video banden op dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ipea

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2001
Berichten
584
Ik weet niet of ik in de goede sectie zit.....
Heb videobanden 180 minuten die wil ik op dvd branden. De dvd's zijn 4.7 gig.Geen idee hoeveel minuten dat zijn.
Vraag kom ik dan uit met 1 band op dvd......
met dank
 
Wat voor bestanden en hoe groot zijn de bestanden?
 
Bestanden??? Zijn gewoon filmopnames van mijn kinderen die op videoband staan. 1 band duurt 180 minuten en die wil ik op dvd zetten maar ik weet niet of dat past
 
op een dvd van 4,7 gb kan 120 min aan video. (sp opname.)(standard)
maar je kan naar 180 min (lp opname) (long play) de kwaliteit word dan minder.
maar hoe wil je die video banden omzetten? gebruik je een pc?
 
Dat kan je zo niet zeggen want dat is afhankelijk van heel veel factoren waaronder naar welk formaat je de video bestanden gaat zetten en of je gaat comprimeren en meer zaken van dien aard. Je zal in eerste instantie een goed software pakket moeten hebben om dit mogelijk te maken en ik raad je dan het pakket van Magix Video Deluxe aan.
Hier kan je van alles mee in en afstellen.
 
ik geef alleen aan dat het kan ik gebruik zelf een dvd recorder van packard bell om video banden om te zetten naar dvd dan kan je zelf bepalen hoe de kwaliteit word.
 
De vhsbanden zijn 40 jaar oud dus slechte kwaliteit lijkt me dus niet handig om de DVDschijf op LP te zetten.
Nee ik doe het niet via de PC maar gewoon videoband in de videospeler dvdschijfje in de Dvd speler play en rec en dat gaat prima
 
dan is je vraag beantwoord: gaat het passen?: nee.
je zal dan bijvoorbeeld eerst 2 uur =120 min overzetten op 1 schijfje en dan weer het ene uur van de eerste video en het eerste uur van een andere band op een 2de schijfje.

meestal past er niet precies 120 min op een dvd, meestal 110 min. volgens mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan