WII aansluiten dmv Linksys WRT54G, maar mijn internet valt weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja79

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
73
Hallo daar,

Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Ben nu al een aantal dagen bezig om het internet werkend te krijgen op mijn PC dmv een router (Linksys WRT54GC) zodat ik mijn WII kan aansluiten.

De orginele opstelling was:

Meterkast -> Motorola SB5100E(UPC)-> PC

Dat werkte prima.

Maar nu wil ik er een router tussenzetten. Mijn pc hoeft dus niet draadloos te zijn, maar de WII moet wel WI-FI verbinding hebben.

Ik had dus het volgende gedaan. De kabel(wit) die liep van de pc naar de modem deze eruit gehaald en in poort 1 gestopt van de router. Dat is dus nu de verbinding tussen de PC -> Router. De tweede kabel(groen) zit nu tussen de modem en de router. (Om deze vraag ook op het forum te zetten heb ik het in de oude staat moeten brengen Modem->PC)

Foto0691.jpg

Ik had de stroom eraf gehaald en eerst de modem aangezet. Nadat de modem volledig was opgestart heb ik de stroom gezet op de router. Alle lampjes branden.
Foto0690.jpg

Als ik dan kijk in de netwerkverbinding zie ik het volgende
Netwerkinstelling.jpg

En als ik de Linksys wizard gebruik krijg ik de volgende melding
linksys.jpg

Ik heb de nederlands handleiding gevolgd die ik heb kunnen vinden op het forum, maar dat gaat meer om een draadloos netwerk. Ik ben al blij als het internet werkt.

Als dit dan werkt, kan ik verder met de aansluiting van mijn WII, dat zal toch niet zo moeilijk zijn? Dat is gewoon het zoeken van het access point.

Kan iemand mij helpen aub?? want ik weet het echt niet meer...:confused:

PS: het is de Linksys WRT54GC en niet de Linksys WRT54G
 
Laatst bewerkt:
Hallo daar,

Ik zit nu echt met mijn handen in het haar. Ben nu al een aantal dagen bezig om het internet werkend te krijgen op mijn PC dmv een router zodat ik mijn WII kan aansluiten.

De orginele opstelling was:

Meterkast -> Motorola SB5100E(UPC)-> PC

Dat werkte prima.

Maar nu wil ik er een router tussenzetten. Mijn pc hoeft dus niet draadloos te zijn, maar de WII moet wel WI-FI verbinding hebben.

Ik had dus het volgende gedaan. De kabel(wit) die liep van de pc naar de modem deze eruit gehaald en in poort 1 gestopt van de router. Dat is dus nu de verbinding tussen de PC -> Router. De tweede kabel(groen) zit nu tussen de modem en de router. (Om deze vraag ook op het forum te zetten heb ik het in de oude staat moeten brengen Modem->PC)

Bekijk bijlage 83231

Ik had de stroom eraf gehaald en eerst de modem aangezet. Nadat de modem volledig was opgestart heb ik de stroom gezet op de router. Alle lampjes branden.
Bekijk bijlage 83233

Als ik dan kijk in de netwerkverbinding zie ik het volgende
Bekijk bijlage 83237

En als ik de Linksys wizard gebruik krijg ik de volgende melding
Bekijk bijlage 83235

Ik heb de nederlands handleiding gevolgd die ik heb kunnen vinden op het forum, maar dat gaat meer om een draadloos netwerk. Ik ben al blij als het internet werkt.

Als dit dan werkt, kan ik verder met de aansluiting van mijn WII, dat zal toch niet zo moeilijk zijn? Dat is gewoon het zoeken van het access point.

Kan iemand mij helpen aub?? want ik weet het echt niet meer...:confused:

Omdat ik van het internet af moest om op de router te komen heb ik hier nog wat aanvullingen van bovenstaande vraag:

Ik heb nog wat plaatjes van de instellingen van de router. Hoop dat jullie hier wat aan hebben:

basic set up
basic set up router.jpg

Wireless Set up
Wireless setup.jpg

en als ik internet wilt opstarten krijg ik dit:

webpagina kan niet worden weergegeven.jpg
 
Omdat ik van het internet af moest om op de router te komen heb ik hier nog wat aanvullingen van bovenstaande vraag:

Ik heb nog wat plaatjes van de instellingen van de router. Hoop dat jullie hier wat aan hebben:

basic set up
Bekijk bijlage 83241

Wireless Set up
Bekijk bijlage 83243

en als ik internet wilt opstarten krijg ik dit:

Bekijk bijlage 83245

Ik voel mij een beetje dom:eek: Ik heb nu de router naast de pc gezet en de kabeltjes omgedraaid... en het werkt! Nu de WII nog!

Maar voor diegene die gekeken hebben naar een oplossing...
 
Uhm zoek op je WII Het acces point en doe dan de naam van je Acces point en het Wachtwoord ervan en lekker online spelen op je WII..

Succes ermee
 
Hij vond hem maar niet, dus uiteindelijk overgestapt naar een N-router. Na de WEP-key erop gezet te hebben werkt het nu als een speer!

Bedankt Allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan