kom niet meer in lokaal IP webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

miker1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Berichten
4
Hallo,

Ik heb per ongeluk het IP adres van mijn netwerk camera aangepast naar 192.168.0.234 (i.p.v. de normale 192.168.1.200) Het probleem is dat ik nu niet meer in de camera firmware kan om dit adres terug te zetten. Ook resetten etc., van de camera heeft geen zin, hij blijft het nieuwe adres houden.
- Waarom lukt het me niet om verbinding te krijgen met 192.168.0.234?
- hoe zou ik toch "in de camera" kunnen komen om het te herstellen?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Miker
 
Mag ik even iets vragen zit de webcam in router of diversen..??
 
Ok dan moet je hem daar volgensmij een ander IP kunnen geven..?? als dit IP in je adre balk
192.168.0.1 en dan de naam is meestal admin en het wachtwoord ook admin
 
Zo gemakkelijk is het dus helaas niet, het probleem is dat het adres 192.168.0.234 niet gevonden wordt, daardoor kan ik dus niet inloggen in de camera om het te corrigeren.

Ik denk dat het komt omdat het nit in de buurt zit van het normale adres 192.168.1.250.

Je zult het ook niet ongestraft bijvoorbeeld 280.280.2.280 kunnen maken denk ik...
 
Als je de PC even tijdelijk een vast IP adres geeft in dezelfde reeks als de camera, bijvoorbeeld 192.168.0.200, dan kun je er weer bij via de browser. DNS en standaard gateway mag je gewoon leeg laten.

Als je nu al een vast IP adres hebt, dan kun je ook het subnetmasker op 255.255.0.0 zetten, dan zou je er ook weer bij moeten kunnen.
 
Perfect, nu kom ik er weer in om juist in te stellen.

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan