handleiding Adobe Photoshop Elements 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

barbarossa

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Berichten
23
Hoi,
M'n echtgenote zou graag foto's bewerken en daarom kochten wij deze namiddag het programma Adobe Photoshop Elements 8.
Groot was onze verbazing (en ontgoocheling) toen bij thuiskomst bleek dat voor de niet onaardige aankoopsom er niet eens een handleiding bij zit; enkel verwijzingen naar sites van Adobe die ofwel niet bereikbaar ofwel volledig Engelstalig zijn.
Zeker niet klantvriendelijk van Adobe!:mad:
Na drie uur zoeken, zijn we het wat beu.:evil:
Vandaar: weet iemand van jullie waar we deze Nederlandstalige handleiding kunnen vinden? (website?)
Op internetboekhandels kan je wel handleidingen aankopen, maar wij zijn van mening dat de aankoopprijs van het programma eigenlijk al had moeten volstaan voor een handleiding inbegrepen in de prijs.
Alvast dank voor een tip!
 
Wat zeg je nu.
Ik heb elements 6 (ja antiek)
Maar als ik op de help knop bovenin de balk druk,krijg ik nederlandstalige hulp
 
Dag Palomino
De verpakkingsdoos is volledig Nederlandstalig, de menu's in het programma ook.
Dus ook de werkbalken. Alleen...
Wanneer je op "help" klikt, dan krijg je inderdaad een Nederlandstalige opsomming (voorbeeld: 'aan de slag', 'belangrijkste concepten' enz...)
Maar van zodra je op één van deze items klikt, dan verschijnen ofwel de uitleg volledig in het Engels, ofwel word je automatisch doorgestuurd naar een site van Adobe waar je verschillende filmpjes kan bekijken. Uiteraard volledig in het Engels en zeker geen rekening houdend met niet-Engelstaligen (veel te vlug gesproken, terminologie)

Wij zijn leken wat fotobewerking betreft. Dit programma heeft blijkbaar enorm veel te bieden. Het leren op zich van alle mogelijkheden is dus al belastend genoeg, zeker als je leek bent. Je hebt dan ook alle ondersteuning nodig en liefst in eigen taal.
groet

PS: bij veel van de uitleg in het Engels staat dat die geldt voor versie 7 en volgende. Dus als we ergens al een Nederlandstalige versie van Elements 7 kunnen bemachtigen, dan denk ik dat we ook al vrij ver geraken.
 
Ja,bij nader inzien heb ik dat ook.
Mijn kennis van engels is uitstekend,spreken en schrijven.
Maar,neem mij niet kwalijk dat ik dit zeg,maar is jullie keuze niet ietwat te hoog gegrepen.
Je zegt dat je leek bent op het gebied van foto bewerking.
Je moet op zijn minst wat basis begrippen kennen op het gebied van foto bewerking.
Je hebt nu de keuze om een nederlandstalig boek te kopen van adobe elements.
Of een lichter programma.
Zoals het gratis Picasa van google.
Of het betaalde ACDSEE,wat ook een uitstekende manager is,of Magix foto bewerking.
 
Ik weet wel eentje online staan, maar is in het engels.
 
Hoi,
Dank voor de reacties.
Misschien is Elements inderdaad te hoog gegrepen maar bij onze keuze in de winkel zijn we dan niet sterk geholpen door de verkoper.
We zullen dit wel merken wanneer we wat oefenen.
We hebben ondertussen toch maar een Nederlandstalige handleiding in boekvorm besteld (komt pas uit in de loop van deze maand)
groetjes
 
Ik vond het de moeite om even te reageren op dat belachelijke antwoord van Polamino. Als iemand zoekt naar een handleiding hem gaan vertellen dat hij een eenvoudiger product moet nemen.
Barbarossa zoekt u rustig verder zou ik zeggen en ga zeker niet naar een eenvoudiger product want dit is al papgemakkelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan