adobe 6.5 op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

joog

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2001
Berichten
368
goededag, ik probeer nu al een tijdje premiere 6.5 draaiende te krijgen op mijn laptop.

dit lukt me maar niet.

Wie weet of dit sowiezo mogelijk is?


Laptop is een HP compaq 3715b

Windows XP Professional, Service Pack 3
CPU Type Mobile , 1900 MHz
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP Compaq 6715b (GR667ET#ABH)
Moederbord ChipsetOnbekend
Systeemgeheugen 896 MB
BIOS Type Unknown (07/16/07)

Scherm:
Video kaart ATI Radeon X1200 Series (128 MB)
Video kaart ATI Radeon X1200 Series (128 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB]
Monitor Generic Television

grtz,

Jochanan
 
ten 1e is het nooit mooi om via een laptop te fotoshoppen. Aangezien de kleuren van het beeld van een laptop nooit mooi zijn. Ik weet niet of je een legale versie hebt. Maar als het goed is staat op de doos wat de minimale eisen zijn van het programma. dit weet ik zo niet uit mijn hoofd.
 
Je vertelt niet wat er niet lukt, en wat voor mededeling je krijgt. Versie 6.5 is 8 jaar oud, en je laptop (en Windows) zijn veel nieuwer. Dat kan er mee te maken hebben.
Daarnaast zie ik 2 videokaarten (?) Dat kan ook invloed hebben. Disable er 1 in de Bios..
 
wat gedaan:

Bij de winkel er extra geheugen in gedaan, 1 gig. zie nu ook het everest-bericht hieronder.


@ vandahl:
als ik Adobe 6.5 opstartte, kwam er alleen een wit scherm, (toen er nog geen extra geheugen inzat), en dat wel zo is start het programma wel op, je ziet het logo, en je ziet de dat er wat wordt geladen (de transisions?), en dan loopt ie vast bij ''stopmotion''.


Hoe kan ik 1 videokaart in de bios disablelen?



dank voor meedenken!

en adobe pro doet het ook niet, dat is een veel recenter programma.


groet,

J.
 
extra everest - info

In de bijlage een extra groot gedeelte (helemaal is te groot) van Everest.

groet,

J.


Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 3
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam JOCHANAN-7080D0
Naam gebruiker Jochanan

Moederbord:
CPU Type Mobile , 1900 MHz
Moederbordnaam Hewlett-Packard HP Compaq 6715b (GR667ET#ABH)
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 896 MB
BIOS Type Unknown (07/16/07)
Communicatiepoort Bluetooth-communicatiepoort (COM4)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart ATI Radeon X1200 Series (128 MB)
Video kaart ATI Radeon X1200 Series (128 MB)
Monitor Plug en Play-monitor [NoDB]
Monitor Generic Television
 

Bijlagen

  • Report everest.txt
    97,6 KB · Weergaven: 20
Ik vind het wel raar dat Everest 2 videokaarten laat zien - volgens mij klopt dat niet. Maar ik kan er naast zitten. De enige laptop die ik ken met 2 videokaarten is een Macbook Pro.
Maar als het niet klopt, kan dat inderdaad een reden zijn waarom Premiere niet installeert.
Kijk eens in apparaatbeheer of daar ook 2 beeldschermadapters staan, en probeer er eens 1 uit te schakelen.
Kijk anders of je in de tips hieronder nog wat kunt vinden:

http://kb2.adobe.com/cps/327/327678.html
 
tips

het schijnt te kloppen , twee video kaarten. omdat er een externe scherm aan vast kan zei een jongen die ik ernaar vroeg.

Ik ga de tips van je link bekijken..
alvast dank.

J.
 
je tips

adobe opstarten in veilige modes was de beste tip vd link. het werkt helaas niet.

blijft nog steeds hangen op ''stop motion'.

wat nu?

J.
 
- Ik ben er nog steeds voor om 1 vd beeldschermadapters te disabelen..
- Ik heb zelf wel eens zoiets gehad, dat Premiere bij opstarten bleef hangen op een bepaalde transition. Die ik heb ik toen uit de transistions-map verwijderd, en daarna ging het goed. Maar toen was Premiere al geinstalleerd.
- De extreme maatregel van XP opnieuw installeren zou het kunnen opplossen.
- Een andere versie van Premiere installeren: Vanaf PremierePro (7.0) heeft je computer SSE2 nodig, da's een bepaalde chip-instructie. Met het prog. CPU-Z kun je checken of jouw processor SSE2 heeft.
- Ik zag dat je het videmontageforum al hebt gevonden, daar zitten de hardcore Premiere gebruikers.
En anders..Get a Mac :).


http://www.cpuid.com/cpuz.php
 
Laatst bewerkt:
je tips toegepast.

- Ik ben er nog steeds voor om 1 vd beeldschermadapters te disabelen..

er staat er maar 1 in de bios.....

- Ik heb zelf wel eens zoiets gehad, dat Premiere bij opstarten bleef hangen op een bepaalde transition. Die ik heb ik toen uit de transistions-map verwijderd, en daarna ging het goed. Maar toen was Premiere al geinstalleerd.

adobe is ook al geinstalleerd. en stopmotion is niet een trainsition die ik kan vinden (en dus niet kan verwijderen)

- De extreme maatregel van XP opnieuw installeren zou het kunnen opplossen.
daar wacht ik nog mee, net asl met het kopen van een MAC :)

- Een andere versie van Premiere installeren: Vanaf PremierePro (7.0) heeft je computer SSE2 nodig, da's een bepaalde chip-instructie. Met het prog. CPU-Z kun je checken of jouw processor SSE2 heeft
heb ik dat? zie hieronder.
.
- Ik zag dat je het videmontageforum al hebt gevonden, daar zitten de hardcore Premiere gebruikers.
blijf ik ook proberen.

En anders..Get a Mac .

not.

thanx anyway . . .
J.



AMD Turion 64 X2 Mobile TL-58
Windows XP Professional SP3 (Build 2600)
CPU Arch : 1 CPU - 2 Cores - 2 Threads
CPU PSN : AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-58
CPU EXT : MMX(+), 3DNow!(+), SSE (1, 2, 3), x86-64, AMD-V
CPUID : F.8.1 / Extended : F.68
CPU Cache : L1 : 2 x 64 / 2 x 64 KB - L2 : 2 x 512 KB
Core : Tyler (65 nm) / Stepping : ???
Freq : 1895.34 MHz (199.51 * 9.5)
MB Brand : Hewlett-Packard
MB Model : 30C2
NB : ATI RS690/RS690M rev 00
SB : ATI SB600 rev 00
GPU Type : ATI Radeon X1200 Series
DirectX Version : 9.0c
RAM : 1024 MB DDR2 Single Channel
RAM Speed : 315.9 MHz (Unknown) @ 5-5-5-15
Slot 1 : 1024MB (5300)
Slot 1 Manufacturer : Qimonda
cpuz
CPU-Z Forum Banner (BB Code below)
cpuz
 
Ik heb nog wat bedacht. Ik zie 'Generic television' staan.. Dit kan voor een probleem zorgen. Kijk eens in de ATI (beeldscherm) software of daar ook 2 monitors zijn ingesteld. Zo ja disable dan de 2e, restart, en probeer Premiere opnieuw. Dit heeft met die 2 beeldschermadapters te maken..
Het hele Beeldschermadapter disable je in Apparaatbeheer (Start > configuratiescherm > systeem>), niet in de Bios.

Stop-motion is idd geen transition, In Premiere heeft het met 'Device control' te maken (het besturen van een camera of recorder vanuit Premiere), misschien dat je daar wat mee kunt.

SSE ( 1,2,3) staat er in het rapport van CPU-Z. Dat je een nieuwere versie niet kunt installeren ligt dus niet daaraan. De reden is waarsch. dezelfde waarom je 6.5 niet aan de praat krijgt.

Ik heb het ook jaren geroepen, maar ben inmiddels om..
 
ok

ha Vandahl,

waar staat de ATI (beeldscherm-software) ? en ik ga met de andere tips aande slag.

alvast dank,

J.
 
tweede scherm

ik zie het nergens meer staan, dus kan het niet uitschakelen.

je schrijft: Kijk eens in de ATI (beeldscherm) software of daar ook 2 monitors zijn ingesteld.

ik weet niet waar die software staat.

wat betekent het dat er SSE ( 1,2,3) staat in het rapport van CPU-Z?

groet,

Jochanan
 
Dit zou wel eens een lastige kunnen worden aangezien adobe premiere 6.5 al bijna 8 jaar oud is en al verschillende opvolgers heeft. Maar nu zou het probleem wel eens veroorzaakt kunnen worden door xp servicepack 3.
Probeer het volgende eens:

navigeer in de windows verkenner eens naar de directory c:\program files\adobe\premiere\
Daar moet je een programma icoon vinden voor adobe premiere.
Doe daar een rechtermuis op en kies eigenschappen. Ga dan naar het tabblad compatibiliteit. Vink daar de optie "dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor:" en kies daar windows 2000 of windows xp sp3 ( als je die hebt).
Klik dan op ok en probeer het programma nog eens te laden.

gr,
 
Ja dat klopt maar dat zag ik pas nadat ik had gereageerd :( Ik ben ook maar een mens :confused:
 
gedaan

Hoi hoi,

je tip om compabiliteit te veranderen in eigenschappen toegepast

Windows 2000 liep weer hetzelfde vast. (op stop motion)
windows xp sp3 ( als je die hebt). staat er niet bij. (wel windows NT4.0 (service pack 5) maar die liep ook vast, deed het zelfs helemaal niet.

en nu net in windows 98 / wiundows ME gedaan en nu krijg ik de foutmedling:

microsoft visual C++ Runtime Library
R6025 - pure virtual function call


????

hoop dat er iemand wat wijzer van wordt . . .

alvast dank voor t lezen,

J.l
 
extra info!

ik heb een foutmelding gevonden.:

C:\DOCUME~1\Jochanan\LOCALS~1\Temp\WER44a7.dir00\premiere.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\Jochanan\LOCALS~1\Temp\WER44a7.dir00\appcompat.txt


en: szAppName : premiere.exe szAppVer : 6.5.0.0 szModName : hungapp
szModVer : 0.0.0.0 offset : 00000000


wordt er weer wat duidelijker zo?


groet,

Jochanan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan