Archos of toch Apple?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larssini

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Berichten
38
Na mijn vorige topic over het kiezen van een mp3/mp4/mp5, heb ik 2 mp4 spelers uitgekozen.
Dit zijn:

iPod Nano (5g)
Archos 3 Vision

Ze lagen allebei boven mijn budget, maar zoveel wil ik toch wel uitgeven.
Stel nou, Apple en Archos waren even bekend, en allebei 115 euro.
Welke zou jij dan kiezen?
Ik ga er namelijk sowieso 1 van die twee kopen.
Creative Zen MX was toch niet wat ik in gedachten had ;)......
LET OP: Ik koop het liefst in winkels. Dixons bijvoorbeeld is ook een zaak in Harderwijk. Bol.com heeft alleen een webwinkel!
Hieronder heb ik de functies op een rijtje:

iPod Nano 5g:

Merk? Apple
SD-Slot? Nee
Camera? Ja
FM Radio? Ja
Video kijken? Ja
Touchscreen? Nee
Scherm? Ja, 2.2''
Audio/Video formaten? AAC , MP3 , AIFF , Audible , MPEG-4 , WAV , MOV , MP4 , M4V , VBR , H.264
Prijs? 139,99 bij Dixons.
Link? Dixons



Archos 3 Vision:

Merk? Archos
SD-Slot? Nee
Camera? Nee
FM Radio? Ja
Video kijken? Ja
Touchscreen? Ja
Scherm? Ja, 3''
Audio/Video formaten? MP3, WMA, WAV, OGG, FLAC,
MPEG 1/2/4, WMV, FLV, AVI, RM, RMVB
Prijs? 99,99 bij Dixons
Link? Dixons

Als ze bij een echte winkel (dus waar je in en uit kan lopen) goedkoper te vinden zijn, zeg het dan graag.

Als jij moest kiezen, welke nam je dan??

Groetjes Lars en alvast bedankt voor de hulp ;)
 
afgaand op formaten zou ik de archos nemen.

De audio (OGG is open source en FLAC is Lossless) formaten zouden mij meer voordeel geven dan de Video formaten h.264 (hd video) en AAC (hd audio) aangezien HD video kwaliteit op een 2" schermpje mijns insziens niet nodig is

Dus om voor die 40 euro nou een mooi design + camera extra te krijgen vink een beetje veel.
En daarnaast heb je een leuke functie van de archos niet eens benoemd een FM transmitter waardoor je dus de audio die je op je archos afspeeld ook kan verzenden op de fm band waardoor je alleen maar de radio op de juiste frequentie hoeft te zetten en ja ontvangt de muziek :) (leuk om opt werk die ontiegelijke irriterende muziek van je collega te vervangen ;))
 
Bedankt, maar hoe werkt die transmitter precies?
En wat heb je er voor nodig?
Kan je met de Archos ook radio opnemen, en terugluisteren? en hoe is de ontvangst?
PS: Ik werk niet, aangezien ik pas 13 jaar ben ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ken de argos verder niet maar normaal gesproken werkt de transmitter op een manier dat je de frequentie insteld (misschien heeft die een aantal vaste waarden maar dat is verschillend bij deze functie) bijvoorbeeld op fm 102.3 en dat dan de muziek daarop uitgezonden word. daarna kun je alle radio's op een afstand van een paar meter (onbekend wat de afstand is maar ik vermoed een meter of 3 in de omtrek) op 102.3 zetten om de muziek te horen. (let wel dat het dan gaat om radio's die een antenne gebruiken om zenders te beluisteren en niet radio's die via de kabel radio ontvangen)

opnemen van radio en de ontvangst durf ik niet te zeggen aangezien ik het apparaat niet ken.
 
Ik zou nog even doorsparen en voor de iPod touch gaan hiermee heb je een groter scherm en je kan er meer mee zoals o.a. muziek, films, foto's, games en Internet.

Op Internet bestellen bij o.a. Bol.com gaat prima hoor en vaak ook goedkoper.






iPod touch forum; http://touchipod.forum2go.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan