Welke is videofile is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

D3NiX

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Berichten
32
Hallo,

Ik heb een vraag over 2 dezelfde tekenfilms. Een ervan is 54.6mb en de andere is 264mb 2, maar qua beeldkwaliteit zijn ze bijna hetzelfde.
Het verschil zit volgens mij in de film van 264 mb, daarin zitten namelijk 3 audiokanalen en een ondertiteling.

Waarom is er bijna geen beeldverlies terwijl video 1 circa 5 keer kleiner is dan video 2. Heeft dat met het verschil tussen h264 en mp4 te maken?

Video 1 van 54.6mb met de codecs.
Video 2 van 264mb met de codecs.

Ik ben van plan om de hele dbz serie op dvd te zetten. Zou video 1 genoeg zijn om een hd-kwaliteit te krijgen op een HDTV? Of zou video 2 toch beter zijn? Welke zou een betere optie zijn? Video 1 of toch 2?

Bedankt!
 
tja, ... dit is uitaraard als eerste heel persoonlijk, maar ik zal wat proberen.
-en ik weet niet hoe de kleuren echt horen te zijn in deze video's-

als je puur naar de screen shots kijkt
1 zonlicht is wat fletser
2 heeft de boom meer tekening (op 1 is de compressie dus wat meer detail kwijt hier)
1 is het gezicht meer roze (maar ik wet dus niet hoe het moet zijn
--- al met al vind ik 2 iets beter ---

in 1 zitten totaal 4 audio streams (2x één en 1x stereo)
in 2 zitten totaal 6 audio streams (3x stereo )
van de vorb codec heb ik nog nooit gehoord.

van welk progje komt deze media info ??
ik gebruik zelf altijd gspot
www.headbands.com/gspot/

uiteraard heeft heel veel ook te maken met de instellingen van de codec, de filters en hoeveel tijd de codec mag gebruiken.
een goede omzetting met de nodige filters kost veel tijd.

Zou video 1 genoeg zijn om een hd-kwaliteit te krijgen op een HDTV
nee voor beide!
hd heeft minimaal 1280*720 en in fullHD zelfs 1920*1080 lijnen
het is uiteraard aan jezelf of je het er goed genoeg uit vind zien.

de hele serie is 305 afleveringen volgens www.imdb.com/title/tt0214341/
dus ik denk niet dat dat gaat lukken op een paar dvd-tjes

hoop dat je hier wat mee kan
 
Dezelfde verschillen had ik zelf ook in mijn gedachten. Toch ga ik met je mee en naar mijn mening ziet video 2 er ook beter uit. Gat het wel een keer testen op mijn hdtv.

De reden dat ik hiernaar vroeg, het binnenhalen van alle files van video1, dbz (291 afleveringen, 74,8GB), duurt vele malen langer dan de files van video 2 (14,6 GB).

van welk progje komt deze media info ??

Deze informatie heb ik gevonden in VLC media player (Extra --> Codec-informatie). Ik gebruik normaal gesproken ook gspot. Maar gspot ondersteund geen matroska (.mkv) bestanden.

de hele serie is 305 afleveringen volgens www.imdb.com/title/tt0214341/
dus ik denk niet dat dat gaat lukken op een paar dvd-tjes

Ja, het is ook onmogelijk om alle afleveringen op een paar dvdtjes te krijgen.

Ik vind het veels te duur om alle seizoenen te kopen. 1 Seizoen kost al bijna 25 - 30 euro (zonder verzendkosten).
DBZ bestaat uit 9 seizoenen en elk seizoen heeft 6 disks. Hiermee kom ik uit op een totaal van 9x6= 54 DVDtjes. De dvd covers zijn de vinden op cdcovers.cc en de dvd-hoezen voor 6 dvds zijn te koop voor 1 euro p.s.

Totaal ben ik denk ik rond de 25 euro hier voor kwijt, maar dan heb ik wel de hele reeks in een dvd-box. :p.
 
Als je HDTV kwaliteit wilt hebben dan zijn de bestanden altijd groot!
Voor een film van 1,5 uur moet je rekenen op ruim 4GB per film van 1280x720 met DD5.1 of DTS geluid.
Ik weet niet waarop je het af wilt spelen, maar ik gebruik meestal .mkv (H.264 / X.264) bestanden 1280x720, die zijn prima voor HDTV.
Maar goed probeer het eens met de bestanden die je al hebt, misschien zijn ze goed genoeg voor jou.


.
 
De series wil ik afspelen op mijn ps3, deze is tevens aangesloten op een full-hdtv.
De resolutie van video 1 = 720 x 382 (avc1) en video 2 = 704 x 396 (h264).

Volgens mij is dit helemaal geen hd? :confused:

Ben van plan om het morgen uit te testen met PS3 Media Server. Ik weet wel dat ps3 geen .mkv files ondersteund, maar hiervoor moet er wel een oplossing zijn.
 
HD formaat begint bij 1280*720 en full HD is 1920*1080.
Geen idee welk formaat er op je PS3 kan, maar probeer het eerst eens, misschien is het wel goed genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan