Wat kunnen mensen met je IP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehsley

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
21
Ik heb al wat gegoogled, maar alleen oude resultaten, dus ik wou even weten wat mensen tegenwoordig allemaal met je IP kunnen doen als ze die hebben en als je een port of twee hebt openstaan.
 
Mits jij geen goede beveiliging op je pc hebt en ook geen firewall in je router kun je met een IP en een open poort uiteindelijk compleet de controle over een pc overnemen..
De kans is echter niet gigantisch groot dat dit gebeurd zolang jij beveiligd bent en niet een gevaarlijke poort als poort 80 et cetera open hebt staan.

Mvg
Laurens
 
Die port had ik wel open, voor XAMPP, die heb ik dus meteen verwijderd toen ik dat las, geen idee welke port ik dan moet openen voor XAMPP maar dat zie ik dan wel weer. Nou heb ik nog een port open staan, maar dat is een random port dus dat kan geen kwaad denk ik zo. Ik heb wel een firewall in m'n router en ook Windows Firewall aan.
Wat kan er gebeuren als ik helemaal geen porten open heb staan?
 
Ik zou je er niet teveel druk om maken, bijna iedere site kan je IP achterhalen. Wat ze ermee kunnen doen weet ik niet precies.
 
Om als thuisgebruiker poort 80 open te houden met XAMPP is niet heel handig..
Zo nu en dan komen er exploits uit die het jouw dan wel eens moeilijk zouden kunnen maken.

Als je alleen vanaf je eigen pc je server wil testen/benaderen voldoet het (misschien vanzelfsprekend) om de poort dicht te houden en je server via http://localhost te bekijken. Je kunt dan gewoon veilig poort 80 gebruiken.

Indien je per se je server van buitenaf wil kunnen bereiken is het aan te raden een andere poort in te stellen in je httpd.conf config file van Apache.
Listen 80 dan veranderen in Listen <andere poort> en Servername blabla veranderen in Servername blabla:hierjepoort
Nieuwe poort forwarden in je router.
Als je lokaal dan je server wil benaderen: http://localhost:hierjepoort

Edit: Nogmaals, natuurlijk is het risico dat je loopt klein, maar wel aanwezig. Er is tegenwoordig niet zoveel moeite meer nodig om iemand z'n IP te achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Van iemand zijn IP achterhalen is een peace of cake. Je hoeft maar een mailtje van degene te ontvangen, of een msn berichtje van de ander te ontvangen en je kan het traceren. Maar wat je verder met het IP adres kan doen is voor de IP bezitter in de meesten gevallen niet te gevaarlijk.

Wat je met iemands IP kan doen is eigenlijk dan nog beperkt. Een computer verleend alleen toegang tot computers als je er toestemming voor geeft. Dat is instelbaar voor netwerk en internet. de meeste programas die internet gebruiken stellen zelf wel het nodige in bij het installeren. Als iemand op je computer inbreekt is het uiteindelijk je eigen schult, want min of meer heb je hem er zelf toestemming voor gegeven.

Beter ben je sneller bang voor programas die je download die virusen bevatten die de ander toegang geven tot je computer, dan bang zijn voor verspreiding van je ip.

Als je iemand computer wil kraaken, kan je dat het beste doen door zelf op het netwerk te zitten, aangezien de meeste computers volledige toegang geven tot hun computer in het locale netwerk.

Dat windows nog steeds wel eens backdoors vind geeft wel aan dat het niet 100% waterdicht is, maar het is zo goed als onmogelijk dat iemand je ermee gaat lastigvallen.

En wat ze verder aan IP kunnen natrekken is je Internet profider, en je land. De rest van de informatie die je eruit kan opmaken wordt mooi beschermt door een van die privacy wetten. waardoor profiders dit alleen aan mensen als de politie mag vrijgeven.
 
Van iemand zijn IP achterhalen is een peace of cake. Je hoeft maar een mailtje van degene te ontvangen, of een msn berichtje van de ander te ontvangen en je kan het traceren. Maar wat je verder met het IP adres kan doen is voor de IP bezitter in de meesten gevallen niet te gevaarlijk.

Wat je met iemands IP kan doen is eigenlijk dan nog beperkt. Een computer verleend alleen toegang tot computers als je er toestemming voor geeft. Dat is instelbaar voor netwerk en internet. de meeste programas die internet gebruiken stellen zelf wel het nodige in bij het installeren. Als iemand op je computer inbreekt is het uiteindelijk je eigen schult, want min of meer heb je hem er zelf toestemming voor gegeven.

Beter ben je sneller bang voor programas die je download die virusen bevatten die de ander toegang geven tot je computer, dan bang zijn voor verspreiding van je ip.

Als je iemand computer wil kraaken, kan je dat het beste doen door zelf op het netwerk te zitten, aangezien de meeste computers volledige toegang geven tot hun computer in het locale netwerk.

Dat windows nog steeds wel eens backdoors vind geeft wel aan dat het niet 100% waterdicht is, maar het is zo goed als onmogelijk dat iemand je ermee gaat lastigvallen.

En wat ze verder aan IP kunnen natrekken is je Internet profider, en je land. De rest van de informatie die je eruit kan opmaken wordt mooi beschermt door een van die privacy wetten. waardoor profiders dit alleen aan mensen als de politie mag vrijgeven.
Als aanvulling: in sommige gevallen is regio of soms zelfs woonplaats ook te achterhalen.
Indien je een stad weet, gebruikersnaam van iemand, kun je vaak ook wel een voornaam en/of achternaam achterhalen -> Invullen op hyves of wieowie.nl en je vindt vaak een voornaam/achternaam erbij. Invullen in detelefoongids.nl en je hebt een paar potentiële adressen.
Als je een webserver (met open poort) van bijvoorbeeld Apache online hebt staan, loop je wel degelijk meer risico dan als je geen webserver heb draaien. Je kunt namelijk de ietwat verouderde versies van Apache zeer eenvoudig exploiteren.
 
Laatst bewerkt:
Een veel gevallen geeft het IP als je het gaat nazoeken alleen een gebruikersnaam. als locatie geeft hij he profider vaak aan. Dit is teminste meestal het geval. maargoed als jij zegt dat er uitzonderingen op zijn, wie ben ik omdat niet te geloven.
 
Een veel gevallen geeft het IP als je het gaat nazoeken alleen een gebruikersnaam. als locatie geeft hij he profider vaak aan. Dit is teminste meestal het geval. maargoed als jij zegt dat er uitzonderingen op zijn, wie ben ik omdat niet te geloven.
Bij mij o.a. me woonplaats:eek: Met Nmap tenminste..
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze antwoorden, ik weet nu in ieder geval dat ik niet bang hoef te zijn dat er iets gebeurt. En die webserver heb ik opzich niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan