Download Speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijme

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Berichten
535
Hallo helpmijer's,

ik heb een vraagje over mijn internet snelheid.:(

Ik heb thuis tele2 10 mb internet.
als ik nu iets wil gaan downloaden download ik het met maar ongeveer 70 kb per seconde.
ook als ik een online speed test doe is mijn download speed maar 70 kb:(:confused:

wie weet of ik dit hoger kan maken of dat dit gwn hoger hoort te zijn?:rolleyes:

:thumb:Alvast bedankt,
Tijme
 
Probeer het eens in de veilige modus. Ik had dit probleem ook met UPC fiber 60 Mb (kabel). In de veilige modus een downloadsnelheid van 58Mb en in de 'normale' modus ca. 25% hiervan. De boosdoener was MBAM, dat op de achtergrond meedraaide. Dit gestopt en de snelheid was zoals hij moest zijn, ca. 60 Mb. Dus kijk of er antivirusprogramma's e.d. draaien, die de snelheid beïnvloeden en schakel deze één voor één uit.
Hiervoor had ik TELE2 20 Mb (ADSL). Downloadsnelheid was max. 12 Mb. Dit is afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens in de veilige modus. Ik had dit probleem ook met UPC fiber 60 Mb (kabel). In de veilige modus een downloadsnelheid van 58Mb en in de 'normale' modus ca. 25% hiervan. De boosdoener was MBAM, dat op de achtergrond meedraaide. Dit gestopt en de snelheid was zoals hij moest zijn, ca. 60 Mb. Dus kijk of er antivirusprogramma's e.d. draaien, die de snelheid beïnvloeden en schakel deze één voor één uit.
Hiervoor had ik TELE2 20 Mb (ADSL). Downloadsnelheid was max. 12 Mb. Dit is afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale.

zometeen even in veilige modus proberen
 
Mocht dat niet helpen, probeer dan de Vista TCP patch welke op dezelfde site en pagina als boven aangegeven, staat........
 
Probeer het eens in de veilige modus. Ik had dit probleem ook met UPC fiber 60 Mb (kabel). In de veilige modus een downloadsnelheid van 58Mb en in de 'normale' modus ca. 25% hiervan. De boosdoener was MBAM, dat op de achtergrond meedraaide. Dit gestopt en de snelheid was zoals hij moest zijn, ca. 60 Mb. Dus kijk of er antivirusprogramma's e.d. draaien, die de snelheid beïnvloeden en schakel deze één voor één uit.
Hiervoor had ik TELE2 20 Mb (ADSL). Downloadsnelheid was max. 12 Mb. Dit is afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale.

ik ga zo even kijken of het in veilige modus wel hoog is.!

maar wat als het wel hoog is hoe moet ik het dan ook hoog krijgen in normale modus?
de virusscanner zit niet in de weg volgens mij. maar wat kan het wel zijn
 
Mss een antimalware programma of een emailprogramma dat op virussen scant? Als het in de veilige modus wel hoog is, ligt het dus niet aan het binnenkomend signaal. Dan draait er iets op de PC wat de snelheid vertraagt en dat kan van alles zijn.
 
Mss een antimalware programma of een emailprogramma dat op virussen scant? Als het in de veilige modus wel hoog is, ligt het dus niet aan het binnenkomend signaal. Dan draait er iets op de PC wat de snelheid vertraagt en dat kan van alles zijn.

ik ga nu even in veilige modus kijken
 
wat voor verbinding heb je? bekabeld of draadloos
draadloos kan het liggen aan amper signaal hebben

waar download je mee welk programma?
torrents of andere p2p kunnen traag zijn

staan je poorten goed open? *mits je datgene hierboven gebruikt*

hoever zit je van de centrale af? / waar komt www.speedtest.net op uit?
*dan is het nog enorm laag*

probeer eens een 100mb bestand van een speedtest site te plukken is het dan nog zo laag?
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
 
wat voor verbinding heb je? bekabeld of draadloos
draadloos kan het liggen aan amper signaal hebben

waar download je mee welk programma?
torrents of andere p2p kunnen traag zijn

staan je poorten goed open? *mits je datgene hierboven gebruikt*

hoever zit je van de centrale af? / waar komt www.speedtest.net op uit?
*dan is het nog enorm laag*

probeer eens een 100mb bestand van een speedtest site te plukken is het dan nog zo laag?
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Ik heb bekabeld internet van tele 2 10mb

ik gebruik bittorent met genoeg seeders als ik gewoon iets download van een site download ik ook zo sloom kheb nog nooit hoger dan 120 kb gehaald

hoever ik van de centrale af zit ? geen idee

met de speed test haal ik maar 70 kb
 
vreemd. al een andere pc geprobeerd?
als daar hetzelfde probleem zich voordoet dan moet het haast wel aan je router liggen
of aan het internet zelf

weet je zeker dat je 10 hebt en geen 1 (wat me stug lijkt aangezien tegenwoordig iedereen wel aan de 10 zit)

want dan zou je dus max 125kb halen
 
vreemd. al een andere pc geprobeerd?
als daar hetzelfde probleem zich voordoet dan moet het haast wel aan je router liggen
of aan het internet zelf

weet je zeker dat je 10 hebt en geen 1 (wat me stug lijkt aangezien tegenwoordig iedereen wel aan de 10 zit)

want dan zou je dus max 125kb halen

ik weet zeker dat ik 10 mb internet heb
als ik op mijn internet status klik staat er zelfs 10 mb:eek:
en ik download maar rond de 70 kb tot 100 kb:mad:

ik ga volgende week even naar tele 2 bellen.:)

Ik zal wel even posten wat die er van zeggen
 
als ik op mijn internet status klik staat er zelfs 10 mb:eek:
Dit is de snelheid die je netwerkkaart aan kan dat is niet de snelheid die je internet verbinding aankan, het zijn 2 totaal verschillende zaken.
dus neem contact op met Tele2 zodat je zeker weet welk abbonnement je hebt
 
oke

www.speedtest.net

probeer deze site even en kijk dan wat hij aangeeft dan weten we genoeg..
ik denk dat je de snelheid van je netwerkkaart en de snelheid die je binnen krijgt met elkaar verward
 
Dit is de snelheid die je netwerkkaart aan kan dat is niet de snelheid die je internet verbinding aankan, het zijn 2 totaal verschillende zaken.
dus neem contact op met Tele2 zodat je zeker weet welk abbonnement je hebt

okj dus het kan zijn dat het aan mijn netwerk kaart ligt oftewel mijn moederbord.
maar het is bij alle 3 computer op dit netwerk hetzelfde dus ik ga gwn even bellen heo het zit.
 
oke

www.speedtest.net

probeer deze site even en kijk dan wat hij aangeeft dan weten we genoeg..
ik denk dat je de snelheid van je netwerkkaart en de snelheid die je binnen krijgt met elkaar verward



0.58 mbps



volgens mij klopt dit totaal niet als ik dit verglijk met een donwload. daar gaat het met 70 tot 100 kb
 
Laatst bewerkt:
dit moet je delen door 8

dus 580/8 = 72.5 dus dan klopt het wel ongeveer...

die van mij maar ik heb kabel en daar kun je geen accurate speedtesten mee uitvoeren


heb 50mb dus er klopt niets van...
heb vermoeden dat je een adsl verbinding hebt van 1mb dus
aangezien je al aangaf dat het hoogste 120 is 8x120 = 960kb (dus dat ligt ongeveer bij de 1mb in de buurt)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan