Dvd-r

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retuobak

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
90
Hallo,

Sinds vandaag geeft mijn PC foutmeldingen bij het branden van een dvd. Hij zegt dat de geplaatste schijf niet compatibel met de brander is en dat de brander andere software gebruikt ofzo..

Nu keek ik net naar het dvd'tje om te kijken of het niet per ongeluk een CD was.. Maar het was een DVD-R, waar ik normaal DVD+R gebruik..

Heeft iemand een oplossing hoe ik de DVD-R wel werkend kan maken?

TNX!
 
Je zou een firmware upgrade kunnen doen, mits deze voorhanden is: is best wel risicovol als je het niet eerder gedaan hebt.
 
Geen idee, waar kan ik dat zien?

En hoe kom ik aan die firmware upgrade..


De noodzaak is niet extreem groot, maaar het is zo zonde als al die dvdtjes niet gebruikt kunnen worden:confused:
 
Door de pcwizard 2009 te downloaden en te installeren kun je zien welke hardware in je machine zit. Klik (linksboven: download latest version en vervolgens 'uitvoeren')

Vink de Yahootoolbar uit bij één van de vervolgschermpjes, tenzij je die zou willen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Is dit wat je bedoelt?

DVD-Rom Station; SONY DVD-ROM DDU1615
DVD-Rom Station; _NEC DVD+-RW ND-3530A
 
Ja, dat is de info die bedoeld werd.
Ik heb nog een vraagje:
Welk merk DVD-R gebruik je?
 
Laatst bewerkt:
Is er een gebeurtenis aan voorafgegaan of is het idd. een kwestie van alleen met dit -R schijfje? Wat gebeurt er als je weer een +R gebruikt? En daarna een ander merk -R? Pas als de brander consequent DVD's weigert te branden, zowel - als + moeten we op zoek naar de oorzaak. Blijft het beperkt tot dat ene schijfje tja, dan is / was er weinig aan de hand.
 
Nee het is echt sinds ik dit nieuwe pakje dvd-r dvd'tjes heb opengemaakt.. Ze zijn gewoon van Philips.. Maar ik ga wel even kijken of ze het op m'n laptop wel doen, voortaan voor de zekerheid maar even +r kopen!

Tnx anywayy!
 
Op zich bijzonder, want DVD-R is technisch achter op de +R maar kan wel op véél meer spelers draaien terwijl +R technisch verder is, maar juist op minder spelers probleemloos draait.
 
Nog iets bijzonders, volgens de specificaties van zijn brander moet hij allebei aankunnen zowel + als - .
Ik heb zelf jaren nec-branders gehad en ik brand al even zoveel jaren op + dvd's.
Maar omdat zijn brander ook al weer 5 jaar in de handel is, denk ik eerder dat hij het aan het begeven is.

Gebruik je toevallig nero om te branden? Daar zit een tooltje in "infotool" daarmee kun je kijken wat je brander allemaal aankan.

dvdbrander.JPG
 
Laatst bewerkt:
Deze nec hoort gewoon +R en -R te kunnen branden...
Heb je voorheen wel -R kunnen branden of echt altijd +R gebruikt?
Ik acht de kans groot dat het aan de DVD-brander ligt..
Je kan een beroep doen op de garantie van de DVD-brander of je koopt een nieuwe.. Tegenwoordig een euro of 20..

Je kunt ook nog proberen de driver opnieuw te laten laden/installeren.
Start (> uitvoeren >) devmgmt.msc > DVD/CD drives of iets dergelijks.. en dan rechtermuisknop erop > installatie ongedaan maken... > en dan een stuk of 2 keer opnieuw opstarten.
 
Nee gebruik geen Nero, maar zou best kunnen dat het aan de levensduur van de brander ligt..

Majah ik kijk nog even of ze het op m'n laptop doen!
 
het kan ook zijn dat philips ze ergens anders heeft laten maken en dat deze wat minder zijn.
wat er op het hoesje staat (merk) is niet zo belangrijk, de media code des te meer
http://www.digitalfaq.com/reviews/dvd-media.htm

je kan eens een dvd van deze serie en één van de vorige serie schijfjes door
http://dvd.identifier.cdfreaks.com/
laten lezen, je weet dan de media code.

als je wat langer dvd's wil bewaren dan doe je jezelf een plezier met goede schijfjes
tayo yuden of verbatim bv
als je brander het niet met deze twee zou doen, dan zou ik een andere brander kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan