Instellingen met een @live.nl account

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kale1978

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Berichten
7
Beste kenners,

Ik probeer mijn mail live.nl in te stellen bij windows mail maar krijg dit niet voor elkaar. Weet iemand wat de instellingen zijn van de POP3 en SMTP?

Alvast bedankt voor de moeite.

Mvg.
 
Dat weet ik niet, dit gaat niet volgens mij.
Wat je kunt doen icm Microsoft Outlook en Het windows Live pakket is een live/hotmail adres inporteren.
 
De instellingen op deze link heb ik zojuist getest vanuit Outlook2003, en die werken.

PS: Niet vanuit overal in de wereld mag dit gebruikt worden (vanuit bijv. India nog niet, naar ik laastst begrepen heb), maar vanuit west-europa kan het zonder problemen.
PS2: Ga ervan uit dat je alleen Postvak IN kunt ophalen, dus niet andere mailmappen die je gemaakt hebt. Mocht het je tóch lukken om ook andere mailmappen over te halen, dan wil ik graag van je horen hoe je dat geregeld hebt.

Succes,

Tijs.
 
Hallo,

Mijn inkomende mail krijg ik nu wel binnen maar ik kan alleen geen mail verzenden. Beveiliging voor uitgaande mail staat uit en ik poort 25 en 587 geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Moet ik iets anders instellen?

Mvg.



De instellingen op deze link heb ik zojuist getest vanuit Outlook2003, en die werken.

PS: Niet vanuit overal in de wereld mag dit gebruikt worden (vanuit bijv. India nog niet, naar ik laastst begrepen heb), maar vanuit west-europa kan het zonder problemen.
PS2: Ga ervan uit dat je alleen Postvak IN kunt ophalen, dus niet andere mailmappen die je gemaakt hebt. Mocht het je tóch lukken om ook andere mailmappen over te halen, dan wil ik graag van je horen hoe je dat geregeld hebt.

Succes,

Tijs.
 
Ja, met poortnummer 587 erbij aangegeven (de standaard SMTP poort (poort 25) zal nl. geblokkeerd zijn door je provider).
Bij inkomende post (pop.live.com) aangeven dat je poort 995 wilt gebruiken.

Succes,

Tijs.
 
Heb ik gedaan en bij de inkomende wel de beveiliging aangevinkt en bij uitgaand niet maar inkomende mail krijg ik wel alleen verzenden lukt niet. Zijn er nog andere instellingen nodig?

Alvast bedankt.

Ja, met poortnummer 587 erbij aangegeven (de standaard SMTP poort (poort 25) zal nl. geblokkeerd zijn door je provider).
Bij inkomende post (pop.live.com) aangeven dat je poort 995 wilt gebruiken.

Succes,

Tijs.
 
Dit is de melding die ik krijg.

Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was denisensuzane@live.nl. Onderwerp 'Re: tel.nr', Account: 'pop3.live.com', Server: 'smtp.live.com', Protocol: SMTP, Reactie van server: '530 5.7.0 Must issue a STARTTLS command first', Poort: 587, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 530, Foutnummer: 0x800CCC78
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zowel bij inkomend als uitgaand staan dat SSL beveiliging verplicht is. Doe dat bij jou ook.

attachment.php


Tijs.
 

Bijlagen

  • outlook_live_mail_account.JPG
    outlook_live_mail_account.JPG
    38,3 KB · Weergaven: 6.435
Ben ik weer dit is de melding die ik nu krijg. Maakt het wat uit dat ik internet via een draadloos netwerk?

De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Onderwerp 'Re: tel.nr', Account: 'pop3.live.com', Server: 'smtp.live.com', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCC0F
 
Wat heb je nou gezegd? Bij uitgaande mail (smtp.live.com, zie hier en ook de schermafdruk in mijn vorige posting) aangeven dat poort 587 moet worden gebruikt (omdat poort 25 door je provider wordt geblokkeerd).

En nee, het maakt niet echt uit of je bedraad of draadloos verbindt, zolang de (draadloze) verbinding zelf maar stabiel is (dus niet regelmatig uitvalt).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het nu werkt.

Nu je vraag is opgelost, graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan