Externe harde schijf op tv uitlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wil Moosa

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2001
Berichten
78
Er is mij nogal wat aangelegen om het volgende probleem opgelost te krijgen.

Ik heb een LaCie 301266 externe usb 2.0 hardeschijf van 160 gb (zie: http://www.buy.com/prod/lacie-mobil...nal-hard-drive-lacie/q/loc/101/205728903.html). Deze externe harde schijf heb ik opgedeeld in meerdere partities. In gebruik met mijn pc levert deze schijf geen problemen op (wel wat langzaam; zowel in herkenning als data-overdracht --> is dan ook usb en geen firewire).

Mijn led-tv heeft een usb aansluiting waar ik zonder problemen mp4 en jpg bestanden op een usb-stick mee uit kan lezen. Ik zou het super cool vinden als ik ook mijn externe harde disk op de tv uit zou kunnen lezen. Vooralsnog lukt dit niet; de tv herkent de schijf niet als opslagmedium.

Ik heb enkele vragen:

-Kunnen (alle) externe harde disks zonder pc's uitgelezen worden?
-Kan het uitlezen bemoeilijkt worden door het groot aantal partities (4)?
-Is er iemand met tips over hoe ik de tv (Samsung 40B6000) effectief kan laten communiceren met de externe harde schijf?
 
TV's zijn eigenlijk geen mediaspelers, daar moet je vooral rekening mee houden.

En wat ze dan wel afspelen zijn ze heel erg kieskeurig, zoals welk formaat (NTFS/FAT32, meestal ondersteunen de meeste apparaten fat32) en heeeeeeel veel apparaten hebben moeite met meerdere partities op 1 schijf. Windows kan al niet meerdere partities op een usb stick zien.
 
Ik realiseer mij dat mijn tv vooral een tv is; zou wel fijn zijn als ik alle mogelijkheden optimaal zou kunnen gebruiken.

Ik zat inderdaad aan het soort FAT te denken en aan het aantal partities. Ik ga proberen om één schijf FAT aan te maken. Verdere tips blijven welkom.

En Windows leest prima meerdere partities uit op mijn usb...:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ja, van externe hdd's pakt hij wel partities wel, alleen van de stikjes niet
 
Als je externe schijven op je TV wilt bekijken kun je het best de Western Digital Elements TV HD media player kopen, die speelt alles prima af.

Interessant. Kun je al dan niet bevestigen dat de WD TV HD Media Player een RCA uitgang heeft en dus digitaal geluid -via de HDMI kabel van de tv- door kan geven? Of betreft het hier alleen geluidsweergave van de bestanden die via de aangesloten usb-poort worden weergegeven?
 
Ik heb zelf ook een WDTV en het werkt geweldig ;)
Alleen hij ondersteund geen styled ASS, maar dat doet geen enkele mediaspeler...
 
Ik heb de harde schijf hersteld in de oorspronkelijke opmaak (één partitie) en geformateerd als NTFS. Hij is nu compatible met de tv; it works like a charm. Bedankt voor het meedenken.

Verder; voert de genoemde mediaspeler ook geluid door van de tv zelf of enkel van de bestanden die via de ext. harde schijf aangeleverd worden?
 
Verder; voert de genoemde mediaspeler ook geluid door van de tv zelf of enkel van de bestanden die via de ext. harde schijf aangeleverd worden?
Ik snap niet precies wat je hiermee bedoelt?
Het geluid van je films die op je HD staan gaan via de HDMI naar je TV of via de RCA of optische kabel naar je HomeCinemaset of versterker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan