PC loopt vast na aanmelden laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Berichten
2
hoi allemaal,

ik had een vraag over mijn pc (windows 7) die vast loopt wanneer ik mijn laptop (windows xp) aanmeld op het netwerk.

Wanneer ik met mijn pc ben aangemeld ben op ons draadloze netwerk (KPN experia box) en ik vervolgens op het draadloze netwerk aanmeld via mijn laptop, valt het netwerk op de pc uit. internet explorer, firefox, msn en download programmas kunnen allemaal geen verbinding meer maken. Ook kan ik mijn netwerk cetrum niet openen, evenals ik niet via taakbeheer het tabblad netwerk kan bekijken. Overige software, zonder internet, werkt gewoon normaal.

Wanneer ik vervolgens mij pc wil afsluiten blijft deze hangen en kan ik hem alleen uitschakelen door de aan/uit knop 5 seconde in te drukken.

Dit probleem had ik ook al toen ik nog Vista mijn pc had staan. En geldt ook als ik met een andere laptop aanmeld.

hopelijk kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen.
 
Laatst bewerkt:
1)Geef eens uw IP adres door van beide PC's.

Dus eerst aanmelden op de 7 daar IP en dan XP starten en daar ook het IP opvragen.
(aangezien uw 7 zal crashen)

2)Toevallig geen avaste IP adressen ingesteld?
 
Lijkt me een goed plan om je XP laptop eens te laten scannen op spyware/trojans/spamprogramma's etc. hier een goede aanzet daartoe.
En mag ik aannemen dat op de laptop ook een goede virusscanner geïnstalleerd is en dat die ook werkt?

Verder: Probleem kan ook zitten in het starten van downloadprogramma's op die laptop. Zet die dus uit, en kijk of de andere pc's dan wel weer kunnen verbinden met Internet(-sites).

Tijs.
 
Bij computers zijn voorzien van recente (werkende) virusscanners en onlangs nog gescanned op spyware e.d. Verder gebruik ik geen download software op mijn laptop (of op de andere laptops).

Mijn IP adressen zijn dynamisch, helpt het als ik ze statisch maak?
 
Is zeker iets wat je kunt gaan proberen. Als ik eerlijk ben verwacht ik daar niet veel van, maar het sluit in ieder geval een bron van je probleem uit (namelijk DHCP problemen).

Kies natuurlijk wel een ip-adres dat niet door andere pc's aangevraagd kan worden, kijk dus na wat het DHCP gedeelte van je router uitgeeft, en kies een vrij ip-adres daaruit (kies natuurlijk ook niet het LAN ip-adres van de router zelf).
Voorbeeld: Zyxel routers geven standaard uit 192.168.1.33 t/m 192.168.1.100 en hebben zelf als LAN ip-adres 192.168.1.1
Betekent dus bij een Zyxel dat 192.168.1.2 t/m 192.168.1.32 beschikbaar zijn om gebruikt te worden als vaste ip-adressen (voor netwerkprinters etc.)

Kijk even na in jóuw router na welk ip-adres in aanmerking zou komen voordat je het gaat instellen.

Tijs.
 
Wel raar dat je ook niet aan uw netwerk centrum kan...
Ik zou een repair uitvoeren van mijn Windows installatie.

DVD insteken --> Booten --> De eerste keer kies je installeren --> 2de keer kies je repair.

(als je twijfelt, geef dan een seintje! Want als je u vergist ben je vermoedelijk alles kwijt!!)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan