Projector voor 8mm-films loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

JulesRules

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
87
Weet niet zeker of ik in het goede sub-forum zit, maar ik waag het erop:

Ik ben bezig om de oude familiebanden op 8mm-film over te zetten naar digitaal. Ik weet dat ik dat ook kan laten doen, maar het is leuk werk (als je het eenmaal opgezet hebt)...
Ik ben een eind op weg, maar ineens lijkt m'n projector vast te lopen, dwz: hij pakt de band niet meer (voert 'm dus niet meer door). Terugspoelen lukt ook niet. Het lijkt of hij of de grip kwijt is, of dat de spoel niet hardgenoeg wordt doorgetrokken...

Wie weet of dit onoplosbaar is voor zo'n oude machine of kan mij vertellen hoe ik het zelf kan oplossen? Evt dmv doorverwijzen naar een speciaal 'analoog' film&video-forum waarvan ik het bestaan nog niet weet?

Tnx so much! :thumb:
 
Helaas heb ik bij je links niets gevonden wat me kan helpen. Ik ben inmiddels aan vrienden-van-vrienden-van-etc etc aan het rondvragen.
Toch bedankt.
 
Bij 8mm zit toch een tandwiel wat in de gaatjes van de film valt? Probleem wat ik destijds had was dat de projector voorzien was van een vlinder met drie lamellen waardoor de projector op 66 Hz flikkerde en dus niet synchroon liep met de 50Hz die camera verwachtte, waardoor er constant een lijn over het gedigitaliseerde beeld liep.
 
Ja, maar dat tandwiel zit in de kast (vermoed ik); ik weet niet of ik zo 123 die kast open kan maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan