ISO) leest de speler helemaal niks meer, geld voor de computer en voor de dvd speler.
Drivers zijn up to date.

hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

PS: gebruik ook windows 7.

Gr. Jeroen Martens


ik heb ook dat probleem,maar heb wel films kunnen branden met ashampoo,maar had gisteravond precies hetzelfde probleem,Dat is helemaal vreemd ?
 
Intussen heb ik gepoogd een nieuwe dvd te branden: helaas mislukt.

Samenvattend: laatste firmware is geïnstalleerd, tool is Ashampoo 2010, tijdens branden geen enkele foutmelding, inhoud bekijken met verkenner gaat niet --> schijf lijkt dan leeg, wil je opnieuw branden of kijk je met verkenner dan blijkt er toch iets (onzichtbaar???) op de schijf te staan. Nooit enige foutmelding tjdens het proces ontvangen, behalve dat alles succesvol verlopen is.

Help help help
 
Intussen heb ik gepoogd een nieuwe dvd te branden: helaas mislukt.

Samenvattend: laatste firmware is geïnstalleerd, tool is Ashampoo 2010, tijdens branden geen enkele foutmelding, inhoud bekijken met verkenner gaat niet --> schijf lijkt dan leeg, wil je opnieuw branden of kijk je met verkenner dan blijkt er toch iets (onzichtbaar???) op de schijf te staan. Nooit enige foutmelding tjdens het proces ontvangen, behalve dat alles succesvol verlopen is.

Help help help
Ashampie als adje uitvoeren,En um ergens anders laten wegschrijven, hij doet het n.l op c: in een verborgen map vandaar !
:cool:
 
Hallo,

Hebben jullie de knopjes wel goed aangevinkt ? Voor DVD Video branden, ga je naar de optie Films -> Video-DVD branden van een voorbereide map.
Vervolgens zoek je in de map waar de .vob bestanden etc. staan (meestal in Video_TS)
Klik daarna op volgende, als er een dvd (blanco) inzit kun je rechtsonder op 'opties wijzigen'
klikken, er hoeft alleen een vinkje te staan bij "DVD branden met 'disc-at-once' modus",
als dit bevestigd is zou je in principe een goed werkend dvd'tje moeten krijgen die gewoon
afspeelt zowel op PC als stand-alone spelers.

Voor .Iso/.Bin bestanden etc. kies je 'Beeld bestanden maken/branden en ga je verder
te werk als bij de Video branden, totdat je bij het veld komt met "opties wijzigen" kijk
hier even of 'DVD finaliseren' staat aangevinkt en ook 'Disc at once' en bevestig dit.
Het kan zijn dat je eerst DAO moet uitvinken om dvd finaliseren kunt selecteren...!!

Met deze instellingen zou het moeten werken, althans bij mij werkt het zo uitstekend !

Suuk6


Remy
 
Voorbereide map wordt niet gelezen of zo...

Heb ook op Win7 problemen. Nadat ik de map kies waar de VOB bestanden staan gaat het klokje draaien en is Ashamppo aan het voorbereiden of zo.... maar dan gebeurt er niets meer behalve klokje dat blijft lopen, heb wel 5 minuten gewacht en nog niets...
 
je moet ashampoo's wegschrijven map veranderen,hij zet um op C: n.l in een verborgen map, vandaar !
 
Heb hetzelfde probleem als Gertkap meldt met Ashampoo Burning studio 9
Wat extra info:
Ik gebruik Xp
- Het probleem doet zich niet altijd voor
- Ik heb 2 branders waarmee ik het bij allebei heb. Ook nog een 3e externe aangesloten en ook hierbij komt het voor. Lijkt me dus niet aan de brander te liggen.

De optie die Remy aangeeft: "DVD branden met 'disc-at-once' modus", staat er bij mij niet bij.
Wel de opties:
- Bestanden en folders ferifieren
- Eerst alle gegevens naar hdd kopieren
- Altijd dvd formatteren

Blijkbaar een vaker voorkomend probleem.
Wie weet raad?
Vast bedankt
 
De oplossing: verwijder de brander uit de lijst van hardware. Herstart de pc en deze wordt dan gedwongen om bij opstart de brander en de bijbehorende drivers opnieuw te laden.

Voor mij was hierna het probleem opgelost. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan