geen of beperkt verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Berichten
3.458
Ik kom er niet uit met mijn netwerkje thuis. Ik heb een router in de meterkast hangen en de 4 poorten zijn verbonden met 4 outlets in mijn huis. 3 daarvan werken prima en bij 1 krijg ik de melding: geen of beperkte verbinding, met inderdaad een 169 ip-adres. Wel de melding dat er een 100 Mbps verbinding is. Nu ben ik geen nOOb op netwerkgebied en heb dus alles 10x nagekeken en ik krijg maar geen goede verbinding.

1. in de router staat dhcp ingeschakeld en verder geen restricties gezet.
2. in de rj45 stekker die in de router gaat en de outlet zijn de aders exact hetzelfde aangesloten. Mijn netwerktester gaat dan ook keurig 1 t/m 8 langs in de juiste volgorde waarbij dus alle ledjes oplichten. kabellengte van router naar outlet is ongeveer 15 meter.
3. de outlet is zeker geschikt voor een computernetwerk (geen isdn-spul dus), eerder al een goedkoop bouwmarkt-ding geprobeerd, deed het ook niet.
4. in de computers die ik heb aangesloten staat alles op automatisch toewijzen (3 computers geprobeerd).
5. poortje wisselen op de router heeft geen resultaat, andere computers in het netwerk werken dan ook gewoon op alle poorten.
6. handmatig ip-adres en dns servers ingeven in de pc heeft geen resultaat.
7. router resetten heeft geen resultaat.
8. draadloos werkt alles prima, ook op de pc (met wireless usb-stick) die het dus op deze outlet niet doet.

Het gaat hierbij om een oude Sweex wireless router die me nog nooit in de steek heeft gelaten. Naar mijn mening ligt het daar ook niet aan omdat de poortjes het rechtstreeks op de laptop wel doen.

Nou, ik heb dus geen ideeën meer waar het aan zou kunnen liggen. Wie heeft de gouden tip?
 
Firewall uitzetten en dan eens proberen? of check eens in de aansluitng van je pc of de metalen lipjes nog wel op zijn plaats zit
 
Laatst bewerkt:
De firewall op mijn pc's heb ik standaard uit staan. De contactjes in de netwerkkaart zijn allen aanwezig en recht. Gelijk ff die in de outlet bekeken, die zijn ook goed.
Bedankt voor het meedenken :thumb:
 
Heb je nwkaart in een van de eerste sleuven gestoken vanaf de grafische kaart gezien.
Het wireles gedeelte verwijderen en kijk dan of je in de hardware je nwkaart ziet.
zo ja, ga dan naar netwerk dan rechtermuisklik eigenschappen, tcp/ip kiezen en eigenschappen dan de gate way toekennen =ip adres van router
zo nee probeer nieuwste driver te pakken te krijgen. Zie niet welke nwkaart je gebruikt.

ps,
misschien niet de firewall maar misschien iets van anti spyware/defence die in de weg zit.
 
De computer waar het in eerste intantie om gaat is een epc van HP. Alles zit hier onboard en heeft altijd bedraad gewerkt. Nu we klaar zijn met verbouwen staat de computer in een andere ruimte en dient deze aangesloten te worden op de outlet i.p.v. een kabel die los over de grond ligt. Ik heb trouwens naast deze computer, ook een laptop en zo'n mini laptop geprobeerd, allemaal zonder resultaat. Op de mini-laptop staat geen antivirus of anti-spayware programma, draait op windows ce.
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat het toch in de kabel ligt, ondanks het feit dat ik een 100 Mbps verbinding heb. Ik kan dan ook niet eens in de router komen als ik de computer bedraad aansluit op deze outlet.
Ik lees morgen verder, het wordt tijd om naar bed te gaan. Morgen weer werken :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan