Netwerk probleempje !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Eerst de situatie.

2 Desktops waarvan 1 met W7 en 1 met Vista
2 Laptops waarvan 1 met W7 en 1 met Vista
1 Netbook met XP

Deze staan allemaal aangesloten op mijn Sitecom router en in een netwerk. Ik heb net mijn XP netbook toegevoegd aan mijn netwerk en kan hem benaderen vanaf mijn W7 laptop. Echter ziet hij niet deze laptop maar bijvoorbeeld wel de Vista laptop die boven staat?
Iemand een idee wat er fout gaat?

Ik hoor graag,

Raymond
 
Kan je wel over en weer pingen van en naar deze apparaten?
DHCP in je router is ingeschakeld?
 
Ik weet even niet precies wat ik achter de ping opdracht moet zetten.
Netwerk zoals eerder gezegd is niet mijn sterktste kant.

DHCP staat aan, laptop (W7) ziet dus wel de netbook (XP) maar andersom niet.....
 
Welk Service Pack staat er op die XP netbook?

Verdere tips:
deze utility voor Windows XP (vanaf SP2)
deze link voor Vista, maar misschien helpt het je ook bij Windows 7 om aanpassingen te doen die je helpen. Schrijf wel even op wat je verandert, zodat je het terug kunt draaien zodra het niet het gewenste resultaat oplevert.

Succes,

Tijs.
 
Mag ik weten welke viruscanners jij allemaal gebruikt
 
Laatst bewerkt:
Ook zonder vs werkt het niet.
Bedankt voor het meedenken maar daar zit het hem niet in.
Overigens gebruik ik alleen MSE.
 
Oké had gekunnen heb je ook alles zonder firewall op elke PC geprobeert.
 
Ow dan hebben ze allemaal de zelfde werkgroep naam inclusief netbook.??
 
Excuses voor het late reageren.
Netwerken zijn niet mijn sterkste kant. Waar kan ik bij de diverse besturings systemen de werkgroep naam zien en eventueel aanpassen. Hoe gaat dit in zijn werk?
 
Ik weet dat vista en W7 het goed met elkaar kunnen vinden maar XP en W7 en vista niet met elkaar dus kortom W7 en vista wel en xp en 7 en vista wel.

Het kan zijn dat jij ook het netwerk opnieuw moet aanmaken op elke PC.
 
Excuses voor het late reageren.
Netwerken zijn niet mijn sterkste kant. Waar kan ik bij de diverse besturings systemen de werkgroep naam zien en eventueel aanpassen. Hoe gaat dit in zijn werk?

R-klik op deze computer, vervolgens naar eigenschappen. In vista (&waarschijnlijk W7) kun je hier de instellingen voor computernaam en werkgroep wijzigen. Neem op elke computer in je netwerk dezelfde werkgroep, bijvoorbeeld: "Thuis" of "Werkgroep".

XP: Open 'Netwerkverbindingen' (windows-toets + r, ncpa.cpl, ok)
Ga hier naar je verbinding (Lan/wireless)
R-klik, eigenschappen
kijk hier of 'Bestands - en printerdeling voor Microsoft-netwerken' ingeschakeld is.
Ik kan me vaag herinneren dat I/O-stuurprogramma van Link-Layer Topology Discovery... geinstalleerd moest worden, en misschien ook de Link Layer Discovery Responder.

Zoek even op google, zo ben ik er ook uitgekomen!

(sorry dat die post zo warrig is, ben op't moment zelf ook niet helemaal helder.)
 
XP ziet inderdaad de W7 laptop niet.
Al het andere wordt wel gezien en kan benaderd worden dus alleen de W7 laptop niet.
Ik ga bovenstaande nog eens goed bekijken en jullie horen nog van mij.
 
Alles werkt nu en ik kan iedere PC benaderen van waar dan ook alleen 1 klein probleempje.
Als ik naar de status van mijn draadloze verbinding kijk op mijn Netbook (XP) dan blijft hij staan op netwerk adres verkrijgen ?
Internet doet het overigens wel.
Wat is dit nu weer?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan