Raar internet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

0nano0

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Berichten
12
Ten eerste ik heb niet zo heel veel verstand van pc's maar dit is wel gruwelijk irritant

ik heb zeg maar een probleem. Thuis hebben we nu denk ik 5 jaar de zelfde modem + xp computer met hetzelfde internet nooit problemen gehad, maar nu hebben we een stuk aangebouwd en nieuwe pc erbij gekocht een vista. Vanaf dat moment hebben we paar maanden gehad dat het internet tijdelijk uitviel en alleen lokaal het deed (dns probleem werd gezegd). Ik heb toen google chrome geinstalleerd en het was wonderbaarlijk verhopen maanden geen problemen en nu sinds gister doet hij het alleen nog maar lokaal als beide online zijn. Trek je bij de vista de internet kabel eruit en reset je de modem doet xp het alleen lokaal. Trek je bij de XP het internet eruit en reset je de modem doet de vista het wel online zonder problemen. Plugg je de kabel bij de xp er weer in valt hij na het aanklikken van internet of iets dergelijkse weer uit terug naar alleen lokaal verbonden. kan iemand mij hier misschien mee helpen. Ik ben er achter gekomen dat het in de xp pc zit, ik zit nu met een laptop en de vista pc online zonder problemen.. en heb ook van poorten gewisseld dat maakte niks uit.

Gebruik Adsl
modem: SpeedTouch 510
Firewall: Windows
Pc's: Vista en XP
pingen naar gl.nu.nl [62.69.184.52]met 32 byte gegevens.
antwoord van '' de doelhost is niet bereikbaar
antwoord van " de doelhost is niet bereikbaar
antwoord van " de doelhost is niet bereikbaar
antwoord van " de doelhost is niet bereikbaar
ping staistieken voor 62.69.184.52 Pakkettten : verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren =0 (0% verlies).
de gemiddelde tijd voor het uitvoeren van een bewerking in miliseconden:
minimum =0ms, Maximun =0ms, gemiddelde = 0ms

Ipconfig:
Verbindsspec. Dns-achtervoegsel:
Ip-adres ............:125.163.0.0
Subnetmasker. :255.255.255.255
Standaargateway:

Ethernet-adapter LAN-verbinding
Verbindsspec. DNS-achtervoegsel:
lan Ip-Adres............................:
Subnetmasker...................:255.255.255.0
Standaardgateway.............:10.0.0.138
Mvg wessel
 
Laatst bewerkt:
Description Version 4.2.7.16.0
Adsl van KPN

Ik ben er eigenlijk vandaag achter gekomen dat het in de xp pc zit, ik zit nu met een laptop en de vista pc online zonder problemen.. en heb ook van poorten gewisseld dat maakte niks uit.
 
Begint het serienummer niet toevallig met 3EC, want dat is de beruchte serie die kuren vertoont:confused:
Ik denk het niet, want die vertoond andere kuren, maar het zou kunnen....
Maar volgens mij komt het er op neer dat je XP pc te veel verbindingen maakt, waardoor je 510 "verzuipt", want de xp pc alleen trekt hij wel toch?
Als dat zo is, zal ik even voor je opzoeken hoe je dat precies moet veranderen:thumb:
 
nee het serial number begint daar niet mee, en nee de xp draait alleen ook niet. alles draait nu zeg maar behalve als ik de xp in plugg dan valt alles weer uit. Dus dan zit er een fout in mijn xp instellingen ga ik van uit:confused:
 
teminste bedoel je de lampjes op de poorten die zitten achterin en dan er boven, en de 3 "controle lampjes" zitten bovenop
 
Laatst bewerkt:
gedaan, configuratie voltooid maar geen effect..

Je zou nog de laatste firmware kunnen inladen, maar ik weet niet of dat effect zal hebben...
Mocht je dat toch willen, hier is te vinden hoe precies en wat je moet doen, het is op zich niet riskant, maar je moet alles zelf configureren, want op zich best lastig kan zijn en waarvoor je je oude instellingen even voor op moet slaan...

Het is op zich wel een bekend probleem, maar er is geen oplossing voor te vinden, ten minste tot nu toe, nog niets gevonden...

Weet je zeker dat je alle drivers van je pc up to date hebt?
 
ook geprobeerd, verschillende waren niet up to date. Maar de drives die met netwerk te maken hebben waren oke
 
ook geprobeerd, verschillende waren niet up to date. Maar de drives die met netwerk te maken hebben waren oke

Toevallig geen vast ip ingesteld ofzo?
En je hebt op die pc ook gewoon helemaal geen internet, of hoe zit het nou precies?

Als ik het namelijk goed begrijp, heb je 2 pc's en een laptop
Als je je xp pc inschakelt valt het hele netwerk uit (alleen lokaal) of alleen op de xp pc?
 
Laatst bewerkt:
nee geen vast IP, ja het hele netwerk valt uit als de xp op het netwerk komt dan is alleen lokaal nog mogelijk.
 
nee geen vast IP, ja het hele netwerk valt uit als de xp op het netwerk komt dan is alleen lokaal nog mogelijk.

Wil je nog eens inloggen via http://10.0.0.138/ en dan kijken of upnp is ingeschakelt, want dit wil in samenwerking met windows xp, nog wel eens voor problemen zorgen.

Check ook eens de eventlog van XP (file -> run -> "eventvwr" ) voor foutmeldingnen van de tcp/ip security limiet.
 
Ipconfig:
Verbindsspec. Dns-achtervoegsel:
Ip-adres ............:125.163.0.0
Subnetmasker. :255.255.255.255
Standaargateway:

Ethernet-adapter LAN-verbinding
Verbindsspec. DNS-achtervoegsel:
lan Ip-Adres............................:
Subnetmasker...................:255.255.255.0
Standaardgateway.............:10.0.0.138

Bovenstaande is me niet helemaal duidelijk. Zou je eens de complete uitkomst van ipconfig hier willen neerzetten? Bovenstaande is een onmogelijke combinatie in ieder geval.

als je ipconfig >c:\ip.txt intypt, komt de uitkomst van ipconfig in het bestandje ip.txt rechtstreeks op de c:\ schijf.
 
al het goed is zit er nu een txt bestand bij , lijkt precies op de vorige..
 

Bijlagen

  • ip.txt
    552 bytes · Weergaven: 22
Wil je nog eens inloggen via http://10.0.0.138/ en dan kijken of upnp is ingeschakelt, want dit wil in samenwerking met windows xp, nog wel eens voor problemen zorgen.

was inderdaad aan heb uitgeschakeld maar had even effect, maar alles was langzamer dan normaal en op een gegeven moment begaf msn het, tijdje daarna internet explorer en als laatste compuserve..
 
Laatst bewerkt:
al het goed is zit er nu een txt bestand bij , lijkt precies op de vorige..

Nee, er zitten wel wat essentiele verschillen in. Deze laatste ziet er al een stuk beter uit. Mijn fout alleen, ik bedoelde ipconfig /all ipv alleen ipconfig.

Zo te zien zitten er twee netwerkkaarten in de XP PC.
Zijn beide kabels aangesloten? Zo ja, waar gaan de kabels precies heen?
Het lijkt erop dat op de tweede kaart Internet Connection Sharing aan staat.
Is de Vista PC aangesloten op de XP PC?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan