internet valt na uur uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemien61

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Berichten
10
Help help

Nu al sinds, ik weet al niet beter meer, lang dus, valt de verbinding na een uur uit terwijl de pc aangeeft nog steeds "verbonden" te zijn.
Ik schakel handmatig de verbinding uit en weer in, na een uur dus weer hetzelfde.
Mijn provider is xms glasvezel. Een kastje aan de muur met tv telefoon en internet.

Tegelijkertijd is ook de klok ook niet goed, loopt 10 á 15 gelijk. Schakelt niet over naar de volgende dag. Ook van alles al geprobeerd maar niks helpt. Wordt er een beetje moedeloos van.

Wie o wie weet waar dit aan kan liggen??
http://img186.imageshack.us/img186/6357/ipconfignieuw.png
Zoals je kunt zien staat de verbinding maar op een uur...

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

graag in "makkelijke" pc taal ...ben niet zo heel bedreven in dit soort dingen


dank vast....
willemien
 
In de ip config staat niet dat je verbinding een uur duurt maar dat de leasetime van het DHCP adres een uur is.

Standaard werking van een DHCP lease is dat jou machine (DHCP client) om een IP adres vraagt aan de server (DHCP Server). De client krijgt het IP adres voor een bepaalde tijd (de Lease Time). in jou geval is dat een uur.
Op de helft van de leasetijd vraagt de client weer of hij de lease kan verlengen en de server geeft dan toestemming. Mocht er iets misgaan in dat laatste traject zal de client op de helft van de overgebleven leasetijd weer vragen om verlenging. daarna weer op de helft totdat de leasetijd verlopen is en dan word de verbinding gesloten.

Dus in jou geval krijg je een IP van de server voor 1 uur
je client moet dan verlenging aanvragen na een half uur
dan weer een 15 minuten later
dan weer 7.5 minuten later
etc etc etc

in dat traject gaat dus iets niet goed.
Je kunt even controleren of de DHCP client service goed loopt op jou machine
Herstart die service en controleer daarna je event log op fouten

Mocht jij niets geks kunnen vinden zou je XPS kunnen vragen of zij iets geks zien in de logs van hun DHCP server
 
Laatst bewerkt:
Je screenshot, is die van vannacht? In dat geval moet je eerst maar een nieuw batterijtje kopen voor op je moederbord.
Als de tijd van je machine niet overeenkomt met de tijd van de router krijg je ook rare dingen.

Je zal dus de kast moeten openmaken, als je dat hebt gedaan dan zie je ergens een 'knoopcel' zitten. Die moet je vervangen. Waarschijnlijk is het de 'CR2032', maar dat staat er wel op.
Als je de knoopcel hebt vervangen dan zet je in het bios de tijd eerst gelijk.

Hoe je in het bios komt dat zie je als je je computer opstart, dan staat ergens onderin het scherm iets van 'hit del for bios'. Die 'del' kan ook een andere toets zijn.
 
In de ip config staat niet dat je verbinding een uur duurt maar dat de leasetime van het DHCP adres een uur is.

Standaard werking van een DHCP lease is dat jou machine (DHCP client) om een IP adres vraagt aan de server (DHCP Server). De client krijgt het IP adres voor een bepaalde tijd (de Lease Time). in jou geval is dat een uur.
Op de helft van de leasetijd vraagt de client weer of hij de lease kan verlengen en de server geeft dan toestemming. Mocht er iets misgaan in dat laatste traject zal de client op de helft van de overgebleven leasetijd weer vragen om verlenging. daarna weer op de helft totdat de leasetijd verlopen is en dan word de verbinding gesloten.

Dus in jou geval krijg je een IP van de server voor 1 uur
je client moet dan verlenging aanvragen na een half uur
dan weer een 15 minuten later
dan weer 7.5 minuten later
etc etc etc

in dat traject gaat dus iets niet goed.
Je kunt even controleren of de DHCP client service goed loopt op jou machine
Herstart die service en controleer daarna je event log op fouten

Mocht jij niets geks kunnen vinden zou je XPS kunnen vragen of zij iets geks zien in de logs van hun DHCP server


prima dat zou ik kunnen doen maar hoe? Hoe kan ik die DCHP herstarten?

Enne over dat batterijtje, die is oke heb ik al door laten meten..daar ligt het niet aan.
 
Batterij heb je door laten meten, dat weet je heel zeker dat ie goed is? Kan me het bijna niet voorstellen.
Een batterij kun je niet doormeten(volgens mij) en ook al is een batterij leeg, dan geeft ie nog bijna zijn normale aantal volts aan.
 
prima dat zou ik kunnen doen maar hoe? Hoe kan ik die DCHP herstarten?
Via start- uitvoeren/run
daar tik je in
Services.msc
en in het scherm wat je dan ziet staat DHCP client
selecteer die en je kunt doormiddel van een rechtermuisknop erop kiezen voor herstarten/restart

Als hij weer gestart is kun je via start - uitvoeren/run eventvwr intikken en je krijgt dan de eventviewer te zien.
Kijk dan onder applicatie/application of daar rode fouten vermeld staan. daarna nog even in systeem/system kijken of daar rode fouten staan
 
prima dat zou ik kunnen doen maar hoe? Hoe kan ik die DCHP herstarten?
Via start- uitvoeren/run
daar tik je in
Services.msc
en in het scherm wat je dan ziet staat DHCP client
selecteer die en je kunt doormiddel van een rechtermuisknop erop kiezen voor herstarten/restart

Als hij weer gestart is kun je via start - uitvoeren/run eventvwr intikken en je krijgt dan de eventviewer te zien.
Kijk dan onder applicatie/application of daar rode fouten vermeld staan. daarna nog even in systeem/system kijken of daar rode fouten staan

ik krijg een aantal fouten van windows search service en een paar uitroeptekens van
userenv
ook in het systeem staat dhcp fout.....

that's it.
Zal toch morgen even een nieuw battetijtje halen, zal geen kwaad kunnen.
Thanks!!
 
Laatst bewerkt:
Die DHCP fout, als je daarop dubbelklikt, welke melding krijg je dan?
 
Die DHCP fout, als je daarop dubbelklikt, welke melding krijg je dan?


uw computer heeft de lease verloren van het ip adres 852232173 op de netwerkkaart met adres 001cc4196862

Ik heb net de batterij vervangen,,,,,:p en de klok loopt nu al een half uur mee:D
het zal toch niet waar zijn.....
 
Als nou ook je internet het blijft doen.......:thumb:
 
Als nou ook je internet het blijft doen.......:thumb:


still online :love::eek:

thanks allemaal

probleem opgelost yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

jippie

had nog toevallig zo'n batterij liggen en de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of die zou passen..... en zie hier ...ongelooflijk !! zit al meer dan 3 kwart jaar te klooien omdat een kennis zei dat de batterij nog in orde was!
zo zie je maar weer ......geloof niet iedereen!!

nogmaals iedereen bedankt die me geholpen heeft!!

groetjes willemien:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan